IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Изненада! Слабото място на EV са моторите

Експерти по ремонти на електромобили препоръчват Tesla, BMW i3 и три модела на VW Group

Най-големият страх при закупуване на електрически автомобил, особено втора употреба, е колко време ще изкара батерията. Нормално, това е най-скъпият елемент на автомобила (струва десетки хиляди евро). Второ, скапаната батерия допълнително ограничава пробега.


Електрически автомобили-56


Изненада - батерията не е най-проблемният елемент на електрическата кола. Всъщност тя обикновено издържа по-дълго от самата кола. Повечето повреди в EV с навъртени километри, са при мотора, зарядното устройство или инвертора/конвертора. Батерията е едва на четвърто място сред най-честите повреди, твърдят от EV Clinic.

Това е огромен сервиз на балканските братя от Хърватия, специализиран в ремонта на електрически автомобили. Тази компания работи от 2010 година и е помогнала на стотици клиенти.
 
 
Твърдотелна батерия


Хърватите се описват като фирма за „обратен инженеринг“. Тоест компонентите се разглобяват, анализират и ако е възможно -  ремонтират. Така се спестяват куп пари, тъй като официалните дилъри просто подменя целият компонент на солена цена.

Този огромен опит на хърватите, които имат 20 сателитни сервиза, хвърлят нова светлина върху проблемите на електричките. Плюс това е изготвен списък от конкретни модели, които са надеждни или обратното. Като начало - EV Clinic счита, че батерията не трябва да бъде обект на безпокойство в повечето модели, които са успели да анализират. Въпреки че може да е в перфектно състояние, това не я предпазва от разграждане при употреба. За щастие има достъпни методи за определяне състоянието на батерията, а оттам и какъв капацитет остава.
 

Tesla


EV Clinic изброява четири области, които е най-вероятно да причинят проблеми в електрически автомобил. На първо място е двигателят, следван от бордовото зарядно устройство, инверторът и все пак четвърта е скъпата батерия. Но с успокояващо уточнение. Експертите посочват среден живот от поне десет години на батерията - преди да възникнат големи проблеми.

От друга страна, двигателите изглеждат слабото място на много електрически модели, какъвто е случаят с колите от групата Stellantis. Повечето модели там - от Citroën през Peugeot до DS, Opel или Fiat, използват основно едни и същи компоненти. Двигателите на тези автомобили „поради лошата си конструкция могат да се повредят след 12 000 км “, казват техниците от EV Clinic.
 
 
Opel EV


В случая на първия Tesla Model 3, задният мотор изглежда по-крехък от очакваното - с повреди след 50 000 км. В следващите поколения и други модели на марката обаче двигателите изглеждат много по-издръжливи. Въпреки че в EV Clinic имат повече опит с моделите на Tesla (все пак най-продаваните електрически автомобили), спецовете им са ремонтирали почти всички марки. На сайта на компанията има подробен списък с предимствата и недостатъците на всеки модел.

Освен Tesla - хърватите препоръчват още BMW i3 и триото Volkswagen group - SEAT Mii , Volkswagen e-Up и Skoda Citygo. На другия полюс са Nissan Leaf, както първо, така и второ поколение. Моделите на Stellantis и Mercedes също трябва да бъдат избягвани. В случая с Leaf липсата на течно охлаждане в батерията му го прави податлив на сериозни повреди.
 
 
новият leaf


От опита на EV Clinic изглежда, че производителите са търсили доставчици, които биха им гарантирали най-добрите батерии. В този смисъл те са изпълнили мисията си. Но все пак звучи иронично, че  марки, които са изградили своята вековна история благодарение на здравите двигатели с вътрешно горене, накрая са подценили точно мотора, било той и електрически.


