IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Покупката на екстри за автомобила отива в историята

Производителите вече включват все повече опциии в оборудването

Автомобилната индустрия е изправена пред сериозни проблеми и този път кризата е повече от дълбока, която принуждава марките да намаляват разходите. Един от големите ключове е именно допълнителното оборудване, което се превръща в бездънна яма за автомобилните компании.


опции


Доскоро безкрайните списъци от предлагани опции докараха нещата дотам, че трудно можеше да се намерят два напълно еднакво оборудвани автомобила, продадени на физически лица (при корпоративните паркове нещата са различни). Това обаче е на път да приключи, защото за всеки производител вече не е изгодно да разчита на подобна структура.

Статистиката сочи, че само до преди 3 години европейците са харчили средно по 3000 евро за опции. Сега тази сума намалява до 2000 евро. И ако доскоро ставаше въпрос за имидж, комфорт, технологии и безопасност, вече нещата опират само до последното. В крайна сметка Европа въведе огромен брой задължителни асистенти за безопасност при шофиране, които клиентът плаща.


Full LED


А че времената се промениха може да се види и от това, че Full LED фаровете вече са стандартни дори в малките модели, докато всяка кола от среден клас има камера. Сензорите са паркиране, навигацията и стартирането на двигателя без ключ доскоро бяха опции, но вече са стандарт.

Ерата на специалното оборудване е към края си. Базовото оборудване е все по-широкообхватно и по-лесно за разбиране с различни нива в ситуация на висока конкуренция", коментира Фердинанд Дуденхофер от Автомобилния изследователски център в Бохум, като добавя, че „с нарастващото навлизане на китайски автомобили на пазара излиза по-евтини коли, които са подобрени с допълнително оборудване."

При колите от висок клас опциите надхвърлят 10 000 евро

Истината е, че растящите разходи забавят бизнеса с персонализиране на масовите автомобили. Това означава, че клиентите започват да се задоволяват със стандартно оборудване и почти ико друга. Според специализираната консултантска фирма JATO само през първата половина на годината потребителите са похарчили 12 млрд евро за опции на петте най-големи пазара в Европа. И, разбира се, разходите се различават в зависимост от пазарните сегменти.


опции


При по-малките коли се доплащат около 530 евро за екстри, докато при автомобилите от висок клас сумата достига средно 14 707 евро за около дузина опции. В Mercedes, например, се плащат средно 10 580 евро за единадесет допълнителни опции, като G-Class е най-персонализираният модел. При него 80% от клиентите си плащат за услугите на подразделението Manufaktur. Нещата при BMW и Audi купувачите плащат малко над 7000 евро за екстри.

Философията на Volkswagen за предотвратяване на „бягството“ на клиентите към други марки беше изградена именно върху предлагането на допълнителни опции. Ситуацията стигна дотам, че списъкът с опции при новия Golf достигна няколко страници, което означава много допълнителни разходи. В крайна сметка във Волфсбург взеха кардинално решение и ако през 2021 за модела са се предлагали пет волана, сега той е само един. Броят на комбинациите от джанти беше съкратен близо наполовина - от 31 на 17.

При BMW възможностите за персонализиране на 5-Series са огромни, тъй като може да се избира между осем предни стъкла. Да, правилно прочетохте - 8. Предлагат се стъкла със или без шумоизолация, със или без термозащита, с функция за отопление, както и с head-up дисплей. Към това прибавете същите опции за странични или задни стъкла, както и за панорамни покриви. Общият брой на конфигурации само за остъкление е 39.

Китайците и Tesla са царете в оптимизирането на разходите за оборудване


опции


Всичко това са огромни пари, които марките харчат, тъй като много от клиентите пропускат целия този арсенал от предложения. Далеч по-успешна е стратегията на Testa и на китайските марки - две максимални нива на оборудване или базовия вариант, който няма най-интелигентите опции, но разполага с всички стандартни системи за безопасност.

