IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новите изисквания към plug-in хибридите в ЕС вече са в сила

Промяната в тестовете трябва да даде по-точна представа за техния разход и вредни емисии

Настоящата година ще бъде доста сложна за производителите на plug-in хибридните автомобили (PHEV). От 1 януари влезе в сила новият стандарт „Euro 6e-bis“, който предвижда по-строги тестове за хомологация на plug-in хибридни модели, произведени през 2025.


PHEV


Целта на новите тестове целта е да се направи разхода на гориво на тези автомобили възможно най-реалистичен, тъй като те почти винаги се рекламират с много ниски стойности - както на емисиите на CO2 и разхода на гориво, но на практика са непостижими.

Досега тестовете за емисии се провеждаха на симулирано разстояние от 800 км, но Euro 6e-bis увеличава това разстояние до 2200 км. За да покаже ефекта, който тази промяна има върху емисиите и разхода на гориво на PHEV при шофиране в реални условия, Международният съвет за чист транспорт (ICCT) анализира производителността на BMW X1 xDrive25e при преработените условия.


PHEV


Въз основа на новите параметри, емисиите на X1 ще нараснат от около 45 г/км до 96 г/км. Допълнителна актуализация на стандартите за емисии е планирана за 2027, когато ще влезе в сила регламентът „Euro 6e-bis-FCM“. При тези още строги условия, които предвиждат общо разстояние от 4260 км, същото това BMW би трябвало да излъчва около 122 г/км.

Новите тестове ще обхванат всички нови plug-in хибриди, излезли след 1 януари 2025. От 31 декември 2025 обаче новият стандарт ще засегне всички съществуващи plug-in автомобили, включително тези, пуснати на пазара през последните години. Данните за хомологация ще бъдат актуализирани, за да имат еднаква картина и да позволят на шофьорите да направят по-информиран избор.

Последиците за plug-in хибридите

Новите условия за хомологация ще окажат значително въздействие върху привлекателността на тези модели, особено по отношение на стимулите за покупка или данъчните облекчения, предвидени в различни европейски държави.


PHEV


Последните се основават главно на декларираните емисии на CO2, които досега винаги са били пренебрежимо малки и далеч по-ниски от тези на напълно хибридните и „меките“ хибридни модели. С новите разпоредби плъгините ще бъдат поставени практически на същото ниво като тези два двигателя, докато чисто електрическите двигатели, от друга страна, ще станат най-достъпните от всички, поне ако вземем предвид данните за емисиите.

Сега предстои да се види какви ще бъдат последиците за пазарните стратегии на производителите, които разчитаха в голяма степен именно на PHEV, за да намалят средния CO2 на продадените си автомобили (и по този начин да плащат по-малко глоби на Европейския съюз). В тази връзка трябва да се знае, че през четиригодишния период (2020-2024) ограничението на емисиите на CO2, отделяно от автопарка от регистрирани автомобили, е било 115,1 г/км и че за всеки продаден автомобил, надвишаващ тази стойност, е имало глоба от 95 евро. От 2025 г. тази граница ще бъде намалена до 93,6 г/км.


0 от 500
  • #12
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Далиетака ( преди 3 дни )
    Има няколко много атрактивни последователни (ДВГ само е генератор на ток) плъгина в Китай-Аватар07, Зеекр7, Деепал7- с цена от 25000 до около 40000 долара. С транспорт, с мита и нови директиви се цели да се спре инвазията и ние да купуваме ако можем де скъпи електрокари, но със спартанско оборудване и неконглокентни, произведени от Пежо, Рено, Фолксв...
  • #11
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 3 дни )
    До 1: При средно ефективен ТЕЦ (1200грСО2/кВтч), без да отчитаме загубите по пренос и зареждане на батерията, към 180 гр/км. Почти направо едва ли не нулеви емисии, така да се каже.
  • #10
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    Облъченият Мъскианец не вдява,че екологията е важна само в градски условия.
  • #9
    2 rate up comment 9 rate down comment
    До 1 ( преди 3 дни )
    При малко по-реалистични 96 г/км. То ако тези хибриди изминат 1 милион километра ще отделят 96 тона емисии още същата година. Колко тона емисии са отделени за производството на тези батерии и фотоволтаици според антиелектриците, ако още преди 10 години едно лъжливо изследване, което беше сметнало че батериите задължително се правят само от въглищна енергия, беше изкарало 16 тона емисии за Тесла модел s със 100 киловатчаса батерия?
  • #8
    1 rate up comment 7 rate down comment
    До 1 ( преди 3 дни )
    Тоест тази система спестява 200 тона емисии от производство на ток от въглища всяка година и произвежда напълно чист и безплатен ток след втората година за следващите 20 години.
  • #7
    1 rate up comment 18 rate down comment
    До 1 ( преди 3 дни )
    Всеки може да провери колко може да му струва тока без субсидии Батерия Dyness DH200F с капацитет 215kWh и мощност 100 kW струва 66 000 евро. Ако свържеш към нея 180kW фотоволтаични панели за 50 000 лв, можеш да захранваш 100 киловата зарядни станции , която сама ще си произвежда над 200 000kWh годишно. Ще струва по-малко от 200 000 лв включително зарядните. При левче за киловатчас за първата година и 1 милион километра годишно, си връща инвестицията за първата година. След това безплатно.
  • #6
    0 rate up comment 9 rate down comment
    10LD-ДiN0-ДртiйМЕН! ( преди 3 дни )
    И в таз актуална връзка:Lamborghini ще прави ел.мобили по примера на Hyunдай, след като Ioniq 5 N беше забелязан в централата на производителя на суперколи... Основание за това дава мисълта и намерението на Lamborghini да използва опита на ВОДЕЩИЯ корейски авто-бранд за своите бъдещи електрически модели: по примера на еМБечките, които навремето беха разглобили в разработващата си техническа база 1 взета под наем TESLA, след което бяха пропуснали да си приберат разписката за ползването й под наем
  • #5
    6 rate up comment 16 rate down comment
    carpe_diem ( преди 3 дни )
    #1, само че с ТЕЦ в татковината ни (която е най-зле от цяла Европа) се произвежда само 1/3 от тока дори сега зимата, а лятото е близко до 0. Има държави и региони в света, където ТЕЦ вече няма... изобщо! И тук няма да има скоро, така че стига с тоя ТЕЦ ;)
  • #4
    3 rate up comment 10 rate down comment
    10LD-ДiN0-ДртiйМЕН! ( преди 3 дни )
    Да му мислят чупливите и бързо-износващи се и ръждясващи ГЕРМАН.барачки, които отдавна са тръгнали към изтрезняване и осъзнаване с оглед жестоката брутално-челичена РЕАЛНОСТ, с която вече, щат не щат, се сблъскват ежечасно и ежедневно... докато eпиkУpeйckитe водещи авто-гиганти под шапката на HYUNДАЙ Motor Group отдавна са решили и са се съобразили с всичките тези изисквания и претенциозни критерии и са вградили и имплементирали нужните подобрения в машините си...
  • #3
    17 rate up comment 7 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 3 дни )
    Разбира се ЕВРОФАШИСТИТЕ, не биха направили реалистичен тест за разхода на енергия на ЕЛ - кой ще тръгне срещу собствената си пропаганда?