От 1 януари 2025 ЕС налага строги разпоредби за емисиите на CO2, изискващи 22% от продадените автомобили на всеки производител да бъдат електрически. Сега тази цифра е само 13%, което принуждава автомобилните компании да коригират своята ценова стратегия.
Volkswagen, Stellantis и Renault вече повишиха цените на бензиновите си модели на някои пазари, оставяйки цената на електрическите автомобили на същите ниво. Така например, Peugeot във Франция повиши цената на бензиновите автомобили с 500 евро, а Renault увеличи цената на Clio с 300 евро, но не промени цените на хибридите.
Експерти от индустрията предупреждават, че подобен ход може да няма желания ефект - по-високите цени на бензиновите автомобили могат да намалят общото търсене на фона на стагнацията на пазара, който все още е с 20% под нивата от 2019 (преди пандемията от Covid).
Производителите се надяват, че пускането на по-достъпни електрически превозни средства и закупуването на „емисионни кредити“ от други компании (както Suzuki направи с Volvo), ще им помогне да се избегнат глоби до 15 милиарда евро. Въпреки това нарастващата конкуренция от страна на китайските марки и ниските печалби карат автомобилната индустрия в ЕС да се надява на преразглеждане на изискванията от Брюксел именно за вредните емисии.