IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Изненада! Слабото място на EV са моторите

Експерти по ремонти на електромобили препоръчват Tesla, BMW i3 и три модела на VW Group

Най-големият страх при закупуване на електрически автомобил, особено втора употреба, е колко време ще изкара батерията. Нормално, това е най-скъпият елемент на автомобила (струва десетки хиляди евро). Второ, скапаната батерия допълнително ограничава пробега.


Електрически автомобили-56


Изненада - батерията не е най-проблемният елемент на електрическата кола. Всъщност тя обикновено издържа по-дълго от самата кола. Повечето повреди в EV с навъртени километри, са при мотора, зарядното устройство или инвертора/конвертора. Батерията е едва на четвърто място сред най-честите повреди, твърдят от EV Clinic.

Това е огромен сервиз на балканските братя от Хърватия, специализиран в ремонта на електрически автомобили. Тази компания работи от 2010 година и е помогнала на стотици клиенти.
 
 
Твърдотелна батерия


Хърватите се описват като фирма за „обратен инженеринг“. Тоест компонентите се разглобяват, анализират и ако е възможно -  ремонтират. Така се спестяват куп пари, тъй като официалните дилъри просто подменя целият компонент на солена цена.

Този огромен опит на хърватите, които имат 20 сателитни сервиза, хвърлят нова светлина върху проблемите на електричките. Плюс това е изготвен списък от конкретни модели, които са надеждни или обратното. Като начало - EV Clinic счита, че батерията не трябва да бъде обект на безпокойство в повечето модели, които са успели да анализират. Въпреки че може да е в перфектно състояние, това не я предпазва от разграждане при употреба. За щастие има достъпни методи за определяне състоянието на батерията, а оттам и какъв капацитет остава.
 

Tesla


EV Clinic изброява четири области, които е най-вероятно да причинят проблеми в електрически автомобил. На първо място е двигателят, следван от бордовото зарядно устройство, инверторът и все пак четвърта е скъпата батерия. Но с успокояващо уточнение. Експертите посочват среден живот от поне десет години на батерията - преди да възникнат големи проблеми.

От друга страна, двигателите изглеждат слабото място на много електрически модели, какъвто е случаят с колите от групата Stellantis. Повечето модели там - от Citroën през Peugeot до DS, Opel или Fiat, използват основно едни и същи компоненти. Двигателите на тези автомобили „поради лошата си конструкция могат да се повредят след 12 000 км “, казват техниците от EV Clinic.
 
 
Opel EV


В случая на първия Tesla Model 3, задният мотор изглежда по-крехък от очакваното - с повреди след 50 000 км. В следващите поколения и други модели на марката обаче двигателите изглеждат много по-издръжливи. Въпреки че в EV Clinic имат повече опит с моделите на Tesla (все пак най-продаваните електрически автомобили), спецовете им са ремонтирали почти всички марки. На сайта на компанията има подробен списък с предимствата и недостатъците на всеки модел.

Освен Tesla - хърватите препоръчват още BMW i3 и триото Volkswagen group - SEAT Mii , Volkswagen e-Up и Skoda Citygo. На другия полюс са Nissan Leaf, както първо, така и второ поколение. Моделите на Stellantis и Mercedes също трябва да бъдат избягвани. В случая с Leaf липсата на течно охлаждане в батерията му го прави податлив на сериозни повреди.
 
 
новият leaf


От опита на EV Clinic изглежда, че производителите са търсили доставчици, които биха им гарантирали най-добрите батерии. В този смисъл те са изпълнили мисията си. Но все пак звучи иронично, че  марки, които са изградили своята вековна история благодарение на здравите двигатели с вътрешно горене, накрая са подценили точно мотора, било той и електрически.


0 от 500
  • #14
    8 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    Гнуст е налазил коментарите като муха на ммъррша. Само че не била ммъъррша, а чисто, прясно месце, а той такова не може да яде. Поредна статия, която оборва опорките на антиелектриците. Както винаги сме казвали, друга марка, освен Тесла, е набутване, особено Стелантис. И особено на старо. Тесла е единствената марка, която е безопасна за закупуване на старо.
  • #13
    9 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    Нищо ново - Тесла и всички останали. Тесла - най-надеждната марка в момента, без значение дали е електро или ДВГ. Всички останали - учат се и се опитват да пестят от всичко, защото не знаят как да произвеждат електромобили с ниски разходи. Разбира се, първите Модел 3 също трябва да се избягват, защото тогава ги сглобяваха в палатка. Задължително след 2021 г.
  • #12
    8 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    Моят телефон е на почти 8 години и батерията му е на 60% процента, и ще изкара поне до 10 години. Имам и самобръсначка на 18 години на която батерията още работи въпреки че не я ползвам от няколко години.
  • #11
    14 rate up comment 13 rate down comment
    Гост ( преди 4 дни )
    Мантрата за евтиното зареждане на нощна тарифа е на път да изчезне.От първи януари е поредното и не последно увеличение на електроенергията.Следва излизане на свободния пазар на електроенергия на битовите потребители.
  • #10
    13 rate up comment 14 rate down comment
    Гост ( преди 4 дни )
    Батерията на телефона ми не надживя телефона.Максимума и е 3 до 4 години . Батериите на електрокарите имат календарно стареене до 8 години.Автомобил може да се кара 10-20-30 години при добро поддържане.Как точно батерията ще надживее електрокара???
  • #9
    13 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    За да имаш някакъв плюс от Ел кола, трябва да въртиш поне 40-60км на ден, хем ще ти е достатъчна най евтината с малка батерия хем ще имаш някакъв пробег с който да усетиш разликата от евтиното зареждане на нощна тарифа
  • #8
    10 rate up comment 11 rate down comment
    От 6 ( преди 4 дни )
    А чели ли сте статистика за честота на проблемите? Всички проучвания, че батериите ще надживеят автомобилите не ви изнасят и продължавате да пишете глупости за някакви десетки хиляди евро разходи.
  • #7
    10 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    Точно това казват хората, с батерията проблеми няма, моторите са слабо място при някои коли, но това се дължи и отчасти на големия въртящ момент, които имат, лагерите не издържат. Ще ги оправят с времето, но все пак проблемите на електромобилите са много по-лесни за оправяне от тези двг колите. За момента все още няма достатъчно специалисти по електрички и затова е малко по-сложно и скъпо за ремонт, но и това е въпрос на време да се промени.
  • #6
    11 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    Доста забавно е да четеш коментари на хора, които са изключително горди, че са със задръстено мислене. Четете избирателно, включително тази статия, и пишете глупости, за да се почувствате доволни. Подреждате фактите така, че да паснат на фантасмагориите ви. Всеки има право на собствено мнение, но никой няма право на собствени факти. Прочетохте ли, че след първите Тесла 3 с един мотор веднага са взети мерки? А дали електромотор или ДВГ се ремонтира по-лесно?
  • #5
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    Ще се мъча със сегашния си автомобил докато не ме остави