IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Audi и Jaguar – един подход, различен резултат

Лошият маркетинг съсипа Jaguar Type 00, а добрият генерира интерес към новото Audi

На автомобилното изложение в Мюнхен Audi ще покаже за първи път Concept C - двуместен електрически автомобил, който съчетава духа на моделите TT и R8. С компактните си размери, дизайн от Масимо Фрасела, сгъваем покрив и нова решетка в стил "вертикална рамка", концепцията привлече огромно внимание. Експертите обаче веднага отбелязаха сходството ѝ с концепцията Jaguar Type 00, представена на 3 декември 2024.


Jaguar Type 00


Това сходство не е случайно: Фрасела - настоящият дизайнер на Audi, преди това е работил дванадесет години в Jaguar Land Rover и е смятан за дясна ръка на техния главен дизайнер Гери Макговърн. Казват, че първите скици на Jaguar Type 00 биха могли да бъдат създадени именно от него.

Съдбата на концепциите е различна. И двата автомобила символизират електрически рестарт, но ако Audi залага на елегантност и наследство, то Jaguar е избрал радикален скъсване с миналото. Концепцията на Audi е лишена от излишества, но е изпълнена с препратки към историята: задната ѝ част е вдъхновена от концептуалния автомобил Rosemeyer от 2000, а линиите подсказват чертите на легендарния Avus и първия TT. Всичко това се хареса както на публиката, така и на автомобилните експерти.


Jaguar Type 00


В същото време автомобилът на Jaguar, който е част от кампанията „Copy Nothing Delete Ordinary“, отхвърли всякакви асоциации с класическото наследство на марката. И така маркетинговата стратегия на Jaguar доведе до провал. Вместо еуфория, марката се сблъска с вълна от критики.

Кампанията, включваща модели без полово неутрални, без емоции в крещящи дрехи, беше възприета като обсесивен опит да изглежда „ултрамодерен“. Резултатът беше един от най-големите маркетингови провали, довел до оставката на ръководителя на Jaguar Land Rover и прекратяване на договора с рекламната агенция.


0 от 500
  • #7
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Dudi ( преди 2 месеца )
    Бро може да рисува една кола
  • #6
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    ужасни са и двете. Казвам го като настоящ собственик на съвременно Audi и фен на Jaguar
  • #5
    6 rate up comment 0 rate down comment
    sameman ( преди 2 месеца )
    същата бездушна грозотия
  • #4
    0 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    E реално погледнато, маркетингът на Jaguar просто не е подходящ за Щатите към момента. Но за Европа си е перфектен. Само, че основният им пазар винаги е бил Щатите. А доколко Аудито с нещо превъзхожда Ягуара по отношение на дизайна, е силно субективно усещане. Аз лично смятам, че и двете трябва да се продават, така лесно ще виждаме хората с европейски ценности от по-далече.
  • #3
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Абе Аудито не беше прието еднозначно. А беше съвсем различно. Като се почне някъде от 1999 и се завърши с 2018, всички дизайни на Ауди бяха горещо одобрявани и от клиенти, и от дизайнери, и от хеййтъъри. Моделите от 2018 подеха път надолу, макар че до този прототип се приемаха прилично. Той раздвои хората.
  • #2
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Якишен Моторишен ( преди 2 месеца )
    То няма как такива реклами да навредят на Алуди, в последните 20 години това е марка предимно за ***.
  • #1
    10 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    На Ади решетката в стил "мустаците на лидера"