На автомобилното изложение в Мюнхен Audi ще покаже за първи път Concept C - двуместен електрически автомобил, който съчетава духа на моделите TT и R8. С компактните си размери, дизайн от Масимо Фрасела, сгъваем покрив и нова решетка в стил "вертикална рамка", концепцията привлече огромно внимание. Експертите обаче веднага отбелязаха сходството ѝ с концепцията Jaguar Type 00, представена на 3 декември 2024.

Това сходство не е случайно: Фрасела - настоящият дизайнер на Audi, преди това е работил дванадесет години в Jaguar Land Rover и е смятан за дясна ръка на техния главен дизайнер Гери Макговърн. Казват, че първите скици на Jaguar Type 00 биха могли да бъдат създадени именно от него.
Съдбата на концепциите е различна. И двата автомобила символизират електрически рестарт, но ако Audi залага на елегантност и наследство, то Jaguar е избрал радикален скъсване с миналото. Концепцията на Audi е лишена от излишества, но е изпълнена с препратки към историята: задната ѝ част е вдъхновена от концептуалния автомобил Rosemeyer от 2000, а линиите подсказват чертите на легендарния Avus и първия TT. Всичко това се хареса както на публиката, така и на автомобилните експерти.

В същото време автомобилът на Jaguar, който е част от кампанията „Copy Nothing Delete Ordinary“, отхвърли всякакви асоциации с класическото наследство на марката. И така маркетинговата стратегия на Jaguar доведе до провал. Вместо еуфория, марката се сблъска с вълна от критики.
Кампанията, включваща модели без полово неутрални, без емоции в крещящи дрехи, беше възприета като обсесивен опит да изглежда „ултрамодерен“. Резултатът беше един от най-големите маркетингови провали, довел до оставката на ръководителя на Jaguar Land Rover и прекратяване на договора с рекламната агенция.


0