IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Светофари с вечно червена светлина намаляват средната скорост 

Зелено се включва само при движение на автомобила под ограничението

Канадският град Бросар - близо до Монреал, инсталира нов вид „интелигентен“ светофар, който винаги показва червена светлина, като е поставен в училищна зона, а целта е да се насърчи безопасното шофиране. Светофарът известен като FRED (feu de ralentissement éducatif – „образователен светофар“) определя скоростта на движение на автомобила и превключва въз основа на получените данни. Светлината винаги остава червена и става зелена едва, когато устройството установи, че скоростта на приближаващо превозно средство е под ограничението.

 

Светофари

 


Градът тества FRED с 90-дневен пробен период на двулентова улица в крайградски жилищен район. Преди монтирането на светофара средната скорост на автомобилите е бил 40 км/ч, но след началото на тестовете скоростта пада до 28,9 км/ч.

Кметът на Бросар - Дорийн Асад в интервю за сайт за опазване на околната среда и транспорт StreetsblogMass, казва: „В цяла Канада в училищните зони хората искат конкретни действия за контрол на превишената скорост. Тази технология все още не е приета от правителството и затова я прилагаме тестово. Наказанията могат да бъдат ефективни, но те са постфактум. Предимството на FRED е, че ние възнаграждаваме доброто поведение и то незабавно. Апаратурата не записва лична информация, просто открива, че се приближава превозно средство и измерва скоростта му. Така че това е „морков“, а не тояга."

 

 

0 от 500
  • #15
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Не разбрах къде е новото, по пътищата в Европа имаш подобни светофари. Имах случай да карам на 3-400 метра зад едни чужденци дето като видя а червено и спряха без да си дадат сметка че се смени-светофара пак светна червено и когато се приближих успяха да се изнесат
  • #14
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Цялата работа е че ще се събират глоби, чрез камерата която "не записва лична информация", обаче " Наказанията могат да бъдат ефективни, но те са постфактум."
  • #13
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    В Мюнхен е пълно с такива светофари, но не точно такива. Ако по света има зелена вълна и ако караш с определена позволена скорост би трябвало да ти е зелено на всички светофари, Тук обаче е обратното. Ако караш по правилата си винаги на червено. Ако караш с 20-30 км/ч по-бързо си на зелено понякога, но не винаги. Отделно има сензори, които задействат светофарите да ти светнат червено независимо с каква скорост си. особено вечер е много изнервящо, когато няма никакви коли.
  • #12
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Също така, ако карате 10 км от единия край на града до другия, ще се приберете по-бързо ако караш с 15-20 км/ч или с 40-50 км/ч. В кой случай капацитетът автомобили за час на улиците ще е по-голям?
  • #11
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Искам да ви задам ясен и конкретен въпрос. Ако един автомобил минава минимум през 100 легнали полицая на ден неговите спирачки гуми и окачване според вас ще изкарат поне толкова или даже повече, отколкото ако кара само по гладък път без да му се налага да намалява 100 пъти и да преминава през легнали полицаи? За три години само 100 000 пъти да направи това упражнение? Разходът също ще остане същия? А замърсяването както на фини прахови частици, така и на отрови като въглероден оксид ще е същото
  • #10
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    #9 така - нормално направена гърбица не разбива нищо по автомобила.. Ако някой позволи да се правят гърбици тип бордюр - това е съвсем друг проблем.
  • #9
    7 rate up comment 7 rate down comment
    Лудория ( преди 1 година )
    Пишете глупости за окачването и разбиването му от легнали полицаи. При създаването на автомобила той е проектиран да минава и по лоши пътища, дупки, бабуни... Гледали ли сте как се тества? С 15 или 20 км/ч нищо не разбиваш на окачването. Е, ако карате Ферари или McLaren може би не е точно така, но не съм карал такива и не знам. А освен това, ако шофьорите спазваха законите и пътните правила, нямаше да има нужда от контрол, глоби, камери, пътни полицаи...
  • #8
    5 rate up comment 3 rate down comment
    До 8 ( преди 1 година )
    Гърбицата ще те накара да намалиш до 15 а не до 40, независимо дали има пешеходци и на всяко минаване ще ти разбива окачването. Докато този светофар ти позволява ако караш с под 40 км в час да преминеш през кръстовището без да намаляваш въобще и без да си трошиш автомобила. Малка, но съществена разлика, не мислиш ли. И освен разбиване на окачването гърбицата ще създава задръствания, дори когато светофара свети зелено, защото никой не преминава през него, а трафикът е голям.
  • #7
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    #7 какви ги дрънкаш - гърбицата ще кара всички да намаляват и без тоя вечно светещ в червено светофар... какъв е проблема?
  • #6
    3 rate up comment 4 rate down comment
    До долните ( преди 1 година )
    Въобще прочетохте ли статията? Този светофар 24 часа няма да светне зелено никога, защото постоянно си свети червено и единствения начин да светне зелено е някой да приближи отдалече със скорост под 40 км в час. А тези които искат да плащат по 1000 долара на минаване на червено и смятат че спящия полицай е по-добро решение, завиждам на добрите финансови възможности за да могат да си го позволят.