fallback

Mercedes: Дизелът все още има бъдеще!

Германската марка ще залага на това гориво в по-високите класове

Близкото бъдеще на автомобилите на Mercedes-Benz е електрическо, но германският производител продължава да вярва в дизеловото гориво, особено за автомобилите от висок клас. Това стана ясно от изявление на компания по време на събитие, посветено на дизеловата енергия.

Най-близката премиера на Mercedes е на новия CLA, който ще бъде представен през март и ще бъде оборудван с нов мек хибриден бензинов двигател, който обещава да бъде супер ефективен. В същото време обаче дизелът ще остане основен избор за тези клиенти, които изминават много километри всеки ден, като това важи както за 4-, така и за 6-цилиндрови двигатели.

Базираната в Щутгарт компания всъщност обясни, че не възнамерява да спре да инвестира в това гориво като технология на преход, като ще продължи да го прави, докато това е позволено. От Mercedes посочват, че дизелът все още представлява 74% от клиентите в сегмента „Автомобили“ и от 90% при „Товарни автомобили“.

Според компанията успехът се дължи на непрекъснатите инвестиции, направени в тази технология през последните десетилетия, които доведоха до значително намаляване на потреблението и емисиите. Двигателите от последно поколение - като OM654 и OM656, не само отговарят на най-строгите разпоредби по отношение на замърсяването, но са и част от хибридни системи, включително и plug-in версии, способни да изминат до 123 км в електрически режим.

Любопитното в случая е, че в Mercedes смятат да се концентрират върху дизела по-високите сегменти, започвайки от C-Class. Тази стратегия, според компанията, ще позволи в дългосрочен план да се увеличат максимално ползите от технологията за по-големи и по-тежки превозни средства, където дизелът дори днес остава ненадминат по отношение на въртящия момент и разхода на гориво.

Подобно на други водещи производители, германската марка също смята да се насочи съм биогоривата. Така новото поколение дизелови двигатели на Mercedes ще бъде съвместимо с HVO100, което от пролетта на следващата година ще се предлага на бензиностанциите в Германия.

fallback
  • #30
    Караколев ( преди 1 ден )
    Уважаеми момчета, не бъдете наивници! Цялата тази електро и зелена "МАНИЯ" не е нищо друго освен да бъдат промити мозъците на доверчиви младежи като вас, в резултат на което да се формира ново потребителско и пазарно поведение, "МОДЕРНО и ОТГОВОРНО", което пък от своя страна води до ЦЕЛЕВО ПРЕМЕСТВАНЕ НА ЕДНИ ПАРИ в предварително набелязани ДЖОБОВЕ!
  • #29
    До професора ( преди 1 ден )
    По изчисления от 2019 г. при човешката дейност се отделят около 100 милиона тона CO2 всеки ден. През 2021 г. причинените от хората въглеродни емисии вече се равняват на 37,9 гигатона годишно. Данни на Natural Resources Defense Council (Съвет за защита на природните ресурси) показват, че издишаният от човешката раса въглероден диоксид на годишна база представлява 8,5% от общия обем на газа, отделен в атмосферата.
  • #28
    До 24 ( преди 1 ден )
    Няма нищо с нулеви емисии. Включително човекът. Какво предлагаш? Да избием човечеството?
  • #27
    проф. Йонко Мермерск ( преди 1 ден )
    Тоест въглеродният отпечатък на електромобила преди да е изминал 1 милиметър е равен на въглеродния отпечатък *** автомобил с ДВГ изминал 150000 км. Също, 85% от електричеството, с което се зарежда батерията на електромобила идва от изкопаеми горива - въглища, нефт, газ! Ето толкова електромобилът е кола с НУЛЕВИ ЕМИСИИ!Най-доброто е оставено за самия край. Още няма реален опит и обобщена информация, какво ще струва и какви ще са последиците от обработването на използваните батерии!
  • #26
    проф. Йонко Мермерск ( преди 1 ден )
    Машината - Caterpillar 994A, използван за преместване на тази земя, консумира 1000 литра дизел за 12 часа. Така за производството на 1 брой 100 киловатчасова батерия, която не стига да ви закара от София до Бургас се излъчват 7 тона въглероден двуокис в атмосферата. За отправна точка, средно голям автомобил с бензинов или дизелов двигател излъчва средно 7 тона въглероден двуокис при пробег от 150000 километра.
  • #25
    проф. Йонко Мермерск ( преди 1 ден )
    Ето я и батерията на Tecлa: За да я произведеш, трябва да изкопаеш:- 12 тона литиева сол; - 5 тона от кобалтови минерали; - 3 тона от минерал за никел;- 12 тона минерал за медта! Трябва да се преместят 250 тона почва, за да се получи:- 12 кг литий; - 25 кг никел; - 22 кг манган; - 6,8 кг кобалт; - 200 кг алуминий, стомана и пластмаса.
  • #24
    проф. Йонко Мермерск ( преди 1 ден )
    Наистина ли електромобилите са с нулеви емисии?ЧОВЕКЪТ С ОТГОВОРИТЕ - Проф. Йонко Мермерски (Дизел Юнакът) отговаря на вашите въпроси
  • #23
    До 21 ( преди 1 ден )
    Малко трудно ще заместиш със самолети баничарките на турбо и дизела, които въртят по 100 000 км годишно. Това са 2000 км седмично, по 400 км на ден. 200 км в едната посока. Вярно ли със самолет?
  • #22
    До 18 ( преди 1 ден )
    Урсула и ЕК са събирателен образ. Спокойно можеше да спестят тези стотици хиляди безработни, като просто създадат милиони нови работни места за производство на батерии, фотоволтаици, зарядни станции и електромобили. Както и да се спестят трилиони евро от внос на горива. За разлика от производителите, тези, на които искат да им вземат трилионите не спят и правят всичко възможно отлагането на всичко това. Поне в Европа, където могат лесно да си напазаруват политици за жълти стотинки.
  • #21
    до 12 ( преди 1 ден )
    А ми дълги пътувания не се правят с кола сядам в самолета и ходя до Америка а не с Фабия дизел.Кой транспорт авиотра спорта уби и тирове и влакове и кораби. Фед екс Юпс Амазон всичко лети.
fallback
Последни