IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Новите коли поскъпват и заради моделите с ДВГ

Електромобилите не са единствената причина за скока на цените в ЕС

Не е тайна, че цената на новите автомобили продължава да расте през последните години на Стария континент. Това явление се дължи на европейските разпоредби и друг по-малко известен фактор - значителното увеличение на цените на автомобилите с вътрешно горене.


електромобили


Според проучване, проведено от JATO Dynamics, автомобилите с вътрешно горене са отчасти отговорни за експлозията на цените на новите коли в Европа през последните пет години. Така се появи тенденция, според която автомобилът е на път да се превърне в луксозен продукт. И тя е факт, тъй като все по-малко шофьори на Стария континент могат да си позволят нова превозно средство.

Една от причините е общият спад на субсидиите в различните държави от ЕС, където цените на новите автомобили достигат рекордни нива. И ако появата на електрически превозни средства допринася за тази тенденция, проучването на JATO Dynamics, показва, че моделите с вътрешно горене също допринасят за тази инфлация.

Както е известно, ЕС реши да забрани продажбата на нови автомобили. Това решение принуди европейските производители да инвестират сериозно, за да разработят електрически автомобили. Малка част от тях залагат и на водород. Разходите за научноизследователска и развойна дейност механично доведоха до увеличение на цените.

Въпреки това, десет години преди постигането на тази амбициозна цел, електрическите модели все още представляват само 15% от регистрациите на леки автомобили в Европа. Подкрепени от появата на тези автомобили с нулеви емисии на висока цена, новите автомобили поскъпнаха значително и вече достигат точката, в която са несъвместими с бюджетите на клиентите.

В момента средната цена на нов автомобил в Германия е 56 735 евро. Тази сума е по-висока от средната годишна заплата на местен служител преди данъци (51 900 евро), според Федералната статистическа служба. Същото явление може да се наблюдава и на другите четири основни европейски пазара.

В Испания средната цена е 54 000 евро, в Италия - 56 000 евро, а в Обединеното кралство - 49 451 паунда (59 360 евро). Във Франция средната цена на нов автомобил е близо 49 000 евро. Според проучване, проведено от OpinionWay за Aramisauto през септември 2024, близо осем от десет французи (75%) предпочитат да си купят употребяван автомобил, а не нов, като причините са бюджетни.

Изцяло електрическата политика не е единственият фактор зад това покачване на цените. Автомобилите с ДВГ също са отговорни за това. Според проучването на JATO Dynamics, цената на моделите с вътрешно горене се е увеличила повече от тази на техните електрически аналози на петте основни европейски пазара. В Германия, докато цените на електрическите автомобили са се увеличили с 5,2% между 2019 и 2024, тези на превозните средства с вътрешно горене са скочили с 26,1%.

В Испания цените на plug-in автомобилите са се повишили с 1,9%, а тези на техните аналози с вътрешно горене със 17,7%. В Обединеното кралство цените на електрическите автомобили са се повишили с 16,5%, докато тези на двигателите с вътрешно горене са нараснали с 29,4%. Във Франция сметката е намаляла с 6,4% за електрическите автомобили, докато за превозните средства с вътрешно горене се е увеличила с 10,4%. Само Италия е изключение. Увеличението на цените на електрическите автомобили (31,5%) надвишава това при автомобилите с вътрешно горене (18,4%).


0 от 500
  • #26
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 28 ( преди 3 месеца )
    Нафтата ще поевтинее, когато поевтинее и тока от въглища. Тоест никога. Същите производствени мощности за въглища и нафта със същия брой служители на които трябва да им плащаш заплати, но приходите от продажби намаляват. Разликата се калкулира в цената за крайния клиент. Колкото по-малко продават, толкова по-висока е себестойността и съответно цената.
  • #25
    6 rate up comment 1 rate down comment
    q ( преди 3 месеца )
    Ужаст! Това означава яко поскъпване на старите бангии. По простата причина, че стогодишните ще искат да избият разликите от поддръжка и части. Да не говорим че западняците откриха прелестта на дъртите коли осма ръка.
  • #24
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    На та ще се търси все по малко в китай така ли супер новина това само означава че цените ще падат. Ще си карам нафтовата печица още мнооого години дай боже с евтино гориво.
  • #23
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Но през 2024 г. китайските експерти предполагат спад от 5% (или дори повече), а освен това подобни стойности ще се наблюдават и през 2025 г.
  • #22
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Според аналитиците на компанията търсенето на бензин ще намалее с 1% още през тази година, а през 2025 г. се очаква популярността на този вид гориво да спадне още по-бързо. Представители на Sinopec отбелязват, че търсенето на дизелово гориво в Китай е достигнало своя пик през 2019 г., след което доста дълго време се наблюдава повече или по-малко равномерно потребление. Но през 2024 г. kuma
  • #21
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Новина от вчера ( преди 3 месеца )
    Китай очаква рязко намаляване на търсенето на бензин: виновни са електромобилите 19.12.2024 Cпopeд aнaлитицитe нa
  • #20
    3 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Вярно е, че цените са високи. На всички ни е неприятно. Но ние, които не сме мозъкопромити путинофили, се оправяме. Вие, които сте сиромаси путинофили, и преди, и сега мизерствахте, а причината винаги е била една - путинофилството идва в комплект с бедни умствени възможности. Пък вие продължавайте да си обвинявате ЕС и да защитавате сибирския джуддж-диктатор.
  • #19
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Оляха се с тея цени .. то не бяха чипови , ЕС директиви , електрички.. 1001 оправдания да надуват цените. Началото но тази година планирах нова (или почти нова) кола но като разгледах цените преосмислих и взех 4- годишна обезценена наполовина. Дачия дъстер 50 бона айде няма нужда като спрат хората да купуват ново цените ще тръгнат пак надолу
  • #18
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    .... а след това и в Китай. Европа няма да има друг избор, съответно ще последва останалите. Това плюс китайските производители ще доведе до катастрофални последици за автомобилната промишленост в Европа, която е най-големия сектор от икономиката на ЕС. В моя случай, предвид това, че изминавам не повече от 8-9000 километра на година, като повечето от този пробег е в града, покупката на кола се обезсмисля напълно, ако мога да се придвижвам за 0.50 лева на километър.
  • #17
    3 rate up comment 4 rate down comment
    до 17 ( преди 3 месеца )
    Доста хора не разбират, че изглеждащата напълно налудничава идея на Мъск за роботизирани автономни таксита ще се случи, още повече при администрацията на Тръмп. Вероятно първо ще видим този нов вид превоз в Остин, Тексас, а след това Мъск ще си уреди и федерално разрешение. При прогнозна цена за километър от 0.25 долара, десетки милиони по света ще се замислят дали да си купят автомобил, доколкото това ще е напълно неизгодно от икономическа гледна точка. Първо ще се наложи в САЩ, а след това ...