Някога автомобилът се е възприемал като чудо и благодарение на високата си надеждност е можел да работи с десетилетия. Привидно невзрачни "тенекии" са преодолявали офроуд условия, работили са като таксита и са изминавали по стотици хиляди километри. Какви автомобили промениха ежедневието на хората през първата половина на миналия век и колко са стрували?
Колко струваха „колите за народа“ в началото на XX век (ГАЛЕРИЯ):
Opel Kadett
Първият опит за създаване на истински народен автомобил в Германия е направен от американци. General Motors, под егидата на Opel, разработва компактния Opel Kadett, предназначен за хора със средни доходи. Моделът е популярен, но производството е ограничено през 1940-та с избухването на активните военни действия в Европа. Сглобени са общо 107 608 бройки.
Първият опит за създаване на истински народен автомобил в Германия е направен от американци. General Motors, под егидата на Opel, разработва компактния Opel Kadett, предназначен за хора със средни доходи. Моделът е популярен, но производството е ограничено през 1940-та с избухването на активните военни действия в Европа. Сглобени са общо 107 608 бройки.
Производството стартира през 1936-та в Рюселсхайм. Цената започва от 2100 марки. Топ вариантите с по-мощни двигатели струват 2950 марки. Средната месечна заплата на един работник в Германия през 1935 година е 150 марки.