IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новите изисквания към plug-in хибридите в ЕС вече са в сила

Промяната в тестовете трябва да даде по-точна представа за техния разход и вредни емисии

Настоящата година ще бъде доста сложна за производителите на plug-in хибридните автомобили (PHEV). От 1 януари влезе в сила новият стандарт „Euro 6e-bis“, който предвижда по-строги тестове за хомологация на plug-in хибридни модели, произведени през 2025.


PHEV


Целта на новите тестове целта е да се направи разхода на гориво на тези автомобили възможно най-реалистичен, тъй като те почти винаги се рекламират с много ниски стойности - както на емисиите на CO2 и разхода на гориво, но на практика са непостижими.

Досега тестовете за емисии се провеждаха на симулирано разстояние от 800 км, но Euro 6e-bis увеличава това разстояние до 2200 км. За да покаже ефекта, който тази промяна има върху емисиите и разхода на гориво на PHEV при шофиране в реални условия, Международният съвет за чист транспорт (ICCT) анализира производителността на BMW X1 xDrive25e при преработените условия.


PHEV


Въз основа на новите параметри, емисиите на X1 ще нараснат от около 45 г/км до 96 г/км. Допълнителна актуализация на стандартите за емисии е планирана за 2027, когато ще влезе в сила регламентът „Euro 6e-bis-FCM“. При тези още строги условия, които предвиждат общо разстояние от 4260 км, същото това BMW би трябвало да излъчва около 122 г/км.

Новите тестове ще обхванат всички нови plug-in хибриди, излезли след 1 януари 2025. От 31 декември 2025 обаче новият стандарт ще засегне всички съществуващи plug-in автомобили, включително тези, пуснати на пазара през последните години. Данните за хомологация ще бъдат актуализирани, за да имат еднаква картина и да позволят на шофьорите да направят по-информиран избор.

Последиците за plug-in хибридите

Новите условия за хомологация ще окажат значително въздействие върху привлекателността на тези модели, особено по отношение на стимулите за покупка или данъчните облекчения, предвидени в различни европейски държави.


PHEV


Последните се основават главно на декларираните емисии на CO2, които досега винаги са били пренебрежимо малки и далеч по-ниски от тези на напълно хибридните и „меките“ хибридни модели. С новите разпоредби плъгините ще бъдат поставени практически на същото ниво като тези два двигателя, докато чисто електрическите двигатели, от друга страна, ще станат най-достъпните от всички, поне ако вземем предвид данните за емисиите.

Сега предстои да се види какви ще бъдат последиците за пазарните стратегии на производителите, които разчитаха в голяма степен именно на PHEV, за да намалят средния CO2 на продадените си автомобили (и по този начин да плащат по-малко глоби на Европейския съюз). В тази връзка трябва да се знае, че през четиригодишния период (2020-2024) ограничението на емисиите на CO2, отделяно от автопарка от регистрирани автомобили, е било 115,1 г/км и че за всеки продаден автомобил, надвишаващ тази стойност, е имало глоба от 95 евро. От 2025 г. тази граница ще бъде намалена до 93,6 г/км.


0 от 500
  • #4
    3 rate up comment 10 rate down comment
    10LD-ДiN0-ДртiйМЕН! ( преди 4 дни )
    Да му мислят чупливите и бързо-износващи се и ръждясващи ГЕРМАН.барачки, които отдавна са тръгнали към изтрезняване и осъзнаване с оглед жестоката брутално-челичена РЕАЛНОСТ, с която вече, щат не щат, се сблъскват ежечасно и ежедневно... докато eпиkУpeйckитe водещи авто-гиганти под шапката на HYUNДАЙ Motor Group отдавна са решили и са се съобразили с всичките тези изисквания и претенциозни критерии и са вградили и имплементирали нужните подобрения в машините си...
  • #3
    17 rate up comment 7 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 4 дни )
    Разбира се ЕВРОФАШИСТИТЕ, не биха направили реалистичен тест за разхода на енергия на ЕЛ - кой ще тръгне срещу собствената си пропаганда?
  • #2
    7 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    При новата дистанция, plug-in хибридите ще харчат повече от абикновинети хибриди понеже са по-тежки заради по-голямата батерия,което означава че производителите които вече са ги пуснали, ще трябва.да продават повече от тях през 2025 г., че след ровторна хомологация, разходи от 0.5 л /100 км ще приключат :)))
  • #1
    14 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    Колко грама са емисиите на електромобил,зареден с ток от ТЕЦ? Екологията има смисъл само в големите градове,там хибридите са незаменими.