fallback

Mercedes: Дизелът все още има бъдеще!

Германската марка ще залага на това гориво в по-високите класове

Близкото бъдеще на автомобилите на Mercedes-Benz е електрическо, но германският производител продължава да вярва в дизеловото гориво, особено за автомобилите от висок клас. Това стана ясно от изявление на компания по време на събитие, посветено на дизеловата енергия.

Най-близката премиера на Mercedes е на новия CLA, който ще бъде представен през март и ще бъде оборудван с нов мек хибриден бензинов двигател, който обещава да бъде супер ефективен. В същото време обаче дизелът ще остане основен избор за тези клиенти, които изминават много километри всеки ден, като това важи както за 4-, така и за 6-цилиндрови двигатели.

Базираната в Щутгарт компания всъщност обясни, че не възнамерява да спре да инвестира в това гориво като технология на преход, като ще продължи да го прави, докато това е позволено. От Mercedes посочват, че дизелът все още представлява 74% от клиентите в сегмента „Автомобили“ и от 90% при „Товарни автомобили“.

Според компанията успехът се дължи на непрекъснатите инвестиции, направени в тази технология през последните десетилетия, които доведоха до значително намаляване на потреблението и емисиите. Двигателите от последно поколение - като OM654 и OM656, не само отговарят на най-строгите разпоредби по отношение на замърсяването, но са и част от хибридни системи, включително и plug-in версии, способни да изминат до 123 км в електрически режим.

Любопитното в случая е, че в Mercedes смятат да се концентрират върху дизела по-високите сегменти, започвайки от C-Class. Тази стратегия, според компанията, ще позволи в дългосрочен план да се увеличат максимално ползите от технологията за по-големи и по-тежки превозни средства, където дизелът дори днес остава ненадминат по отношение на въртящия момент и разхода на гориво.

Подобно на други водещи производители, германската марка също смята да се насочи съм биогоривата. Така новото поколение дизелови двигатели на Mercedes ще бъде съвместимо с HVO100, което от пролетта на следващата година ще се предлага на бензиностанциите в Германия.

fallback
  • #23
    проф. Йонко Мермерск ( преди 11 месеца )
    Тоест въглеродният отпечатък на електромобила преди да е изминал 1 милиметър е равен на въглеродния отпечатък *** автомобил с ДВГ изминал 150000 км. Също, 85% от електричеството, с което се зарежда батерията на електромобила идва от изкопаеми горива - въглища, нефт, газ! Ето толкова електромобилът е кола с НУЛЕВИ ЕМИСИИ!Най-доброто е оставено за самия край. Още няма реален опит и обобщена информация, какво ще струва и какви ще са последиците от обработването на използваните батерии!
  • #22
    проф. Йонко Мермерск ( преди 11 месеца )
    Машината - Caterpillar 994A, използван за преместване на тази земя, консумира 1000 литра дизел за 12 часа. Така за производството на 1 брой 100 киловатчасова батерия, която не стига да ви закара от София до Бургас се излъчват 7 тона въглероден двуокис в атмосферата. За отправна точка, средно голям автомобил с бензинов или дизелов двигател излъчва средно 7 тона въглероден двуокис при пробег от 150000 километра.
  • #21
    проф. Йонко Мермерск ( преди 11 месеца )
    Ето я и батерията на Tecлa: За да я произведеш, трябва да изкопаеш:- 12 тона литиева сол; - 5 тона от кобалтови минерали; - 3 тона от минерал за никел;- 12 тона минерал за медта! Трябва да се преместят 250 тона почва, за да се получи:- 12 кг литий; - 25 кг никел; - 22 кг манган; - 6,8 кг кобалт; - 200 кг алуминий, стомана и пластмаса.
  • #20
    проф. Йонко Мермерск ( преди 11 месеца )
    Наистина ли електромобилите са с нулеви емисии?ЧОВЕКЪТ С ОТГОВОРИТЕ - Проф. Йонко Мермерски (Дизел Юнакът) отговаря на вашите въпроси
  • #19
    До 21 ( преди 11 месеца )
    Малко трудно ще заместиш със самолети баничарките на турбо и дизела, които въртят по 100 000 км годишно. Това са 2000 км седмично, по 400 км на ден. 200 км в едната посока. Вярно ли със самолет?
  • #18
    До 18 ( преди 11 месеца )
    Урсула и ЕК са събирателен образ. Спокойно можеше да спестят тези стотици хиляди безработни, като просто създадат милиони нови работни места за производство на батерии, фотоволтаици, зарядни станции и електромобили. Както и да се спестят трилиони евро от внос на горива. За разлика от производителите, тези, на които искат да им вземат трилионите не спят и правят всичко възможно отлагането на всичко това. Поне в Европа, където могат лесно да си напазаруват политици за жълти стотинки.
  • #17
    Н19 ( преди 11 месеца )
    Със сигурност не съм този, за който ме мислиш. Рядко пиша, а и от съвсем скоро. Предпочитам автоматик хибридите пред чистите електромобили.
  • #16
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Тротинетчо, 700 км пробег на електромобил са възможни само с три зареждания.
  • #15
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Тротинетчо, Урсула кара втори четири годишен мандат.Пишеш пълни глупости.
  • #14
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Дизела няма бъдеще за гражданските автомобили!!! Дали защото електромобилите съвсем скоро ще предложат 700 км пробег? Има и друг фактор. Големите градове са пренаселени и ако не се премине поне на хибриди - ще дишаме всички с маски. В цяла Европа. Китайците и Японците от години имат жестоки проблеми. И не са само те.
fallback
Последни