0 от 500
  • #34
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 11 месеца )
    Тротинетке, единственият важният въпрос е този за намаляването на емисиите, а не кой колко електромобила е произвел. Към момента Тойота, с над 27-28 милиона хибрида убедително води Тесла с над 7 милиона електромобила. При това, без субсидии и с далеч по-малко похабени ресурси за батерии.
  • #33
    3 rate up comment 6 rate down comment
    До 36 ( преди 11 месеца )
    Въпросът винаги е бил "през 2024 година ще бъдат ли продадени повече електромобили в световен мащаб отколкото през 2023" няма Тесла, няма Европа, няма Китай, няма никакви възможности за спекулация при отговора. Тоест цяла година 100 анти електрически шизофражнични Ника не можаха да намерят общо 10 секунди, за да отговорят на въпроса. Един единствен път отговори, че ще има срив на продажбите на електромобили. Грешен, но достоен за уважение отговор на човек с мнение! Единственото изключение!
  • #32
    1 rate up comment 8 rate down comment
    До 36 ( преди 11 месеца )
    Пак си стигнал на грешна дестинация. Това че цяла година от 3680 повторения на въпроса Колко е дълъг крокодила, не си го разбрал и отговаряш "зелен" не означава че даваш правилен отговор, а означава единствено и само, че си функционално неграмотен или психопат (умишлено извърташ въпроса) или и двете заедно! До едно време си бил функционално неграмотен а като си се усетил си се превърнал в психопат за да не си го признаеш.
  • #31
    3 rate up comment 6 rate down comment
    До антиелектриците ( преди 11 месеца )
    Така че въпросът към вас е, коя е правилната крайна точка за 2040 година според вас? Защото основно правило в бизнеса е, преди да бързаш да постигаш огромни успехи с изкачване на стълбицата на успеха, да внимаваш дали си я подпрял на правилната стена. Ако Toyota стигне 10 минути по-рано до София и чак там осъзнае, че е на грешен адрес, тези 10 минути преднина няма да и стигнат да навакса, независимо С каква скорост се движи ( колко автомобила продава), за да стигне по-бързо от Тесла до Бургас.
  • #30
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Тротинетката още не е разбрал.Срив ще има при Тесла,при прогнозни +50% по Екселските таблици.Растеж ще имат китайските електрически каручки.
  • #29
    1 rate up comment 9 rate down comment
    До тинтири ( преди 11 месеца )
    Навигацията на Тесла е настроена на цел 100% електромобили(Бургас), а навигацията на Toyota е настроена да мине през междинна спирка 70% хибриди и 30% електромобили (Пазарджик), а крайната цел водород (София). Сега главният въпрос е кой е объркал крайната точка? Това че Toyota ще пристигне в София 10 минути преди Тесла да стигне в Бургас, означава ли задължително Победа? Ще победи ли Toyota ако през 2040 година 100% от продажбите са на водородни автомобили? Кой ще измине повече път за единица вр
  • #28
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 11 месеца )
    И примера ти пак е калпав. Какво е заданието? За къде тръгват е въпроса. И с каква цел тръгват. трябва да изберат най-късия или най-лесния или най-ефективния или кой път? Щото до Цариград им много пътища. И ако в крайна сметка навигацията на Тесла е настроена за същата крайна дестицация, а Тойота ще пристигне 10 минути по-рано - печели :)
  • #27
    2 rate up comment 8 rate down comment
    Друг пример ( преди 11 месеца )
    Определянето дали някоя автомобилна компания се движи в правилна посока, се прави на база на крайна цел. Toyota и Тесла тръгват от Пловдив в противоположни посоки. Toyota на запад, а Tesla на изток. Коя от двете компании се движи в правилна посока? Това, че Toyota по навигация ще пристигне 10 минути преди Тесла, означава ли че е победител? Това е и причината ми за въпросите как си представяте автомобилната промишленост през 2040.. докато не отговорите, няма как да стигнем до консенсус.
  • #26
    1 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Ако не пишехте по 100 лъжи за всеки един факт, нямаше да се налага да пиша допълнителни 100 коментара в които да казвам истината и още 300 коментара в които задавам въпрос за лъжата, А вие не отговаряте. Например цяла година задавам въпроса ще има ли срив на продажбите на електромобили тази година и досега отговор не съм получил. Остават само 3 дни, а антиелектриците продължавате да лъжете че има срив, въпреки, че фактите говорят обратното. Ще има ли срив? Да, не или 10 коментара оправдания?
  • #25
    2 rate up comment 5 rate down comment
    До 29 ( преди 11 месеца )
    Разбира се че освен обиди и лъжи няма какво друго да кажеш. За да отговориш на въпроса как си представяш бъдещето на автомобилната промишленост през 2040 година, няма нужда да четеш в интернет, нито пък има някакво значение какво образование имаш, какъв автомобил караш или Колко пари имаш и дали си безработен или си милиардер . Нямаш 10 секунди да отговориш, но имаш време под всяка статия да пишеш 10 коментара с лъжи и оправдания, нали?