fallback

Mercedes: Дизелът все още има бъдеще!

Германската марка ще залага на това гориво в по-високите класове

Близкото бъдеще на автомобилите на Mercedes-Benz е електрическо, но германският производител продължава да вярва в дизеловото гориво, особено за автомобилите от висок клас. Това стана ясно от изявление на компания по време на събитие, посветено на дизеловата енергия.

Най-близката премиера на Mercedes е на новия CLA, който ще бъде представен през март и ще бъде оборудван с нов мек хибриден бензинов двигател, който обещава да бъде супер ефективен. В същото време обаче дизелът ще остане основен избор за тези клиенти, които изминават много километри всеки ден, като това важи както за 4-, така и за 6-цилиндрови двигатели.

Базираната в Щутгарт компания всъщност обясни, че не възнамерява да спре да инвестира в това гориво като технология на преход, като ще продължи да го прави, докато това е позволено. От Mercedes посочват, че дизелът все още представлява 74% от клиентите в сегмента „Автомобили“ и от 90% при „Товарни автомобили“.

Според компанията успехът се дължи на непрекъснатите инвестиции, направени в тази технология през последните десетилетия, които доведоха до значително намаляване на потреблението и емисиите. Двигателите от последно поколение - като OM654 и OM656, не само отговарят на най-строгите разпоредби по отношение на замърсяването, но са и част от хибридни системи, включително и plug-in версии, способни да изминат до 123 км в електрически режим.

Любопитното в случая е, че в Mercedes смятат да се концентрират върху дизела по-високите сегменти, започвайки от C-Class. Тази стратегия, според компанията, ще позволи в дългосрочен план да се увеличат максимално ползите от технологията за по-големи и по-тежки превозни средства, където дизелът дори днес остава ненадминат по отношение на въртящия момент и разхода на гориво.

Подобно на други водещи производители, германската марка също смята да се насочи съм биогоривата. Така новото поколение дизелови двигатели на Mercedes ще бъде съвместимо с HVO100, което от пролетта на следващата година ще се предлага на бензиностанциите в Германия.

fallback
  • #57
    cvetomirradulov@mail ( преди 4 минути )
    А за бензин на газ никой не говори кое е по икономически изгодно газ 10/100 на 1.25 или дизел 6/100 на 2.50
  • #56
    cvetomirradulov@mail ( преди 10 минути )
    А за бензин на газ никой не говори кое е по икономически изгодно газ 10/100 на 1.25 или дизел 6/100 на 2.50
  • #55
    До 51 ( преди 2 часа )
    "CFM56 ( преди 2 часа )Дори и ток-а да е бъдещето, определено вижда се батериите не са материала за тая задача. Те са и ще останат междинно решение" вероятно си прав И това ще е някакво междинно решение каквото беше бензина. Примерно само за няколко десетилетия или век. След това вероятно ще има и по-добри в решения. Да ти припомня, че само преди 2012, до Tesla модел s, електромобилите се зареждаха за 4 часа, имаха 100 км пробег и струваха 10 пъти повече с живот 400 цикъла
  • #54
    До CFM56 ( преди 2 часа )
    CFM56, ти допускаш същата грешка като автомобилните производители и антиелектриците. Имате НЕРЕАЛИСТИЧНИ очаквания относно електрификацията. Представяте си го Като действие - щракаш с пръст и по Коледа стават чудеса. Заспали сме с 3 милиона автомобила с ДВГ на средна възраст 22 години снощи, А тази сутрин се будим с 3 милиона чисто нови електромобила в България и започваме да се вайкаме къде да ги заредим и къде да ги поддържаме като няма сервизи. Това всъщност е поне 20 годишен процес!
  • #53
    До 52 ( преди 2 часа )
    Значи си съгласен че за дълъг път е най-добре да имаш дизел, а за в града електромобил. Къде са най-добри хибридите тогава? Те са само компромис и не са най-добри нито в града нито на дълго. Веригите бързи зарядни станции и 10 минутното зареждане на батериите ще лишат хибридите от каквото и да е предимство. Както Тесла, така и китайците Вече започнаха инсталацията на 500 kW зарядни станции, които ще са факт до няколко години навсякъде, дори в България.
  • #52
    До 46 ( преди 4 часа )
    Дизелярите все искат някакви тестове на дълъг път. Малар че е доказано че кола се кара 96% в града където разхода на дизела е повече от всеки бензинов хибрид.Доринпринпът със завои хибрида не дизелов пак има предимство поради регенерирането на енергията при спиране.Дизеламевентуалномима някаквомпрееимство при магистрално каране.Сбъркани прогермански парапитеци.
  • #51
    CFM56 ( преди 5 часа )
    Дори и ток-а да е бъдещето, определено вижда се батериите не са материала за тая задача. Те са и ще останат междинно решение, за който го устройва, в това няма лошо, стига да няма извиване на ръце откъм свобода на избора. Необходим е фундаментален пробив във физиката, но това няма да се случи по ред причини. Компаниите не виждат розово бъдеще в тока, те искат стабилни печалби. В този аспект завоя им към бензини дизели и хибриди е логичен в предвид все още нагласите на обществото към горива ...
  • #50
    CFM56 ( преди 5 часа )
    Просто China хвърли в пазар изкл достъпни за масовият западняк страхотни всякакви видове модели коли на ток, и това яко поразбърка тънките сметки на досегашните авто брандове хегемони с техният ценови бизнес модел. Това е.Според мен проблема е от намерението да се измести глобалното използване на горивата, с технология - Батерии, които са стара история, не могат да решат задача на бъдещето, твърде лимитирани са, отделно ядове с производството.."Решенията" са частични с много за и против
  • #49
    CFM56 ( преди 5 часа )
    Изглежда идеите за 100% автомобили на ток са леко неизпълними.. Нормално, горивата ще се задържат и в производство и на пазара още време.Нямам пристрастия, имам два бензина и отскоро малък дизел. Бих имал и кола на ток, ако можех да си я позволя. Нередно е, да се хвърлят обществените нагласи в два лагера, но дискусията разбираемо е на дневен план поради известна значимост. Все пак всичко беше ок с ел.колите, нямаше гигантите да се откажат от модели чисто на ток и да лансират хибридите..
  • #48
    Бай Ганьо ( преди 11 часа )
    Аз съм си Бай *** и си обичам да си пестя с дизеляка....
fallback
Последни