IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

В Норвегия новите електромобили стигнаха близо 90%

Скандинавската държава е близо до целта си - нулеви вредни емисии още тази година

През 2024 година 88,9% от новите автомобили, продадени в Норвегия, са били изцяло електрически, като това бележи още една стъпка към целта на страната за пълно премахване на продажбата на бензинови и дизелови автомобили до 2025.


Норвегия, електромобили


В сравнение с 82,4% през 2023, дялът на електрическите превозни средства се е увеличил значително, потвърждават данните на Норвежката пътна федерация (OFV). Пазарните лидери са Tesla, Volkswagen и Toyota, което потвърждава силните позиции на тези марки в сегмента на електрическите автомобили.

„Норвегия ще бъде първата страна в света, която на практика ще премахне автомобилите с двигатели с вътрешно горене от пазара на нови автомобили“, коментира Кристина Бу, ръководител на Норвежката асоциация за електрически превозни средства.

Норвегия отдавна е лидер в прехода към по-чист транспорт, с щедри субсидии и силна инфраструктура за зареждане, което прави закупуването и експлоатацията на електрически превозни средства добър избор за повечето шофьори.

0 от 500
  • #11
    11 rate up comment 7 rate down comment
    До Хвалипр ( преди 4 дни )
    Неграмотен ли си или обикновен злобар? Какви частици от спирачки те гонят? Ел колите спират основно с рекуперация. Накладки се сменят след повече от 100000 км. Знаеш ли колко тежат новите ДВГ коли? Само с 10-15% по-малко от ел колите. Дали частиците от гуми са повече със същите проценти или с много пъти повече, както внушавате? До abc - не смятай норвежците за ***. Със сигурност не са по-глупави от теб.
  • #10
    6 rate up comment 17 rate down comment
    abc ( преди 4 дни )
    На норвежците като им се претовари скоро ел.мрежата и ще гледаме какви ще ги разправят после.
  • #9
    10 rate up comment 10 rate down comment
    Гост ( преди 4 дни )
    За 2024 година Тесла вместо 50% ръст,го докара до спад.ЧНГ Теслю,математик та дрънка.
  • #8
    10 rate up comment 10 rate down comment
    До 6 ( преди 4 дни )
    Е то и производството става лека полека по-чисто просто не става от днес за утре да се изчисти и са дългосрочни процеси
  • #7
    16 rate up comment 7 rate down comment
    До 5 ( преди 4 дни )
    Какво перверзно има с пари от нефт да минават на ЕЛ, викаш по-хубаво да карат пикапи осмаци като в Тексас или пък ДВГ джипки като арабите с петрол?
  • #6
    9 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    Още не са измислили производство с нулеви емисии. Но емисиите от производството са една десета от това което един автомобил с ДВГ изхвърля във въздуха за 200 хил. км. пробег. Важно е да се реши по-големия проблем. Проблема с производството също се работи по него просто той е по-малък.
  • #5
    18 rate up comment 15 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 4 дни )
    Норвегия изнася петрол за да субсидира електромобилите - ето това е истинска перверзия. Също и мантрата за нулеви емисии - няма такова нещо като нулеви емисии, дори с ток от соларни панели, емисии има - от производство, инсталация и поддръжка, но най-вече канцерогенни финни частици от гуми и спирачки.
  • #4
    12 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    Излязоха данните за световните продажби на Тесла - за 2024г са с 20 хил по-малко от 2023г
  • #3
    9 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    Тесла има два. Имал е човека Тойота и търси пак Тойота. Като покара електрическата Тойота и ще му просветне, че е сбъркал жестоко.
  • #2
    8 rate up comment 2 rate down comment
    До #1 ( преди 4 дни )
    Един модел с много бройки е невъзможно, така ли?