IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Електромобилите ще изместят колите с ДВГ в Китай още догодина

Моделите с гориво и чуждите марки бързо губят позиции на най-големия пазар в света

Китай ще постигне целта си за продажби на електрически автомобили много преди Запада. Още през следващата година автомобилите, захранвани с батерии, ще заемат повече от половината от най-големия пазар в света, прогнозират агенциите UBS, HSBC, Morningstar и Wood Mackenzie, цитирани Financial Times.


Китайски коли


До края на тази година китайците ще купят 12 милиона електрически коли, което е с 20% повече от 2023 г. Ако тенденцията се запази, Китай ще успее да постигне „зелената цел“ преди Европа и 10 години по-рано от планираното.

През 2020 г. китайското правителство си постави за цел да увеличи пазарния дял на електрическите превозни средства до 50% до 2035. При сегашните темпове този крайъгълен камък ще бъде преминат още през 2025 г.

До 2034 г. продажбите на батерийни коли в Китай може да достигнат 18 милиона бройки. Търсенето на автомобили с гориво, напротив, постоянно ще намалява и до същата дата ще падне под границата от три милиона, прогнозират експерти.

Популярността на хибридите също нараства. През 2025 обемът на продадените PHEV (plug-in хибриди) също ще постави рекорд, като през 2033 ще надхвърли 6 милиона бройки. Резултатът от традиционните бензиново-електрически автомобили се прогнозира на нива от 730 хиляди до милион годишно.

Заедно с колите с гориво чуждестранните марки също губят китайския пазар, тъй като китайците все повече предпочитат местни продукти. През 2024 дялът на чуждестранните автомобили е спаднал до едва 37%, в сравнение с 64% през 2020.


0 от 500
  • #42
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Бай Ганьо ( преди 2 месеца )
    И аз като братчеда #39 Ее ще си карам 12 цилиндровия канцерогенен дизел с премахнат филтър за твърди частици. Вече надхвърлям 130 години и съм безсмъртен... И въобще няма да ми пука, ако пра правнука ми легне в онкологията...
  • #41
    4 rate up comment 3 rate down comment
    РУК ( преди 2 месеца )
    До 38 - абе какъв "автомобил" ще си купиш за 4000 долара! Даже да го има за тези пари в БГ, пак няма да си го купиш, защото ще ти се смеят и кокошките! Колко е държавната субсидия и опрощаването на данъци за да стане тази кола 4000 долара, ще кажеш ли? Или това са запетайки! Ей, аман от тролчета прочели една цифра и разтягат коментари по-дълги от Война и Мир, без да знаят какво стои зад тези цифри!
  • #40
    5 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 2 месеца )
    Много се радвам!И много искам да видя колко по-чист ще им стане въздуха от това! Дали най-накрая ще виждат звездите и луната нощем и слънцето денем в големите градове или ще чакат следващата пандемия да спре заводите за да се порадват на тези "природни феномени".Китай в желанието си да промотира "зелената цел" за да си продава миксерите на вън, ще покаже, че от "зелената цел" файда няма!И фиксация върху замърсител виновен за 14% от замърсяването на въздуха, не решава никакви екологични проблеми!
  • #39
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Ее ( преди 2 месеца )
    Въобще не ми дреме за китайската кочи. На. Че си карам шестцилиндровия дизел(нов е) докато мога и от немайкаде ако ме осъдят с присъда ще си купя елнедоавтомобил, по възможност некитайски.
  • #38
    1 rate up comment 4 rate down comment
    До 41 ( преди 2 месеца )
    Пак се заяждаме за запетайките.. хубаво нека да са 16 000 долара за най-евтиния възможен автомобил в България. Цените в Китай започват от 4 000 долара. Това са по-малко от 3 средни работни заплати. Ти какъв автомобил можеш да си купиш в България за три средни работни заплати? Няма да ти стигнат и за 5-6 годишен автомобил втора употреба.
  • #37
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Най-евтиния автомобил с двг Дачия Сандеро струва по-малко от 30000 лв.
  • #36
    1 rate up comment 5 rate down comment
    До 3 ( преди 2 месеца )
    От друга страна, при средна заплата над 1400 долара в големите китайски градове и цени на приличен електромобил от около 10-15 000 долара, е повече от очевидно че китайците имат по-голяма покупателна способност и могат да си позволят редовно да си сменят електромобила. В България средната заплата е по-ниска, но за сметка на това цените на електромобилите започват от 40 000 долара, а дори най-евтиния автомобил с ДВГ струва повече от 20 000 долара
  • #35
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До 38 ( преди 2 месеца )
    При 20-25 милиона население, е повече от очевидно че ще има от всичко по много. Но поне от моя гледна точка, тези по бедните от най-бедният софиянец надали ги касаят проблемите, които дискутираме какъв чисто нов автомобил да си купят и как да хвърлят разклонителя от осмия етаж на панелката, за да си заредят автомобилът, ако са избрали да бъде електрически.
  • #34
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Шанхай не е само небостъргачи, там има такава бедност и мизерия каквато дори в София няма.
  • #33
    2 rate up comment 4 rate down comment
    До 35 ( преди 2 месеца )
    Погледнато от тази гледна точка, центъра на София е спокойно и не толкова гъсто населено място, а целия Шанхай е изграден от огромни небостъргачи и е абсолютно невъзможно повечето жители да притежават автомобили, защото няма как да се съберат в града дори да не се движат. Щом там са намерили Как да хвърлят разклонителя от 108 етаж, горките софиянци няма защо да се притесняват как ще го хвърлят от осмия етаж на панелката.