IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla Model Y загуби Европа, но е на път да остане №1 в света по продажби

Електрическият модел вече е на 5 години, но това явно не пречи на резултатите му

Tesla най-вероятно няма да успее да достигне броя на продажбите си от 2023, но въпреки това нейният Model Y е на път да стане най-продаваният автомобил в света за втора поредна година. И това на фона на факта, че в Европа електромобилът беше изместен от първото място.


Tesla Model Y


Американската марка стартира 2024 по не особено добър начин, като през първите две тримесечия нейните резултатите спаднаха почти навсякъде. Особено лошо беше представянето на пазарите в САЩ и Европа, докато в Китай продажбите се задържаха на предишните нива. През третото тримесечие Tesla успя да си върне загубените позиции, което накара Илон Мъск да прогнозира, че в края на годината компанията му ще отчете „леко увеличение“.

Въпреки това, заради спада на продажбите през първата половина на 2024, Tesla трябва да постигне невъзможното през четвъртото тримесечие. Вярно е, че традиционно това е най-добрият период за продажби, но за да подобри резултата си от миналата година, марката трябва да продаде 515 000 коли през последното тримесечие.


Tesla Model Y


Това е малко вероятно, като експерти от индустрията смятат, че Tesla няма да успее. Анализаторите от Wall Street са единодушни, че Tesla очаква около 507 000 продажби през четвъртото тримесечие, което ще бъде най-доброто в историята на марката (досега рекордът беше същият период на 2023 с 485 000 продажби). Това обаче няма да позволи на производителя на електромобили да подобри постижението си от 2023 - над 1 808 581 продажби. Очаква се, че тази година резултатът ще бъде 1 801 709 единици.

Въпреки този лек спад в Tesla смятат, че има какво да празнуват. Във видео с постижение на марката, разпространено от компанията-производител, се казва, че Model Y за втора поредна година ще бъде най-продаваната кола в света. А това е забележително постижение, не само защото става въпрос за електромобил, но и заради факта, че самият модел е на цели 5 години.


Tesla Model Y


В самата компания не се притесняват от този факт, тъй като Tesla работи по различен начин от останалите производители. Вместо да пуска нови модели на всеки 5-6 години, тя непрекъснато обновява своите превозни средства и така те остават актуални през целия си жизнен цикъл. Сега предстои пускането на обновен Model Y, който със сигурност ще увеличи продажбите. Освен това Tesla готви и по-достъпни превозни средства, а това също ще се отрази добре на резултатите на марката.


0 от 500
  • #13
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    И още по-лесен въпрос. Някой от антиелектриците вярва ли че електромобилите никога няма да преминат 30% пазарен дял? Как си представяте автомобилният пазар през 2040? Лично аз си го представям с над 50% пазарен дял на електромобилите в най-песемистичния вариант. В най-оптимистичния, ще са преминали 50% пазарен дял още преди 2035 и забрана за ДВГ няма да е необходима.
  • #12
    3 rate up comment 5 rate down comment
    До пръц пръц ( преди 3 дни )
    Заради картинките върнах назад и без да искам съм публикувал предишния коментар. Японският наистина е много труден за разбиране и признавам че не го знам. допускам и че абсолютно всички световни агенции нямат добър преводач и никой в световен мащаб Не е разбрал какво точно е искал да каже гуруто Тойода. Допускам че и той не знае английски и никой от обкръжението му не знае, за да му каже няколко месеца какви глупости са писали по негов адрес. Въпросът ми е ти вярваш, ли че е възможно?
  • #11
    3 rate up comment 7 rate down comment
    До пръдливия ( преди 3 дни )
    Ти сигурен ли си че гуруто Тойода е говорил за 30% пазарен дял на електромобилите през 2024? Ама абсолютно сигурен ли си? Или пак ще си говориш лъжите и няма да отговаряш на въпроси, а ще се скриеш в дупката си като лалугер? Гуруто Тойода със сигурност каза че електромобилите няма да имат 30% пазарен дял нито през 2030, нито през 2040 нито през 2050 нито дори през 2100. Ясно и категорично заяви никога никога никога никога ама никога няма да премина 30%. Никога. Каза ли го или не? Марш в дупката
  • #10
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Инфо ( преди 3 дни )
    Има статия в Блумбърг от 2 януари за тесла. Доставили са 495 570 за последното тримесечие. Част от тях са продали. А е трябвало 515 000. Просто казано са надолу за ПЪРВИ път на годишна база. В Китай пускат завод за зарядни, основно 500kW за да спасяват китайския пазар.
  • #9
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 3 дни )
    Ха-ха, тротинетке празноглава, хайде първо да минат електромобилите 30%, пък тогава да обясняваш колко не бил прав Акио Тойода. А пък какво точно бил казал и в какъв контекст - нито си го чул, нито пък разбираш японски, че да обясняваш с таква убеденост. Но с куха кратунка е така - ще сменяш опорките всяка година и ще се самозалъгваш че поумняваш.
  • #8
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Мда ( преди 3 дни )
    Не веднъж сме виждали изречението "Тесла не отчита продажбите като останалите производители". Тесла няма статистика, а стагмистика. В зависимост как и кога трябва да замажат очите на акционерите. Често мешат поръчани-произведени-доставени бройки за да изкарват по-добри резултати! 15 дни от както са спрени доставките на нови коли за 2024, още чакаме Тесла да каже какво са продали. Горките до 15 януари, ще доставят коли с декемврийски фактури, само и само да издрапат някоя бройка в плюс
  • #7
    4 rate up comment 7 rate down comment
    До пръдливия ( преди 3 дни )
    Ти сигурен ли си че гуруто Тойода е говорил за 30% пазарен дял на електромобилите през 2024? Ама абсолютно сигурен ли си? Или пак ще си говориш лъжите и няма да отговаряш на въпроси, а ще се скриеш в дупката си като лалугер? Гуруто Тойода със сигурност каза че електромобилите няма да имат 30% пазарен дял нито през 2030, нито през 2040 нито през 2050 нито дори през 2100. Ясно и категорично заяви никога никога никога никога ама никога няма да премина 30%. Никога. Каза ли го или не? Марш в дупката
  • #6
    10 rate up comment 7 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 3 дни )
    Лъжлив нагъл Илон и фенчетата му да благодарят за щедрите субсидии на празноглавите правителства. Но въпреки огромните субсидии, делът на електромобилите на глобалния пазар е едва 13% за 2024. Та, Акио Тойода си е направо оптимист като им дава 30%.
  • #5
    5 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    Нито хибридите, нито водородът, да не говорим пък за синтетичните горива имат ПОТЕНЦИАЛЪТ на батериите. Японците пропуснаха да разработят ЕНЕРГИЯТА за автомобилите на бъдещето си. Китайците ги изпревариха с батериите. Ако навреме беше оползотворен потенциалът на изкопаемият водород, вместо да залитат към производство на зелен водород чрез електролиза, водородът вече щеше да е най-евтиният и чист енергиен източник. Това щеше да забави развитието на батериите и вероятно да ги измести. Вече е късно
  • #4
    3 rate up comment 9 rate down comment
    Лъжеш ( преди 3 дни )
    Акио Тойода каза че електромобилите няма да прехвърлят 30% пазарен дял НИКОГА! Като малко след това каза че бъдещето принадлежи на водорода. Тогава му вярвахте. Фактите разубеждават ли ви или продължавате да му ВЯРВАТЕ? Докато не прогледнете и разберете, че фактите и физичните закони са по-силни от който и да е гуру, ще продължите да си ВЯРВАТЕ на доказани патологични лъжци като Тойода , Мъск и подобни.