Абонаментните услуги стават все по-популярни сред автомобилните производители. Tesla е особено активна в този начин на правене на пари. BMW също пое в тази посока, но се оказа, че клиентите на баварците не харесват идеята да плащат за допълни екстри.
През миналата година компанията предложи месечен абонамент за активиране на отопление на седалките в някои от моделите си, което предизвика вълна от недоволство. И това принуди BMW да преразгледа своя подход към платените услуги и функциите „при поискване от клиента“. В интервю за Autocar членът на борда на директорите на BMW Питър Нота, който отговаря за продажбите и маркетинга, обяви, че отопляемите седалки са премахнати като опция, която да се активира допълнително. Те вече ще бъдат поставяни в колата още на конвейера, или изобщо няма да го има.
В същото време обаче компанията ще продължи да предлага абонамент за софтуер и продукти, свързани с помощ при шофиране и паркиране. Клиентите ще могат да ги добавят към оборудването на автомобила си и след неговото закупуване. Според топ мениджъра, платените софтуерни услуги не предизвикват такова отричане сред клиентите, както това оборудване, което те са свикнали да получават стандартно. Когато избира например асистент за паркиране, човек разбира, че това е определен софтуер и той струва пари – същото, както да се гледа нов филм, например.
Проучването на компанията S&P Global Mobility потвърди, че собствениците на автомобили са отворени към идеята за абонамент като такъв, ако функциите изглеждат полезни за тях. Друго проучване, проведено от Cox Automotive, обаче установи, че мнозинството – 70%, от купувачите биха избрали различна марка кола, ако знаеха, че ще трябва да плащат месечно за определени опции.
BMW пусна абонамент за отопляеми седалки миналото лято. Освен това бяха предложени отопляем волан, автоматичен контрол на дългите светлини, система IconicSounds Sport, която предава звука на двигателя директно в кабината и други. Цената на топлите седалки варира от 15 до 30 долара.