Американският президент Доналд Тръмп се превърна в поредния критик на идеята на Jaguar за ребрандиране на марката с използването на рекламна кампания, която се оказа пълен провал. В своята социална мрежа държавният глава определи действията на Jaguar като „катастрофа“, а случващото се в компанията като „пълен хаос“.

Според Тръмп именно заради това главният изпълнителен директор Ейдриън Мардел „позорно е подал оставка“. Публикацията на американския президент се появи в деня, в който индиецът П.Б. Баладжи беше назначен начело на британския производител.
Тръмп всъщност спомена Jaguar заедно с американската марка за дрехи American Eagle, която привлече внимание към себе си след реклама с актрисата Сидни Суини. Президентът на САЩ похвали американския орел и подкрепи републиканката Суини, но в същото време допълни, че при Jaguar се случва точно обратното и определени ребрандирането като „глупаво в духа на прогресивен дневен ред“.
Jaguar стартира ребрандирането си през есента на 2024. Това включваше предсрочното прекратяване на производството на автомобили с двигатели с вътрешно горене и представянето на ново лого. В същото време британският автомобилен производител пусна противоречива реклама, запомнена с лозунгите „Copy Nothing“ и „Live Vivid“. Заради това Jaguar получи остри критики както от купувачите, така и от индустрията.


0