IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Бензиновите коли ще поскъпнат от Нова година

Новите екологични стандарти принуждават производители да вдигнат цените

От 1 януари 2025 ЕС налага строги разпоредби за емисиите на CO2, изискващи 22% от продадените автомобили на всеки производител да бъдат електрически. Сега тази цифра е само 13%, което принуждава автомобилните компании да коригират своята ценова стратегия.


продажби


Volkswagen, Stellantis и Renault вече повишиха цените на бензиновите си модели на някои пазари, оставяйки цената на електрическите автомобили на същите ниво. Така например, Peugeot във Франция повиши цената на бензиновите автомобили с 500 евро, а Renault увеличи цената на Clio с 300 евро, но не промени цените на хибридите.

Експерти от индустрията предупреждават, че подобен ход може да няма желания ефект - по-високите цени на бензиновите автомобили могат да намалят общото търсене на фона на стагнацията на пазара, който все още е с 20% под нивата от 2019 (преди пандемията от Covid).

Производителите се надяват, че пускането на по-достъпни електрически превозни средства и закупуването на „емисионни кредити“ от други компании (както Suzuki направи с Volvo), ще им помогне да се избегнат глоби до 15 милиарда евро. Въпреки това нарастващата конкуренция от страна на китайските марки и ниските печалби карат автомобилната индустрия в ЕС да се надява на преразглеждане на изискванията от Брюксел именно за вредните емисии.


0 от 500
  • #20
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Мхъм ( преди 3 месеца )
    Само като чуя шевната машина и черната пушилка на всеки светофар направо ми се отщява да карам въобще(никога не съм бил собственик на нафтова печка,няма и да бъда :(
  • #19
    10 rate up comment 1 rate down comment
    До 17 ( преди 3 месеца )
    "А и поскъпването отваря вратите за нашествия на евтини копия (Китай)." Ето от тук ти идва целия проблем в логиката ти. Оригиналите на електромобилите вече се правят в Китай. В Европа се правят копията им, които производителите искат да продават на китайска цена на оригинален модел умножена по 3. Европейската икономика никога няма да се оправи ако разчита да продава ментета на тройна цена.
  • #18
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Стига лъжи ( преди 3 месеца )
    Съгласно регламент 1958 от 2021г., трябва всеки производител да постигне 93,6 грама/км вредни емисии СО2. Няма изискване за % електрически автомобили. За повечето производители ще е необходимо да имат около 20% електрически или да купуват емисии за да изпълнят стандарта.
  • #17
    20 rate up comment 3 rate down comment
    Пропов ( преди 3 месеца )
    Балонът се надува, надува, надува... Някой може ли да ми обясни какъв е смисъла от тия милиарди глоби. И най - вече къде отиват тия ОООгромни обеми с пари. От къде идват - ясно е! От нещастните купувачи. И какъв точно е ефекта за околната среда от тия глоби. А какъв е ефекта върху живота на хората? Да прецакваш автомобилната промишленост е бумеранг. Много хора работят и имат бизнес свързан с тази огромна индустрия. А и поскъпването отваря вратите за нашествия на евтини копия (Китай).
  • #16
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Гостенино яйцеклетчо ( преди 3 месеца )
    Останаха само две седмици до края на годината и ще е много по-лесно да направиш прогнозата отколкото преди 11 месеца кои когато нямаше топки да я направиш. Тази година Тесла ще продаде ли бройките предвидени в Плана от 2014 година за 50% ръст? Ще продаде ли повече бройки отколкото миналата година? Тази година ще бъдат ли продадени повече електромобили в световен мащаб отколкото миналата година? Или както винаги човек БЕЗ ТОПКИ И МНЕНИЕ обяснява как мнението на останалите е грешно?
  • #15
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Гостенино психопат ( преди 3 месеца )
    Пак ли лъжеш какво съм казвал? Риторичен въпрос. Ти никога не казваш истината а винаги лъжеш клеветиш и обиждаш.. 50% ръст не съм казвал, че е ВСЯКА година, но е факт че от 2014 година насам годишният ръст на Тесла е около 50% по любимата ти "невъзможна" геометрична прогресия, за която очакваше да приключи през 2019. Поръчките за пикапа бяха два милиона. Факт. Поръчките за камиона никога не са ввели повече от няколко хиляди - поредната ти лъжа. .
  • #14
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    Кои прогнози ти се сбъдват? За 50% ръст на Тесла всяка година? За милионите поръчки за Кибергрозника и Семи?
  • #13
    3 rate up comment 14 rate down comment
    До 10 ( преди 3 месеца )
    Моите прогнози не винаги се сбъдват. Нали за това са прогнози. Ето например не познах, че продажбите на Toyota ще растат до 2030 година и след това рязко ще започнат да намаляват. Оказа се, че са толкова късогледи и толкова пестиливи, че са си спестили и увеличаване на производствените мощности. Според сектантите на Toyota се чака по цяла година за да си получиш автомобила който си поръчал Днес, а в същото време намаляват производството защото няма търсене на моделите които произвеждат.
  • #12
    3 rate up comment 12 rate down comment
    До каскета ( преди 3 месеца )
    Както винаги, повтаряш моите прогнози, че през следващата година Toyota ще прави огромни продажби на хибриди и още по-големи печалби, защото няма да хвърля десетки милиарди като останалите за разработка на електромобили и батерии. Но ти пропуснал да споделиш и останалата част от разсъжденията ми - че това е най-добрата рецепта за провал в дългосрочен план.
  • #11
    12 rate up comment 2 rate down comment
    До РУК ( преди 3 месеца )
    Решението за ограничаването на процента продажби се нарича "квоти". Във Великобритания например, се твърди, че вече се случва нещо подобно. Дилърите там на практика отказват да ти продадат, или поне доставят тази година, кола с ДВГ. Иронията е, че се получава нещо много подобно на ситуцията тук при нас преди 89-та година с чакането "да ти излезе номера в Мототехника". Щеше да е много смешно, ако не беше много тъжно.