fallback

Mercedes: Дизелът все още има бъдеще!

Германската марка ще залага на това гориво в по-високите класове

Близкото бъдеще на автомобилите на Mercedes-Benz е електрическо, но германският производител продължава да вярва в дизеловото гориво, особено за автомобилите от висок клас. Това стана ясно от изявление на компания по време на събитие, посветено на дизеловата енергия.

Най-близката премиера на Mercedes е на новия CLA, който ще бъде представен през март и ще бъде оборудван с нов мек хибриден бензинов двигател, който обещава да бъде супер ефективен. В същото време обаче дизелът ще остане основен избор за тези клиенти, които изминават много километри всеки ден, като това важи както за 4-, така и за 6-цилиндрови двигатели.

Базираната в Щутгарт компания всъщност обясни, че не възнамерява да спре да инвестира в това гориво като технология на преход, като ще продължи да го прави, докато това е позволено. От Mercedes посочват, че дизелът все още представлява 74% от клиентите в сегмента „Автомобили“ и от 90% при „Товарни автомобили“.

Според компанията успехът се дължи на непрекъснатите инвестиции, направени в тази технология през последните десетилетия, които доведоха до значително намаляване на потреблението и емисиите. Двигателите от последно поколение - като OM654 и OM656, не само отговарят на най-строгите разпоредби по отношение на замърсяването, но са и част от хибридни системи, включително и plug-in версии, способни да изминат до 123 км в електрически режим.

Любопитното в случая е, че в Mercedes смятат да се концентрират върху дизела по-високите сегменти, започвайки от C-Class. Тази стратегия, според компанията, ще позволи в дългосрочен план да се увеличат максимално ползите от технологията за по-големи и по-тежки превозни средства, където дизелът дори днес остава ненадминат по отношение на въртящия момент и разхода на гориво.

Подобно на други водещи производители, германската марка също смята да се насочи съм биогоривата. Така новото поколение дизелови двигатели на Mercedes ще бъде съвместимо с HVO100, което от пролетта на следващата година ще се предлага на бензиностанциите в Германия.

fallback
  • #50
    CFM56 ( преди 17 часа )
    Дори и ток-а да е бъдещето, определено вижда се батериите не са материала за тая задача. Те са и ще останат междинно решение, за който го устройва, в това няма лошо, стига да няма извиване на ръце откъм свобода на избора. Необходим е фундаментален пробив във физиката, но това няма да се случи по ред причини. Компаниите не виждат розово бъдеще в тока, те искат стабилни печалби. В този аспект завоя им към бензини дизели и хибриди е логичен в предвид все още нагласите на обществото към горива ...
  • #49
    CFM56 ( преди 17 часа )
    Просто China хвърли в пазар изкл достъпни за масовият западняк страхотни всякакви видове модели коли на ток, и това яко поразбърка тънките сметки на досегашните авто брандове хегемони с техният ценови бизнес модел. Това е.Според мен проблема е от намерението да се измести глобалното използване на горивата, с технология - Батерии, които са стара история, не могат да решат задача на бъдещето, твърде лимитирани са, отделно ядове с производството.."Решенията" са частични с много за и против
  • #48
    CFM56 ( преди 17 часа )
    Изглежда идеите за 100% автомобили на ток са леко неизпълними.. Нормално, горивата ще се задържат и в производство и на пазара още време.Нямам пристрастия, имам два бензина и отскоро малък дизел. Бих имал и кола на ток, ако можех да си я позволя. Нередно е, да се хвърлят обществените нагласи в два лагера, но дискусията разбираемо е на дневен план поради известна значимост. Все пак всичко беше ок с ел.колите, нямаше гигантите да се откажат от модели чисто на ток и да лансират хибридите..
  • #47
    анонимен ( преди 23 часа )
    Колкото и да си пишем врели некипели дизелът си остава най доброто гориво за дълъг път. Нито бензин хибрида може да го настигне като икономия нито електричките като автономия. Да не говорим че само добър дизелов мотор прави безпроблемно половин милион километра.
  • #46
    До 45 ( преди 1 ден )
    Моля те дай ми сравнителен тест на хибрид на Toyota с чист дизел на дълъг път в който хибридът да харчи по-малко от дизела. Нека дори да е някой нагласен тест за вербуване на сектанти. Дори сектантите не са толкова нагли, за да манипулират чак толкова реалността. Хибридите евентуално имат някакво предимство само при градско шофиране пред дизела.
  • #45
    до долния ( преди 1 ден )
    Дизелови хибриди почти нилой не правини продажбите им са жашки че даже не си струва да се включват а че хибридоте на Тойота слизатбпод 5 даже под 4 на сто и харчат по малко от дизел е лесно проверируем и доказуем факт.
  • #44
    До 43 ( преди 1 ден )
    Искаш ли да се обзаложим, че догодина продажбите на дизелови автомобили ще са повече? Балонът на хибридите и ниският им разход се пука. Единствената причина продажбите на дизелови автомобили да спадат е, че е паднало предлагането, а не търсенето. Това е и причината за изкуствения ръст на продажбите на хибриди.
  • #43
    факт ( преди 1 ден )
    Единственият балон който се пука е на дизела 50% от новопродадените коли 2015-та 10.6% от същите 2024-та
  • #42
    До 40 ( преди 1 ден )
    Толкова малко ги търсят, че най-продаваният автомобил за 2023 беше Тесла модел У, А тази година също ще е в топ 3 на най-продаваните автомобили в света, въпреки, че всички знаят че догодина излиза новия модел, който освен по-хубав най-вероятно ще е и по-евтин само няколко месеца след първоначалния хайп. По-евтин, но по качествен, по-тих, с по-добро управление, с по-голям пробег и с по-бързо зареждане. Догодина се очаква това да е автомобилът с най-много годишни продажби за всички времена.
  • #41
    До 40 ( преди 1 ден )
    Така е! Пука се балонът на електромобилите. Тази година ще бъдат продадени само три милиона повече електромобила отколкото бяха подадени миналата година. Април месец един стартъп на име xiaomi, който досега правише само смартфони, започнах да предлага и смартфон на колела наречен SU7 и от април месец до ноември продаде повече електромобили, отколкото Toyota ще продаде от януари месец до края на годината. Пукат се опорните точки, че има срив на търсене на електромобили. Пук пук пук бум.
fallback
Последни