IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Електромобилите ще изместят колите с ДВГ в Китай още догодина

Моделите с гориво и чуждите марки бързо губят позиции на най-големия пазар в света

Китай ще постигне целта си за продажби на електрически автомобили много преди Запада. Още през следващата година автомобилите, захранвани с батерии, ще заемат повече от половината от най-големия пазар в света, прогнозират агенциите UBS, HSBC, Morningstar и Wood Mackenzie, цитирани Financial Times.


Китайски коли


До края на тази година китайците ще купят 12 милиона електрически коли, което е с 20% повече от 2023 г. Ако тенденцията се запази, Китай ще успее да постигне „зелената цел“ преди Европа и 10 години по-рано от планираното.

През 2020 г. китайското правителство си постави за цел да увеличи пазарния дял на електрическите превозни средства до 50% до 2035. При сегашните темпове този крайъгълен камък ще бъде преминат още през 2025 г.

До 2034 г. продажбите на батерийни коли в Китай може да достигнат 18 милиона бройки. Търсенето на автомобили с гориво, напротив, постоянно ще намалява и до същата дата ще падне под границата от три милиона, прогнозират експерти.

Популярността на хибридите също нараства. През 2025 обемът на продадените PHEV (plug-in хибриди) също ще постави рекорд, като през 2033 ще надхвърли 6 милиона бройки. Резултатът от традиционните бензиново-електрически автомобили се прогнозира на нива от 730 хиляди до милион годишно.

Заедно с колите с гориво чуждестранните марки също губят китайския пазар, тъй като китайците все повече предпочитат местни продукти. През 2024 дялът на чуждестранните автомобили е спаднал до едва 37%, в сравнение с 64% през 2020.


0 от 500
  • #32
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 35 ( преди 11 месеца )
    Значи за Шанхай е геноцид, диктатура, комунизъм и всички тези взети заедно, но за София същото нещо е демократично, човеколюбиво и екологично? Проблемите на Шанхай са 100 пъти по-големи! Шанхай има 20 пъти по-малка площ от България, но 3-4 пъти повече население от България. 20 пъти повече население от София.
  • #31
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До #31 ( преди 11 месеца )
    Ако живееш в центъра на София няма забрана да си караш 30 годишната кола в центъра. И не мога да разбера защо някои друг ще иска да се бута в центъра на София с кола без значение нова или стара.
  • #30
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Още през 2020 година, средната работна заплата в Китай задмина българската.. но в Китай автомобилите струват два до три пъти по-евтино. В Китай можеш да си купиш чисто нов автомобил на цената на 20-годишен премиум в България.
  • #29
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 30 ( преди 11 месеца )
    Погледнато от тази гледна точка, София или в Шанхай и Пекин действат по рестриктивни мерки спрямо населението?
  • #28
    0 rate up comment 4 rate down comment
    До 30 ( преди 11 месеца )
    Така е! В Китай можеш да си караш цяла зима 20-годишния си автомобил през 6 дни от седмицата, а в София не можеш да го караш въобще. Бедният китаец, който не може да си купи нов автомобил все пак има с какво да се движи, за разлика от софиянци! Все пак в България средната възраст на автомобилите е 22 години. Допускам че в Китай имат по нов автопарк
  • #27
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    В Китай не може да караш никъде новата си двг кола за 50 дни в годината. А в София с нова двг кола може да отидеш където си искаш.
  • #26
    0 rate up comment 4 rate down comment
    До 25 ( преди 11 месеца )
    И още по-лошо. Освен че бедните хорица нямат право да влизат в центъра на София с автомобилите си, нямат право и да се топлят на въглища. Освен без транспорт, оставят горките хорица и на студено през зимата! Това е нечовешко отношение! На кого ще пречат тези пушеци в милионен град? Трябва да разрешат на всеки от милионите да създава колкото си пожелае пушеци по каквито и да е начини, нали.
  • #25
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До #10 ( преди 11 месеца )
    Всяка кола новозакупена кола с двг в Китай подлежи на лотария за разрение за регистрация, не заблуждавайте хората. Това може и да не важи за някой малки населени места, но там хората и без това нямат пари и не купуват нови коли.
  • #24
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До #9 ( преди 11 месеца )
    В Китай коли се продават в големите градове, в малките градове основните средства за превоз са велосипеди, моторчета и триколки.
  • #23
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Отделно в Китай има забрана за шофиране на кола с двг за 1 ден в седмицата. Тоест ако имаш кола с двг нямаш право да я караш 4 дни в месеца или около 50 дни годишно. За 50 дни колата ти стои на трупчета, това е откачено.