IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Кой електрически кросоувър има най-голям пробег?

Нито един от тестваните модела не достигна обявените от производителите стойности (ВИДЕО)

Мат Уотсън и неговите колеги от YouTube канала CarWow сравниха във Великобритания шест електрически кросоувъра по пробег с едно зареждане на батерията. За теста бяха избрани Polestar 4, Porsche Macan, Tesla Model Y, Ford Explorer, Kia EV6 и Audi Q4 e-tron във версии с един двигател със задно задвижване и батерия с максимален капацитет за тези версии.


Тест


Преди началото на експеримента батерията на всеки кросоувър беше заредена на 100%. Автомобилите спазваха законното ограничение на скоростта, а климатичната система на всеки бе настроена на 20 градуса. Шофьорите намаляваха скоростта само за да увеличат пробега, когато нивото на батерията достигаше тревожно ниски нива.

Според резултатите от теста нито един от моделите не успя да измине толкова километри, колкото твърди производителят според европейския цикъл WLTP. Експериментът обаче се проведе по магистрали, където електрическият мотор изисква повече енергия, отколкото при градски скорости.



Най-добър резултат постигна Polestar 4, оборудван с батерия с капацитет 94 kWh. Той измина 536 км при заявени от производителя 599 км. Второ място зае Porsche Macan (95 kWh), който измина 512 км (компанията е заявила 621 км).

Третата позиция беше за Tesla Model Y (473 км), следван от Ford Explorer (468 км), Kia EV6 (451 км) и Audi Q4 e-tron (431 км). Всички те изминаха приблизително 80% от възможното максимално разстояние, заявено от техните производители.


0 от 500
  • #13
    1 rate up comment 0 rate down comment
    carpe_diem ( преди 1 месец )
    рукче, объркал си се нещо. Никога не съм писал с друг ник, а ваучера ми го подариха от работата. Много модели електрички съм карал покрай членството си в асоциацията на собствениците на eлектромобили (струва само 30 лева на година и единственото условие е да си собственик на електричка), както и по всякакви тест драйв събития, които са достъпни за всички. А, и малко спарк, ама оня ден с почуда разбрах, че са ми закрили акаунта, защото не е ползван последните 3 години (откакто имам ел кола) ;)
  • #12
    1 rate up comment 2 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    До 7 - многопрофилчо, като си съчиняваш разкази в които сам вярваш, на база на какво разчиташ, че всички останали ще вярват на това? Даже хабер си нямаш как се провежда WLTP. Не само хабер си нямаш, но и акъл нямаш да повериш! Все пак глупостите които си изписал саа далеч под Топ 10 на тези които си писал преди! Хубаво е, че имаш познати които са се смилили над теб и са ти подарили ваучер да покараш Тесла. Вече ще коригирам, че вече си минал общо за целия си живот 50км с ел. кола!Напредък!
  • #11
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Fdg ( преди 1 месец )
    Само дето Модел У има 20 кВ по-малка батерия .. и доста повече мощност
  • #10
    4 rate up comment 5 rate down comment
    До 5 и 6 ( преди 1 месец )
    Гостенино психопат. Знаем ти номерата. Точно както знаем, че знаеш, че с 40 км в час не само ще си мине обещания пробег, а ще мине и 200 км отгоре. Точно както на магистрала не може да мине обещания пробег който е при 90 км в час. Знаеш много добре, но се заяждаш за да дразниш останалите защото това е смисъла на съществуване на психопатите като тебе. Ако днес не счупиш нещо или не ядосаш някой, не можеш да спиш спокойно.. само където всички тук те знаем че си е психопат и не ти се връзваме.
  • #9
    8 rate up comment 5 rate down comment
    carpe_diem ( преди 1 месец )
    А ДВГ-то ми като харчи 8/100 със 120 км/ч (при 6.4 по каталог), и 9/100 със 140-150, какво да го правя? На *** нали, като не си спазва заводския разход с тия скорости. Това са 30-40% отгоре, лъжат, край! :D :D :D
  • #8
    10 rate up comment 4 rate down comment
    carpe_diem ( преди 1 месец )
    Но доста от ел колите вече правят около 500 км, нали това искаха всички? Или сега 1000 вече... Все тая, миналата седмица ползвах ваучер, който ми подариха да покарам Тесла 3 Highland (20-ина модела ел коли се оказа, че съм карал преди да се кача и на тази). За 1 час ми стигна да мина тангентата, северната дъга и малко наоколо. Карах с ограниченията, но и доста ластици: 70-120; 50-90,... 2 градуса навън, вътре 22, по тениска. Разход 13/100, 450 км rangе без проблем, и то с малката батерия...
  • #7
    12 rate up comment 6 rate down comment
    carpe_diem ( преди 1 месец )
    WLTP-то е за идеални условия - хубава температура 20-25 градуса, без климатик, нормален междуградски път, без да ръчкаш, намаляваш на всеки знак 50 и 60, ускоряваш плавно, без пътници и без багаж. Толкова. Всичко извън това има повече загуби и колата харчи повече - и ДВГ, и електричка. Нашето ДВГ съм му постигал заводския разход от 6 и нещо (даже няколко пъти съм го подобрявал) на извънградско и спокойно каране, електричката също. Няма драма...
  • #6
    8 rate up comment 6 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    С 40 км/ч ще стигне от София до Бургас с едно зареждане.Може и с ремарке генератор.
  • #5
    7 rate up comment 7 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Точно така,Теслю адреналинката електричка.Няма електрокар,който да направи пробега обещан от производителя.
  • #4
    7 rate up comment 10 rate down comment
    До 2 ( преди 1 месец )
    Коя опорна точка? Онази че никой електромобил не може да стигне от София до Бургас с едно зареждане и трябва да си наемеш хотел за нощувка по време на зареждането за да стигнеш?