IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Jaguar призна: Опитът да се конкурираме с BMW и Audi беше грешка

Новата стратегия означава по-малко модели и различно позициониране на пазара

Много рядко автомобилен производител прави толкова голяма преобразяване, каквато Jaguar се опитва да постигне. Дълги години британската марка се опитваше да се сравнява с германските премиум производители BMW и Audi, но сега реши напълно да промени стратегията си. И вместо да гони обем на продажби, Jaguar сега се стреми да продава по-малко автомобили на значително по-високи цени, предлагайки по-стегнат избор от луксозни електрически модели.


Jaguar Type 00


Първият продукт на тази обновена идентичност се очаква следващата година. Това ще бъде серийна версия на представения през миналата година радикален Type 00 Concept, като ще представлява фастбек с 4 врати и 3 мотора, развиващи около 1000 к.с. Ще бъде различен от всеки друг Jaguar от последните години и точно това искат в британската компания.

Каква е стратегията?

В интервю за Top Gear, управляващият директор на Jaguar - Роудън Глоувър, призна, че настоящият модел не работи. Конкурирането директно с Audi, BMW и Mercedes-Benz в така наречения масов премиум сегмент „не е е проработило според очакванията’’. Затова Jaguar ще следва подхода на Range Rover с по-малко модели, всеки от всеки от които е позициониран по-високо на пазара.

„Досега средната цена на автомобилите ви беше около 55 000 лири (около 63 000 евро), като тя ще се удвои до около 120 000 лири (137 000 евро). Първото издание на пътния Type 00 ще стартира от 140 000 лири (160 000 евро)’’, обяснява Глоувър.


Jaguar Type 00


Целта на Jaguar е да заеме пазарно място на това, което предлагат масовите германски премиум производители, но в същото време да се разположи под ултралуксозни марки като Bentley, Rolls-Royce и Lamborghini, които продават автомобили на цена по-близо до 300 000 лири (340 000 евро).
Глоувър добавя, че дните на 7-8 модела в гамата на Jaguar са отминали, като бъдещата гама ще бъде сериозно стеснена, като купувачите трябва да очакват автомобили на сходни цени.

Новият флагман вече получи похвали

Представители на няколко британски издания вече успяха да се повозят на пасажерската седалка на серийния Type 00, като някои от тях отбелязват, че прототипът се движи по-добре от всеки електрически автомобил на пазара в момента. В основата на превозното средство стои новата електрическа архитектура Jaguar и батериен пакет, оценен на капацитет около 120 kWh.

Задвижването става с три електрически мотора – два на задната ос и един отпред, които произвеждат около 1000 к.с. От този общ брой 30 процента се насочват към предните колела, а останалите 70 процента към задните. Окачването е трикамерно въздушно, като, отново според твърдения на британски колеги, осигурява ниво на возене, надминаващо дори най-луксозните Range Rover в JLR.


jaguar


Въпреки това, времето на всичко това поражда въпроси. Считаният за основен пазар – този в Щатите, постепенно охладнява към приема на електромобили, докато Европа се отказа от пълната забрана на ДВГ през 2035, което може да се окаже проблем за Jaguar. Разбира се, напълно възможно е основният залог да бъде Китай, където скъпите премиум електромобили се радват на стабилно търсене, но и това не е сигурно.


0 от 500
  • #3
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 17 минути )
    И досега продаваха малко, сега съвсем ще приключат. Китайците продават същото на 1/3 от цената. За да печелиш трябва да продаваш. И тези ще то разберат по трудният начин.
  • #2
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 час )
    Те докато го пуснат нещата могат да се обърнат на 180 градуса. Накрая ще продават по 100 коли на година. Ако британците можеха да правят коли нямаше да разчитат на БМВ, ТАТА ч, Фолксваген и тн.
  • #1
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 час )
    Те докато го пуснат нещата могат да се обърнат на 180 градуса. Накрая ще продават по 100 коли на година. Ако британците можеха да правят коли нямаше да разчитат на БМВ, ТАТА ч, Фолксваген и тн.