IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Honda връща производството на автомобили в Европа

Сливането с Nissan ще позволи на марката да използва завод във Великобритания

Преговорите за сливане между втория по големина японски производител - Honda, и третия - Nissaп, отварят нов раздел, който предвижда двете компании да си помагат с производството на хибридни автомобили. Това означава, че те ще могат да използват едни и същи заводи, което ще позволи на Honda отново да започне автомобилно производство в Европа.


Honda-Nissan


В момента японската компания произвежда само мотоциклети и двигатели на Стария континент, след като затвори завода си в Суиндън (Великобритания). Honda се принуди на този ход заради решението на Обединеното кралство да напусне ЕС. Сега обаче марката има възможност да се върне на Острова и ще използва завода на Nissan в Съндърланд.

Двамата автомобилни производители сключиха стратегическо партньорство през март за сътрудничество в разработването на електрически превозни средства, но Nissan се сблъска с финансови и стратегически проблеми през последните месеци. Така се стигна до преговори за евентуално сливане с Honda, като в новата компания, на по-късен етап, ще се включи и Mitsubishi.

В същото време обаче главният изпълнителният директор на Honda - Тошихиро Мибе, явно има притеснения относно евентуалното обединение. Той така и не успя да отговори на въпрос на журналисти дали сливането на двете компании има смисъл. Неговият отговор беше прост - „Трудно е да се открие смисъл“, което предизвика смях сред представителите на медиите.


Honda


Анализатори от индустрията също смятат, че няма логично обяснение на евентуално обединение на втория и третия по големи японски производителя. Honda е икономически стабилна и се справя добре, тъй като разполага с прилична гама ДВГ, добри хибриди и вярна група лоялни клиенти. Марката се бори, за са пробие при електромобилите, след като партньорството й с General Motors се разпадна след пускането на пазара на Honda Prologue.

В същото време Nissan е в затруднено положение, тъй като акциите на компанията продължават да губят стойност, дилърите на основен пазар - този в САЩ, са в пълен хаос, а някогашният иновативен EV сегмент е представен само от не толкова популярния Ariya и стария Leaf.

Шефът на Honda обаче е категоричен, че евентуално обединение не означава „спасение“ за Nissan. Мибе обяви, че преди Honda да се ангажира с обвързване от какъвто и да е вид, Nissan трябва да започне финансово възстановяване. А като се има предвид, че сделката се очаква да бъде финализирана в средата на следващата година, това не оставя много време на Nissan да подреди бизнеса си.


Nissan


Твърди се, че Министерството на икономиката, търговията и промишлеността на Япония (MITE) е помогнало да се повлияе сделката, за да се избегне поглъщането на Nissan от Foxconn (производителят на iPhone вече заяви интерес). Въпреки това прогнозите са, че евентуална сделка няма да бъде магическо решение за нито една от двете компании.

Доказателство за това е фактът, че акциите на Nissan отбелязаха най-големия си спад от разпродажбата на фондовата борса през август. И причината за това, според анализаторите, е именно евентуалното обвързване с Honda и Mitsubishi.

Акциите на Nissan паднаха с цели 15% в петък, преди да компенсират някои загуби, за да затворят със спад от 7,8%. Това се случва по-малко от две седмици, след като ценните книжа скочиха с 20% след първите съобщения, че Nissan ще започне преговори за потенциално сливане с Honda.

0 от 500
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Who Cares ( преди 22 часа )
    Do 10 Няма да правя безплатна реклама на японските автомобили. Говоря от личен опит. От 32 години карам само Хонда. Първите два Сивка не ме впечатлиха с надеждност. Особено 2-рия от 2000 година който ми взе здравето. През 2009 купих 3-ти Сивик на дъщеря ми, аз вече карах Акорд. Този Сивик съвпадна с годината в която Хонда реши че може да продава евтини коли за повече пари. Както и да е, същия автомобил в момента го кара сина ми - той е на около 230 000 мили (към 370 000 км) и е без грешка...
  • #13
    1 rate up comment 0 rate down comment
    факт ( преди 1 ден )
    Само с Рено имаха достъп до Европа затова се бяха хванали с тях.Англия излезе от ЕС и сега има мита за тях.
  • #12
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Преминаващ ( преди 1 ден )
    Япония е колонизирана от САЩ. В момента върви, поглъщане на индустриите, посока САЩ. Това се случва и, с Европа.
  • #11
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Сепуко харакири ( преди 1 ден )
    Закривай фабриката за шрот,да раздават чекийките за харакири.
  • #10
    2 rate up comment 13 rate down comment
    До 9 ( преди 1 ден )
    Трудно е да се открие смисъл. - Тошихиро Мибе. Така че е много странно, че наричаш японските коли "най-смислени". За мен 99% от японските модели дори не влизат в списъка на колите, които бих погледнал при закупуване. Изостават по всички параметри, включително надеждност, която е просто маркетингова лъжа.
  • #9
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Who Cares ( преди 2 дни )
    8, как ще обясните че некадърните японски инжинери създават най-здравите и смислени коли, които са достъпни и търсени в цял свят? Излиза, че вие сте гений обитаващ сред 8 милиарда глупци...Удивително е че Тойота се продава толкова добре и в Европа, докато Хонда я няма никаква там. Имам чувството че това сливане няма да донесе нищо хубаво на Хонда.
  • #8
    2 rate up comment 17 rate down comment
    до 7 ( преди 2 дни )
    Няма как. Няма нито една съществена японска компанията под чужда контрол. Нисан беше нещо като изключение, защото Рено имаше блокиращ глас, но виж каква шашма извъртяха на Карлос Гон, когато пристъпи към пълна интеграция. Беше предупреждение. Дори френското правителство не можа да го измъкне. За японците правилото е едно - задължително трябва да работят японски инженери, без значение колко са некадърни, а те в автомобилостроенето са доста некадърни.
  • #7
    10 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 дни )
    на всички е ясно че е партиино поръчение, много повече смисъл и бъдеще биха имали с китайската оферта. Виж Волво , правят си коли , продават си и много хора вече забравиха недоверието с което гледаха на този ход .
  • #6
    8 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 2 дни )
    Трудно е да се открие смисъл. Този цитат Тошихиро Мибе описва цялата японска автомобилна индустрия.
  • #5
    4 rate up comment 19 rate down comment
    Дамян ( преди 2 дни )
    От тази новина Илон Мъск с неговата Тесла(най-голямата автомобилна марка) си го премести от единия крачол в другия.