fallback

Mercedes: Дизелът все още има бъдеще!

Германската марка ще залага на това гориво в по-високите класове

Близкото бъдеще на автомобилите на Mercedes-Benz е електрическо, но германският производител продължава да вярва в дизеловото гориво, особено за автомобилите от висок клас. Това стана ясно от изявление на компания по време на събитие, посветено на дизеловата енергия.

Най-близката премиера на Mercedes е на новия CLA, който ще бъде представен през март и ще бъде оборудван с нов мек хибриден бензинов двигател, който обещава да бъде супер ефективен. В същото време обаче дизелът ще остане основен избор за тези клиенти, които изминават много километри всеки ден, като това важи както за 4-, така и за 6-цилиндрови двигатели.

Базираната в Щутгарт компания всъщност обясни, че не възнамерява да спре да инвестира в това гориво като технология на преход, като ще продължи да го прави, докато това е позволено. От Mercedes посочват, че дизелът все още представлява 74% от клиентите в сегмента „Автомобили“ и от 90% при „Товарни автомобили“.

Според компанията успехът се дължи на непрекъснатите инвестиции, направени в тази технология през последните десетилетия, които доведоха до значително намаляване на потреблението и емисиите. Двигателите от последно поколение - като OM654 и OM656, не само отговарят на най-строгите разпоредби по отношение на замърсяването, но са и част от хибридни системи, включително и plug-in версии, способни да изминат до 123 км в електрически режим.

Любопитното в случая е, че в Mercedes смятат да се концентрират върху дизела по-високите сегменти, започвайки от C-Class. Тази стратегия, според компанията, ще позволи в дългосрочен план да се увеличат максимално ползите от технологията за по-големи и по-тежки превозни средства, където дизелът дори днес остава ненадминат по отношение на въртящия момент и разхода на гориво.

Подобно на други водещи производители, германската марка също смята да се насочи съм биогоривата. Така новото поколение дизелови двигатели на Mercedes ще бъде съвместимо с HVO100, което от пролетта на следващата година ще се предлага на бензиностанциите в Германия.

fallback
  • #33
    До "професора&q ( преди 11 месеца )
    "Ама в Китай и САЩ няма задължително плащане на въглеродни квоти. Това е друг свят, който функционира при други правила." Само това изказване ми говори да бягаме от дискусии С тебе С 200 км/ч. Единственото смислено нещо е да ти зададем въпроса ВЯРВАШ ИЛИ ЛЪЖЕШ? Като бонус въпрос, каква според тебе е причината над 50% от продадените нови автомобили в Китай да се зареждат в контакта?
  • #32
    Да 34 ( преди 11 месеца )
    На тебе преди 5 години ти е изглеждало абсурдно това с китайците. На част от антиелектриците дори след още 5 години ще им се струреалносттао. За всички останали Това си е РЕАЛНОСТТА . Още преди 10 години се говореше, че през 2025 година се очаква цените на батериите да паднат под 100 долара и електромобилите да изравнят цените си с ДВГ. Тогава всички антиелектрици ВЯРВАХА, Това никога няма да се случи балонът на електромобилите ще се спука. Абсурдното е че 90% от тях продължават да го ВЯРВАТ
  • #31
    проф. Йонко Мермерск ( преди 11 месеца )
    Или опровергайте тезите ми или поне подло и потайно цъкайте минуси! Направете нещо! Стоите като парализирани, но очевидно продължавате да вярвате на китайското електро автомобилостроене :)))))))). Ама в Китай и САЩ няма задължително плащане на въглеродни квоти. Това е друг свят, който функционира при други правила.
  • #30
    Караколев ( преди 11 месеца )
    Големият *** и наивник си ти # 30! Въобразяваш си, че актуалното научно и технологично равнище ти дава основание да обясниш и оправдаеш многодесетилетна умишлена политика. ЕС няма намерение да мести печалбите си в Китай, но си въобразяваше, че ще манипулира света с старите си и традиционни инструменти, вкл. нетарифни. Оказа се, че светът се забърза невъобразимо и просто Китай не може да бъде спрян! Изпуснаха го! Дори само преди 5 г. тезата за залян от кит елколи пазар звучеше абсурдно.
  • #29
    Караколев ( преди 11 месеца )
    Вие, момчета, нали сте добре с инвестициите, финансите и обожествявате парите! Погледнете капитализацията на Тесла и примерно на Форд, Мерцедес и др. "изостанали", традиционни производители. Погледнете им финансовите индикатори и коефициентите. При запазване на днешен P/E ratio , инвеститорът в Тесла ще си върне парите след ПОВЕЧЕ от 90 години! Деветдесет! Вие каква възвръщаемост искате?
  • #28
    До 30 ( преди 11 месеца )
    Толкова ли си наивен, за да ВЯРВАШ, че Европейския съюз цели преместването на европейските пари в Китай?
  • #27
    Караколев ( преди 11 месеца )
    Въглеродният двуокис не е враг и не е проблемът! Убеждават ви настойчиво, но ви лъжат! Проф.- Мермерски имаше изчисления, че ако хипотетично СО2 е проблемът, засаждането на 1 млрд. дървета ще го ликвидира напълно. Не е той проблемът и по тази причина елитът се прави, че не е чувал за кръговрат в природата. Метанът е порядъци по-вреден, но това не попречи да гръмнат Северен, което би трябвало да е най-голямото УМИШЛЕНО екологично престъпление, но никой дори не го споменава.
  • #26
    Караколев ( преди 11 месеца )
    Уважаеми момчета, не бъдете наивници! Цялата тази електро и зелена "МАНИЯ" не е нищо друго освен да бъдат промити мозъците на доверчиви младежи като вас, в резултат на което да се формира ново потребителско и пазарно поведение, "МОДЕРНО и ОТГОВОРНО", което пък от своя страна води до ЦЕЛЕВО ПРЕМЕСТВАНЕ НА ЕДНИ ПАРИ в предварително набелязани ДЖОБОВЕ!
  • #25
    До професора ( преди 11 месеца )
    По изчисления от 2019 г. при човешката дейност се отделят около 100 милиона тона CO2 всеки ден. През 2021 г. причинените от хората въглеродни емисии вече се равняват на 37,9 гигатона годишно. Данни на Natural Resources Defense Council (Съвет за защита на природните ресурси) показват, че издишаният от човешката раса въглероден диоксид на годишна база представлява 8,5% от общия обем на газа, отделен в атмосферата.
  • #24
    До 24 ( преди 11 месеца )
    Няма нищо с нулеви емисии. Включително човекът. Какво предлагаш? Да избием човечеството?
fallback
Последни