IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota чупи рекорди по продажби въпреки срива на производството

Японският концерн се справя отлично благодарение на по-скъпите си модели

Най-големият автомобилен производител в света - Toyota, продължава да се изправя пред сериозни предизвикателства. Ноември 2024 отбеляза десетия пореден месец на спад в световното производство, като той е 6,2% а годишна база. Въпреки това обаче продажбите на компанията са се увеличили с 1,7%, достигайки рекордните 920 569 автомобила.


Toyota


Спадът на производство се отчитат във всички ключови региони. В САЩ намалението е с 11,8%, въпреки че възобновяването на производството на моделите Grand Highlander и Lexus TX помогна за подобряване на представянето на марката на пазара.

В Китай производството спадна с 1,6%, но продажбите на Granvia и електрическия седан bZ3 се повишиха. В Япония, където се произвеждат една трета от всички автомобили Toyota, спадът е 9,3% поради спирането на два завода.

Като цяло обаче пазарът обаче показва силно търсене на автомобили от най-висок клас като Toyota Camry, както и повечето модели на марката Lexus, което помага на концерна да се компенсират производствените трудности.

Експерти отбелязват, че Toyota продължава да се адаптира към предизвикателствата, включително засилената конкуренция от китайски марки. Концернът планира да разшири производството на електрически автомобили Lexus в Шанхай от 2027.


0 от 500
  • #33
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Мита за неразрушимата тойота започна да умира преди няколко години. Никой няма изгода да ви направи здрава кола , разберете го. Такива са времената , финансово неизгодно е. Хонда е същата работа.. карайте си каквото ви харесва на вас , а не каквото сте чули че уж било здраво някога си все пак най важното е колата да е гледана и обслужвана добре от самото начало
  • #32
    2 rate up comment 1 rate down comment
    до 29 и 32 ( преди 5 месеца )
    Вие доказвате, че не всички клиенти на Тойота са откачени фанатици без грам мозък. Чест и почитания към вас!
  • #31
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    последния авенсис тотално доказа падението на тойота в качеството - проблемни Д4Д мотори , жалки СВТ трансмисии и разскърцващ се интериор след 50,000км . Сега се правят тойоти - еднодневки на ишлеме в турция. Поредната марка която заложи на шир потребата пред качеството и надеждността
  • #30
    5 rate up comment 8 rate down comment
    До насиращия се от п ( преди 5 месеца )
    Много си упорит в опорката си за чакането на Тойотки. Интересното ми е, единственият ти интерес да лъжеш само болното удоволствие ли е, някой заблуден случайно ще ти повярва и ще се обърка да си помисли, че Тойотка е истинска кола? Повярвай ми - ако има такъв човек, той не е достатъчно интелигентен да изкара пари дори за Тойотка на старо, камо ли нова.
  • #29
    6 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    За да имат скачащи продажби при спрени заводи, значи продажбите през предните тримесечия са изоставали от него и са се натрупали наличности. Което е и причината да спрат заводите. След това Тойотка е започнала да върти телефоните и да предлага луди намаления на дилърите и редовните си клиенти, за да се отърве от наличностите, защото никога компания няма неограничено място за тях. Засега изглежда това помага. Все пак не мисля, че Тойотка може да завърши годината без поне половин милион изоставане
  • #28
    8 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Имах 3 тойоти . Последните няколко години обаче прочутата надеждност но Тойота остана в историята. Произвежда се вече прекалено масово , сглобява се даже и в Турция . Веки знае че след 2015-16 качеството вече не е същото
  • #27
    3 rate up comment 8 rate down comment
    Пръц за смях ( преди 5 месеца )
    И понеже са празници, да се посмеем с бисерите на антиелектриците от миналото. И най-вече на покойния инженер Радев, който след като умря от срам убит от антиелектриците, посмъртно беше провъзгласен за професор, преподавател на антиелектрици в университета за перпето мобиле, където би ли учили повечето анти електрически никове. Та според неговите изчисления заради геометричната прогресия още преди 2030 на Тесла щяло да се налага да строи по 100 завода годишно, а всички антиелектрици ръкопляскаха
  • #26
    4 rate up comment 8 rate down comment
    До пръц пръц ( преди 5 месеца )
    Виждаш ли колко сте жалки? И ако се върнеш години назад, когато съм казал тези прогнози, пак вадиш думите от контекста, защото тогава спорът въобще не беше за продажби, А за ПРОИЗВОДСТВО. Антиелектриците ВЯРВАХТЕ, че е невъзможно да бъдат построени производствени мощности за 20 милиона до 2030, А моята теза винаги е била, че Тесла могат да построят заводи за да поемат цялата автомобилна промишленост, но ОГРАНИЧАВАЩИЯ ФАКТОР СА ПРОДАЖБИТЕ.
  • #25
    4 rate up comment 8 rate down comment
    До пръдливия лъжец ( преди 5 месеца )
    Това кога съм го казал? Вчера, днес или преди малко? След като съм го казал променил ли съм си мнението? И как знаеш че не съм прав след като все още 2028 година не е минала? Но за сметка на това 2020-та година мина и можем да видим че продажбите на Тесла са над 330 000, още през 2020 и със сигурност са повече през 2024. Защо нищо не казваш за очевидно грешните прогнози на всички пръдливи лъжливи и заядливи антиелектрици с всичките им никове?
  • #24
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 5 месеца )
    Хех, тротинетка-психопат "20 милиона продажби през 2028 година", всеки диалог с теб е безсмислен, защото след време ще се отметнеш от поредните опорки в които толкова уверено вярваш в момента. Какво те кара да очакваш че някой ще си губи времето да ти отговаря?