IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новите изисквания към plug-in хибридите в ЕС вече са в сила

Промяната в тестовете трябва да даде по-точна представа за техния разход и вредни емисии

Настоящата година ще бъде доста сложна за производителите на plug-in хибридните автомобили (PHEV). От 1 януари влезе в сила новият стандарт „Euro 6e-bis“, който предвижда по-строги тестове за хомологация на plug-in хибридни модели, произведени през 2025.


PHEV


Целта на новите тестове целта е да се направи разхода на гориво на тези автомобили възможно най-реалистичен, тъй като те почти винаги се рекламират с много ниски стойности - както на емисиите на CO2 и разхода на гориво, но на практика са непостижими.

Досега тестовете за емисии се провеждаха на симулирано разстояние от 800 км, но Euro 6e-bis увеличава това разстояние до 2200 км. За да покаже ефекта, който тази промяна има върху емисиите и разхода на гориво на PHEV при шофиране в реални условия, Международният съвет за чист транспорт (ICCT) анализира производителността на BMW X1 xDrive25e при преработените условия.


PHEV


Въз основа на новите параметри, емисиите на X1 ще нараснат от около 45 г/км до 96 г/км. Допълнителна актуализация на стандартите за емисии е планирана за 2027, когато ще влезе в сила регламентът „Euro 6e-bis-FCM“. При тези още строги условия, които предвиждат общо разстояние от 4260 км, същото това BMW би трябвало да излъчва около 122 г/км.

Новите тестове ще обхванат всички нови plug-in хибриди, излезли след 1 януари 2025. От 31 декември 2025 обаче новият стандарт ще засегне всички съществуващи plug-in автомобили, включително тези, пуснати на пазара през последните години. Данните за хомологация ще бъдат актуализирани, за да имат еднаква картина и да позволят на шофьорите да направят по-информиран избор.

Последиците за plug-in хибридите

Новите условия за хомологация ще окажат значително въздействие върху привлекателността на тези модели, особено по отношение на стимулите за покупка или данъчните облекчения, предвидени в различни европейски държави.


PHEV


Последните се основават главно на декларираните емисии на CO2, които досега винаги са били пренебрежимо малки и далеч по-ниски от тези на напълно хибридните и „меките“ хибридни модели. С новите разпоредби плъгините ще бъдат поставени практически на същото ниво като тези два двигателя, докато чисто електрическите двигатели, от друга страна, ще станат най-достъпните от всички, поне ако вземем предвид данните за емисиите.

Сега предстои да се види какви ще бъдат последиците за пазарните стратегии на производителите, които разчитаха в голяма степен именно на PHEV, за да намалят средния CO2 на продадените си автомобили (и по този начин да плащат по-малко глоби на Европейския съюз). В тази връзка трябва да се знае, че през четиригодишния период (2020-2024) ограничението на емисиите на CO2, отделяно от автопарка от регистрирани автомобили, е било 115,1 г/км и че за всеки продаден автомобил, надвишаващ тази стойност, е имало глоба от 95 евро. От 2025 г. тази граница ще бъде намалена до 93,6 г/км.


0 от 500
  • #22
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    (би трябвало да излъчва около 122 г/км) Шекерчо, а ти излъчваш тъъппоотта.
  • #21
    22 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 дни )
    Не мога да разбера защо все се дърлим. Всеки може да кара каквото си иска. Плъгин хибрида е супер за града но трябва да имаш гараж за до го зареждаш през вечер. За сериозни разстояния извънградско само дизел, ако не ти пука за цената на горивото може и бензин ;). Под сериозни разстояния имам предвид извън БГ, тука няма как да въртиш 40х км годишно ходейки на работа. Навъртяхме 4000 км по Коледа из централна и северна Европа, нещо не видях електрички по магистралите
  • #20
    28 rate up comment 6 rate down comment
    Боби ( преди 3 дни )
    При два милярда индиици и още толкова китаици тарамбуки и латиноси общо 6милярда ти мисли как Европа ще спаси природата тъпо та тъпо и просто мислете умници
  • #19
    13 rate up comment 1 rate down comment
    СМЕХ ( преди 3 дни )
    Много искам да стисна ръката на човека, който ще врътне 1 милион километра за една година и ще си изплати инсталацията. Пък ако ги врътне за един ден, направо от утре е на печалба ...
  • #18
    16 rate up comment 7 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 3 дни )
    Тротинетке долна, след като ти излиза безплатно да си купиш електромобил, солари и батерия, защо караш стар канцерогенен тракалник? Да не би защото ти е по-евтино, лъжлив назобен с пропаганда наглецо?
  • #17
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Хаха ( преди 3 дни )
    Бъстърез уж щеше да се промениш след НГ, бла бла, същата радиоточка си. И така и ще отнасяш същите неща, защото ти друго не заслужаваш. ЗПЧ-Б.
  • #16
    0 rate up comment 8 rate down comment
    До пърдя и се хваля ( преди 3 дни )
    За 1 милион километра годишно, колко въглеродни емисии отделят хибридите? По мои сметки около 100 тона всяка година при максимум 20 тона за производство на батерията и фотоволтаиците на тази централа и то ако за производството им е използвана въглищна енергия.
  • #15
    1 rate up comment 6 rate down comment
    До пърдя и се хваля ( преди 3 дни )
    Това предишното за екологията. Да си поговорим за икономика? Ако тези автомобили зареждат на подарен на нула лева за мегават час ток от въглищна централа, така или иначе ще трябва да платят такса пренос и ДДС върху нея, които преди увеличението от онзи ден бяха около 7 стотинки, а днес вече са повече. Тоест само смешната такса пренос на 200 000kWh годишно пести 14 000 лв в България. В Германия таксата е около 20 евроцента. Там пести 40 000 на година. 800 000 евро за 20 години при 0лв за ток!
  • #14
    0 rate up comment 11 rate down comment
    До пърдя и се хваля ( преди 3 дни )
    С твоите камъни по твоята глава. Една такава батерия По мои сметки пести по 200 тона емисии, а по твоите сметки пести минимум 240 т емисии. Колко тона емисии са необходими за производството на тази батерия и фотоволтаици по най- лъжливата ти и фантастична опорна точка, която някога си чел като пропаганда платена от Toyota или дори измислена от тебе? 500 тона? 1000 тона? Защото за 20 години ще спестят 4800 тона. Хайде измисли оправдание, колкото и да лъжеш?
  • #13
    1 rate up comment 12 rate down comment
    До пърдя и се хваля ( преди 3 дни )
    Всеки може да провери колко може да му струва тока без субсидии Батерия Dyness DH200F с капацитет 215kWh и мощност 100 kW струва 66 000 евро. Ако свържеш към нея 180kW фотоволтаични панели за 50 000 лв, можеш да захранваш 100 киловата зарядни станции , която сама ще си произвежда над 200 000kWh годишно. Ще струва по-малко от 200 000 лв включително зарядните. При левче за киловатчас за първата година и 1 милион километра годишно, си връща инвестицията за първата година. След това безплатно.