IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes-Benz се заяде с BMW заради абонамент за опции

Двата производителя имат различни виждания за предлагането на подобни услуги

Платените абонаменти отдавна са се превърнали в неразделна част от живота на потребителите на различни джаджи, гледане на филми, слушане на аудиокниги и игра на компютърни игри, те все още е сравнително ново явление в автомобилната индустрия. Но също представляват и обещаващ източник на доходи за автомобилните гиганти, които получават пари от собственика, дори след като той закупи колата.


опции


Идеята на подобен абонамент е възможността да се добавят някои функции в автомобила срещу отделна периодична такса. Така собственикът няма нужда да плаща нещо, което не използва - например отопление на седалките през лятото.

Оказва се обаче, че мненията на самите производители за подобно отношение към клиентите се различават. В интервю за Top Gear софтуерният директор на Mercedes-Benz - Магнус Остберг, не пропусна да упрекне конкурентите от BMW, че се опитват да продават опции като отопляеми седалки или адаптивен круиз-контрол с абонамент.


опции


Остберг беше категоричен, че неговата компания има различен подход по този въпрос. Философията на Mercedes е, че абонаментите трябва да предоставят на потребителите някакво изключително изживяване. Както и че производители не трябва да бъдат дребнави и да пестят от всичко.

„Клиентите на Mercedes-Benz, разбира се, също ще трябва да си закупят абонаменти, но те не трябва да се тревожат за малките неща. Те не са това, което търсят", категоричен е софтуерният директор на производителя от Щутгарт.


опции


Всъщност, критиките срещу BMW за предлагането на такива опции започнаха още през лятото на 2022 г. Тогава беше въведена месечна такса за отопляеми седалки и други функции. Те също така се предлагат за година, за три години или за целия период за собственост на автомобила.

Идеята на баварския производител обаче не беше посрещната радушно от собствениците си и абонаментът за отопляеми седалки беше прекратен малко по-късно. BMW продължи да предлага подобни услуги за други функции. В зависимост от пазара клиентите могат да получат срещу допълнително заплащане адаптивна оптика, адаптивен круиз-контрол, дистанционно управление на прозорците и люка, безжичен интерфейс Apple CarPlay, звук на спортен рев на двигателя през високоговорителите на аудиосистемата и т.н.


опции


Mercedes-Benz от своя страна още през 2021 г. предложи на клиентите разширени възможности на напълно контролираното шаси на модела EQS срещу допълнително заплащане. По подразбиране задните колела на електрическия лифтбек могат да се въртят само на 4,5 градуса, но за тези, които са готови да платят 575 на година, те ще се въртят на 10 градуса, като по този начин намаляват радиуса на завиване на автомобила до 10,9 метра.

Въпреки многото критики автомобилните производители не бързат да се откажат от платените абонаменти. Според оценките на Stellantis до 2026 г. концернът ще може да печели около 4 милиарда евро годишно от допълнително платени опции в своите автомобили. А до края на десетилетието тази цифра ще нарасне до 20 милиарда евро годишно.


0 от 500
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    21М ( преди 3 месеца )
    Хахахаххах.. Абонамент за отопляеми седалки..Абонамент за круиз контрол.. Тия сериозно заслужават ония китайски маймуни да ги изметат от пазара и фалит. Фалит ама фалит без 10млн. коледен бонус, без почивчици на Монако без яхтипкитр без джетовете. Хурката ама нищо друго освен хурката не ги чака алчните евро премиум б*оклуци.Не, не ми е жал за феновете им, да се вземат в ръце, трябва да осъзнаят накъде ги дърпат идолите им. Милиончетата че секнат в ЕU кризи и войни това готвят.
  • #7
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Искат, да са като Adobe. Преди си купуваш Photoshop еди коя си версия и имаш всичките ъпдейти, до края на версията, а псоле си го позвлваш доживот. Дали със CD/DVD, дали с код. Обаче после минаха на "клауд". Демек - плащаш 20 евро на месец. Всеки месец. Пускат ти 3 месеца по 5 евро, и ти викат - Видиш ли, не е 250 евро, както едно време. Да, ама 9 години по-късно си нахендрил 3500 евро ... ай сиктир!
  • #6
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Много интересно е, ако си поръчам нов автомобил с адаптивен круиз контрол, аз ли плащам за тази екстра или производителят го вгражда в автомобила и след това предоставя опцията за абонамент???Така и с останалите "Екстри" на абонамент!
  • #5
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    те сега всички се канят да пуснат евтини електрички, е евтини да си ги купиш, после да ги караш колкото лизинга, 400 ама от догодина евро.
  • #4
    13 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    "Тогава беше въведена месечна такса за отопляеми седалки и други функции"...............Как не са се сетили да предложат и месечен абонамент "отключващи се врати" или "стартиращ двигател".
  • #3
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    В Щутгарт имат шега че БМВ си купуват хора които искат да покажат че имат пари но всъщност нямат.Може би това с абонамент за да имаш топли седалки или за да ти работи парното след като вече си дал 200 хил. обяснява донякъде този странен германски хумор
  • #2
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Нищо, део едно рутче или смяна на ECU не може да реши :) - Бараме си количките и си ги правим квот си искам!
  • #1
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Айде, айде ( преди 10 месеца )
    Абе и Мерцедес имаха някакъв модел, дето предоставяше повече мощност само ако си плащаш абонамент, така че този младеж Магнус да не се прави на по-светец от Папата.