IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Новите изисквания към plug-in хибридите в ЕС вече са в сила

Промяната в тестовете трябва да даде по-точна представа за техния разход и вредни емисии

Настоящата година ще бъде доста сложна за производителите на plug-in хибридните автомобили (PHEV). От 1 януари влезе в сила новият стандарт „Euro 6e-bis“, който предвижда по-строги тестове за хомологация на plug-in хибридни модели, произведени през 2025.


PHEV


Целта на новите тестове целта е да се направи разхода на гориво на тези автомобили възможно най-реалистичен, тъй като те почти винаги се рекламират с много ниски стойности - както на емисиите на CO2 и разхода на гориво, но на практика са непостижими.

Досега тестовете за емисии се провеждаха на симулирано разстояние от 800 км, но Euro 6e-bis увеличава това разстояние до 2200 км. За да покаже ефекта, който тази промяна има върху емисиите и разхода на гориво на PHEV при шофиране в реални условия, Международният съвет за чист транспорт (ICCT) анализира производителността на BMW X1 xDrive25e при преработените условия.


PHEV


Въз основа на новите параметри, емисиите на X1 ще нараснат от около 45 г/км до 96 г/км. Допълнителна актуализация на стандартите за емисии е планирана за 2027, когато ще влезе в сила регламентът „Euro 6e-bis-FCM“. При тези още строги условия, които предвиждат общо разстояние от 4260 км, същото това BMW би трябвало да излъчва около 122 г/км.

Новите тестове ще обхванат всички нови plug-in хибриди, излезли след 1 януари 2025. От 31 декември 2025 обаче новият стандарт ще засегне всички съществуващи plug-in автомобили, включително тези, пуснати на пазара през последните години. Данните за хомологация ще бъдат актуализирани, за да имат еднаква картина и да позволят на шофьорите да направят по-информиран избор.

Последиците за plug-in хибридите

Новите условия за хомологация ще окажат значително въздействие върху привлекателността на тези модели, особено по отношение на стимулите за покупка или данъчните облекчения, предвидени в различни европейски държави.


PHEV


Последните се основават главно на декларираните емисии на CO2, които досега винаги са били пренебрежимо малки и далеч по-ниски от тези на напълно хибридните и „меките“ хибридни модели. С новите разпоредби плъгините ще бъдат поставени практически на същото ниво като тези два двигателя, докато чисто електрическите двигатели, от друга страна, ще станат най-достъпните от всички, поне ако вземем предвид данните за емисиите.

Сега предстои да се види какви ще бъдат последиците за пазарните стратегии на производителите, които разчитаха в голяма степен именно на PHEV, за да намалят средния CO2 на продадените си автомобили (и по този начин да плащат по-малко глоби на Европейския съюз). В тази връзка трябва да се знае, че през четиригодишния период (2020-2024) ограничението на емисиите на CO2, отделяно от автопарка от регистрирани автомобили, е било 115,1 г/км и че за всеки продаден автомобил, надвишаващ тази стойност, е имало глоба от 95 евро. От 2025 г. тази граница ще бъде намалена до 93,6 г/км.


0 от 500
  • #25
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До 19 ( преди 10 месеца )
    "СМЕХ ( преди 17 часа )Много искам да стисна ръката на човека, който ще врътне 1 милион километра за една година и ще си изплати инсталацията. Пък ако ги врътне за един ден, направо от утре е на печалба ..."ако наистина имаш 100-те автомобила които да зареждат на 100-те зарядни станции в които става въпрос в поста, защо смяташ че не мога да навъртят по 10 000 км годишно? Или не разбра какво съм написал? С тази система се оборудват обществени/фирмени зарядни станции за много автомобили.
  • #24
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Мръъъсссссен ЕС!
  • #23
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    До 21 За кво тий гараж бе бат! Аз вадя жуцатанорез прозорчето и нема проблем
  • #22
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    (би трябвало да излъчва около 122 г/км) Шекерчо, а ти излъчваш тъъппоотта.
  • #21
    23 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    Не мога да разбера защо все се дърлим. Всеки може да кара каквото си иска. Плъгин хибрида е супер за града но трябва да имаш гараж за до го зареждаш през вечер. За сериозни разстояния извънградско само дизел, ако не ти пука за цената на горивото може и бензин ;). Под сериозни разстояния имам предвид извън БГ, тука няма как да въртиш 40х км годишно ходейки на работа. Навъртяхме 4000 км по Коледа из централна и северна Европа, нещо не видях електрички по магистралите
  • #20
    28 rate up comment 6 rate down comment
    Боби ( преди 10 месеца )
    При два милярда индиици и още толкова китаици тарамбуки и латиноси общо 6милярда ти мисли как Европа ще спаси природата тъпо та тъпо и просто мислете умници
  • #19
    13 rate up comment 1 rate down comment
    СМЕХ ( преди 10 месеца )
    Много искам да стисна ръката на човека, който ще врътне 1 милион километра за една година и ще си изплати инсталацията. Пък ако ги врътне за един ден, направо от утре е на печалба ...
  • #18
    16 rate up comment 7 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 10 месеца )
    Тротинетке долна, след като ти излиза безплатно да си купиш електромобил, солари и батерия, защо караш стар канцерогенен тракалник? Да не би защото ти е по-евтино, лъжлив назобен с пропаганда наглецо?
  • #17
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Хаха ( преди 10 месеца )
    Бъстърез уж щеше да се промениш след НГ, бла бла, същата радиоточка си. И така и ще отнасяш същите неща, защото ти друго не заслужаваш. ЗПЧ-Б.
  • #16
    0 rate up comment 8 rate down comment
    До пърдя и се хваля ( преди 10 месеца )
    За 1 милион километра годишно, колко въглеродни емисии отделят хибридите? По мои сметки около 100 тона всяка година при максимум 20 тона за производство на батерията и фотоволтаиците на тази централа и то ако за производството им е използвана въглищна енергия.