Максималният брой предлагани цветове най-често е шест, има два размера на гумите и два варианта на оборудване на интериора. Това е достатъчно, за да се хареса на клиентите, останалото е загуба на пари.


0 от 500
  • #11
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 21 часа )
    Добре, Мите. Айде след като си купиш Тесла, си купи и китаец, и ела да ни покажеш колко е хубав и евтин и как си го зареждаш от китайската домашна батерия, която също е много евтина. Чакаме те, Митеееее, чакаме те. Ама няма да си купиш нищо, щото нямаш стотинки дори колкото за дизелова баничарка като на Гост.
  • #10
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 21 часа )
    Тази "мода" с многото екстри я наложиха германците, за да изглеждат цените им на волан с *** като на другите. И после като оборудваш прилично колата и отиваш поне 10К нагоре, но нали на ценова листа са я докарали. И тук не говорим само за премумите им където има някакъв смисъл, а и за масовите модели на ФВ например. Сега пак те страдат, щото трябва да поддържат спецификации и количества от всичките си екстри. Сега ако ги премахнат съвсем ще я закършат с продажбите, че цените ще са видими
  • #9
    6 rate up comment 7 rate down comment
    До 8 ( преди 1 ден )
    Колко пъти трябва да ви се обяснява изключително много да внимавате какво си пожелавате, за да не съжалявате, когато се сбъдне. Такива като тебе дават карт бланш на политиците да разрешат на китайците да дойдат тук да си направят заводите за батерии които да се захранват от китайски фотоволтаици и китайски батерии, вместо да ползват скъпата европейска енергия. А после с тези екологично произведени батерии да сглобяват евтините си електромобили с китайски роботи, вместо скъпа работна ръка.
  • #8
    17 rate up comment 11 rate down comment
    До 6 ( преди 1 ден )
    Ми, да почнат китайците да произвеждат в САЩ. Японците и европеайците го направиха през 70-те и 80-те пак поради мита. Нали китайците са много велики инженери и иноватори? Ама величието им е само в Китай. Навън са мишки, щото като трябва да пазиш хората и природата и изведнъж не си толкова велик.
  • #7
    14 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    нормално е всеки си защитава пазара китайците като слагаха безумни мита и данъци на еврпойския прозводител и ги принудиха да произвеждат на место
  • #6
    10 rate up comment 9 rate down comment
    До 3 ( преди 1 ден )
    Европа и САЩ толкова не ги е страх, че повишиха митото за китайски коли. Понеже въобще не се притесняват.
  • #5
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    Да, за сметка на цената и другия ариянт е да ти продават на пакети. но това е единствения начин да праоват нещо, за което са вложили пари, което никой не би си го взел.. е или много малка част.
  • #4
    9 rate up comment 9 rate down comment
    10LD-ДiN0-ДртiйМЕН ( преди 1 ден )
    Когато изтъквах НЕдвусмисления ФАКть у главите на ГЕРМАНОфилите у нас, че още със създаването си водещият eпиkYpeйски премиум-бранд GENESiS е вкарал сите еХтри още в базовата цена на всеки свой модел, т.е. нема никво оскъпяване на моделите СИ /!/, тука некви всезнайкоФци и бАбАити ми се смееха и подиграваха, а тя РЕАЛността ква се ОКаза: че средно с 8 хилки в ЕВР0 поскъпват техните машини още при поръчването им у офиса на фирмата! Отваряйте oцицkи, за да не отваряте после портфейла си на маХ!
  • #3
    15 rate up comment 10 rate down comment
    До 1 ( преди 1 ден )
    И как върви разбиването на европейския и американския пазар засега? Китайците стигнаха ли барем 5 процента дял вече? За българския знаем как го разбиха китайците Грейтуол. И то при положение, че българският пазар е особено чувствителен към цените и би трябвало на теория да пазаруваме по-евтиното.
  • #2
    16 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    Като гледам как Тесла разби пазара,направо си счупиха главата.