Изминаха 120 години от рождението на инженера, който е технически директор на Fiat от края на Втората световна война до 1970-а. Данте Джакоза проектира Topolino и 600, като е движещата сила в развитието на модела 500. Плюс още много.
Под негово ръководство компанията от Торино преобразява не само Италия, но и световната индустрия.
Геният, който стои зад историята на Fiat (ГАЛЕРИЯ):
Всякакъв размер и много изследвания
В ролята си на технически директор на Fiat - Данте дава основните импулси за създаването на всички многобройни модели, които великата торинска компания произвежда през онези години. Не само малките, но и средните като 1300, 1400 и 1500, големите като 1800 и 2100 обхващат петдесетте години.
Следващото десетилетие е свидетел на навлизането, наред с други, на средно големия Fiat 124. Това е класически, но модерен автомобил, станал после хит в целия соц лагер. И на бързата замяна на 600, т.е. 850. По-специално, дори в Mirafiori старият професор дава зелена светлина на предните задвижване на колелата. Успехът проправя пътя със страхотен стил за 128 и Autobianchi A112 .
В ролята си на технически директор на Fiat - Данте дава основните импулси за създаването на всички многобройни модели, които великата торинска компания произвежда през онези години. Не само малките, но и средните като 1300, 1400 и 1500, големите като 1800 и 2100 обхващат петдесетте години.
Следващото десетилетие е свидетел на навлизането, наред с други, на средно големия Fiat 124. Това е класически, но модерен автомобил, станал после хит в целия соц лагер. И на бързата замяна на 600, т.е. 850. По-специално, дори в Mirafiori старият професор дава зелена светлина на предните задвижване на колелата. Успехът проправя пътя със страхотен стил за 128 и Autobianchi A112 .
Но Джакоза продължава да посвещава много време и усилия на изследванията. Експериментите варират от турбокомпресори до автоматични трансмисии. И те не пропускат електрическото задвижване, батериите и двигателите.