IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Защо светофарите на бъдещето ще имат бяла светлина

Новите устройства ще позволят съжителство между традиционни и автономни превозни средства

Светофарите по същество са идентични във всяка част на света при червена светлина спирате, при жълто можете да преминете, ако вече сте навлезли кръстовището (в някои страни това обявява края на червения светофар), при зелено – преминавате. В бъдеще това устройство, което помага за регулиране на трафика, може да бъде революционизиран с въвеждането на четвърта секция, която излъчва бяла светлина.


светофар


Четвъртия цвят на светофара би станал необходим за управление на съжителството между превозни средства, управлявани от хора, и автономни автомобили. Това се твърди в изследване, проведено от Държавния университет на Северна Каролина, според което въвеждането на бял светлина на светофарите би намалило времето за изчакване до 94%. Също така то би подобрило горивната ефективност и значително би намалило замърсяващите емисии.

Причината са автономните автомобили

На кръстовище бялата светлина на светофара се активира само когато има достатъчен брой автономни превозни средства, способни да комуникират помежду си и с пътната инфраструктура чрез специални системи. В този сценарий автоматизираните превозни средства синхронизират движенията си, за да преминат кръстовището плавно, докато хората шофьори получават инструкции от новите сигнали да продължат, следвайки превозното средство отпред. По този начин управлението на трафика се поверява на автоматични системи, с значително намаляване на прекъсванията и времето за изчакване.

Ако броят на автономните превозни средства падне под предварително определен праг, светофарът възобновява нормалната работа с традиционните червени, жълти и зелени светлини. Това би решило един от най-критичните въпроси за трафика - в сравнение с традиционните светофарни системи, според изследователите, четвъртият светофар би подобрил ефективността с 98%, с ползи за търговските автопаркове, мобилните услуги и намаляване на замърсяването.

Възможни са и проблеми

Въпреки че ползите могат да бъдат големи, има въпроси, които трябва да се вземат предвид, преди да се пристъпи към подмяна на всички настоящи трисветлинни светофари. Всъщност, поверяването на управлението на пресечните точки на система с изкуствен интелект, освен това да бъде реализирано в голям мащаб, излага това на риск от възможни прониквания и кибератаки, прекъсвания или неизправности.


автономно шофиране


Условия, които биха имали сериозни последици, особено в най-натоварените градски райони. Осигуряването на сигурна и надеждна комуникация между светофара и превозните средства е от решаващо значение за предотвратяване на повреди или прониквания, които биха могли да компрометират управлението на трафика. Експертите подчертават значението на приемането на надеждни комуникационни протоколи, системи за удостоверяване на съобщения и механизми за резервиране, за да се гарантира правилното функциониране на системата.

Тестовете стартират скоро

Въпреки това, пътят изглежда е начертан и вече се обмисля провеждането на първите тестове на второстепенни пътища, за да се съберат данни и да се открият критични проблеми, преди системата да бъде използвана на повече места. В тези "градски лаборатории" ще бъде възможно да се наблюдава взаимодействието между традиционните шофьори, операторите на мобилни услуги и автопаркове от автономни превозни средства, за да се оцени ефективността на системата и да се идентифицират евентуални проблеми или критични точки.


0 от 500