fallback

Mercedes: Дизелът все още има бъдеще!

Германската марка ще залага на това гориво в по-високите класове

Близкото бъдеще на автомобилите на Mercedes-Benz е електрическо, но германският производител продължава да вярва в дизеловото гориво, особено за автомобилите от висок клас. Това стана ясно от изявление на компания по време на събитие, посветено на дизеловата енергия.

Най-близката премиера на Mercedes е на новия CLA, който ще бъде представен през март и ще бъде оборудван с нов мек хибриден бензинов двигател, който обещава да бъде супер ефективен. В същото време обаче дизелът ще остане основен избор за тези клиенти, които изминават много километри всеки ден, като това важи както за 4-, така и за 6-цилиндрови двигатели.

Базираната в Щутгарт компания всъщност обясни, че не възнамерява да спре да инвестира в това гориво като технология на преход, като ще продължи да го прави, докато това е позволено. От Mercedes посочват, че дизелът все още представлява 74% от клиентите в сегмента „Автомобили“ и от 90% при „Товарни автомобили“.

Според компанията успехът се дължи на непрекъснатите инвестиции, направени в тази технология през последните десетилетия, които доведоха до значително намаляване на потреблението и емисиите. Двигателите от последно поколение - като OM654 и OM656, не само отговарят на най-строгите разпоредби по отношение на замърсяването, но са и част от хибридни системи, включително и plug-in версии, способни да изминат до 123 км в електрически режим.

Любопитното в случая е, че в Mercedes смятат да се концентрират върху дизела по-високите сегменти, започвайки от C-Class. Тази стратегия, според компанията, ще позволи в дългосрочен план да се увеличат максимално ползите от технологията за по-големи и по-тежки превозни средства, където дизелът дори днес остава ненадминат по отношение на въртящия момент и разхода на гориво.

Подобно на други водещи производители, германската марка също смята да се насочи съм биогоривата. Така новото поколение дизелови двигатели на Mercedes ще бъде съвместимо с HVO100, което от пролетта на следващата година ще се предлага на бензиностанциите в Германия.

fallback
  • #20
    Н19 ( преди 1 ден )
    Със сигурност не съм този, за който ме мислиш. Рядко пиша, а и от съвсем скоро. Предпочитам автоматик хибридите пред чистите електромобили.
  • #19
    анонимен ( преди 1 ден )
    Тротинетчо, 700 км пробег на електромобил са възможни само с три зареждания.
  • #18
    анонимен ( преди 1 ден )
    Тротинетчо, Урсула кара втори четири годишен мандат.Пишеш пълни глупости.
  • #17
    анонимен ( преди 1 ден )
    Дизела няма бъдеще за гражданските автомобили!!! Дали защото електромобилите съвсем скоро ще предложат 700 км пробег? Има и друг фактор. Големите градове са пренаселени и ако не се премине поне на хибриди - ще дишаме всички с маски. В цяла Европа. Китайците и Японците от години имат жестоки проблеми. И не са само те.
  • #16
    До турбо ( преди 1 ден )
    Ако ЕК и Урсула от десетки години са предупреждавали автомобилните производители, че имат 20 години да се подготвят за да не изостанат от китайците, но автомобилните производители спят от 30 години и не си мърдат пръста, а BYD се готви за това бъдеще от 1995 година, кой е виновен? Според мен са виновни спящите и тези които 30 години се чудят как да излъжат политиците и все още продължават да се опитват да лъжат, вместо да търсят решения.
  • #15
    анонимен ( преди 2 дни )
    То хубаво дизела има бъдеще, но от Мерцедес като развалиха и 2.2 дизела дето ставаше, какво ще продават на клиентите си?
  • #14
    анонимен ( преди 2 дни )
    9ти, пак ли Сорос е виновен, че русНАЦИте са мизерници с по-ниски доходи от българите, въпреки огромните ресурси които имат?
  • #13
    Турбо ( преди 2 дни )
    Има време ЕК и Урсула ще се усетят,че са сбъркали.Като останат милиони хора без работа на улицата, заводите затворят и държавата ще чака данъци незнайно откъде.Който му върши работа електричка да си я кара.Който не иска,да кара хибрид.За дълъг път само дизел.
  • #12
    До 11 ( преди 2 дни )
    Не знам дали си прочел статията, но аз съм съгласен с mercedes, че бъдещето е електрическо, а преходът е на дизела. Няма по-добър избор на гориво за дълги пътувания и товарен транспорт. Хибридът, независимо бензинов или дизелов, е решение за кратки и градски пътувания на автомобили с ниско тегло.
  • #11
    до 7 ( преди 2 дни )
    Да де само мерцедес го правят щото са немци за да държат умиращата дизелова технология.Нито японци нито американци нито французи правят дизелови хибриди.Пежо правеха на първото 3008 и се отказаха.
fallback
Последни