IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кой електрически кросоувър има най-голям пробег?

Нито един от тестваните модела не достигна обявените от производителите стойности (ВИДЕО)

Мат Уотсън и неговите колеги от YouTube канала CarWow сравниха във Великобритания шест електрически кросоувъра по пробег с едно зареждане на батерията. За теста бяха избрани Polestar 4, Porsche Macan, Tesla Model Y, Ford Explorer, Kia EV6 и Audi Q4 e-tron във версии с един двигател със задно задвижване и батерия с максимален капацитет за тези версии.


Тест


Преди началото на експеримента батерията на всеки кросоувър беше заредена на 100%. Автомобилите спазваха законното ограничение на скоростта, а климатичната система на всеки бе настроена на 20 градуса. Шофьорите намаляваха скоростта само за да увеличат пробега, когато нивото на батерията достигаше тревожно ниски нива.

Според резултатите от теста нито един от моделите не успя да измине толкова километри, колкото твърди производителят според европейския цикъл WLTP. Експериментът обаче се проведе по магистрали, където електрическият мотор изисква повече енергия, отколкото при градски скорости.



Най-добър резултат постигна Polestar 4, оборудван с батерия с капацитет 94 kWh. Той измина 536 км при заявени от производителя 599 км. Второ място зае Porsche Macan (95 kWh), който измина 512 км (компанията е заявила 621 км).

Третата позиция беше за Tesla Model Y (473 км), следван от Ford Explorer (468 км), Kia EV6 (451 км) и Audi Q4 e-tron (431 км). Всички те изминаха приблизително 80% от възможното максимално разстояние, заявено от техните производители.


0 от 500
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    carpe_diem ( преди 7 секунди )
    WLTP-то е за идеални условия - хубава температура 20-25 градуса, без климатик, нормален междуградски път, без да ръчкаш, намаляваш на всеки знак 50 и 60, ускоряваш плавно, без пътници и без багаж. Толкова. Всичко извън това има повече загуби и колата харчи повече - и ДВГ, и електричка. Нашето ДВГ съм му постигал заводския разход от 6 и нещо (даже няколко пъти съм го подобрявал) на извънградско и спокойно каране, електричката също. Няма драма...
  • #6
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 28 минути )
    С 40 км/ч ще стигне от София до Бургас с едно зареждане.Може и с ремарке генератор.
  • #5
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 30 минути )
    Точно така,Теслю адреналинката електричка.Няма електрокар,който да направи пробега обещан от производителя.
  • #4
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До 2 ( преди 1 час )
    Коя опорна точка? Онази че никой електромобил не може да стигне от София до Бургас с едно зареждане и трябва да си наемеш хотел за нощувка по време на зареждането за да стигнеш?
  • #3
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 час )
    Коя бе гостенино? Онази че съществуват физични закони на които и електромобилите се подчиняват? Само набеден и инженер като тебе може да вярва че съществува перфето mobile , независимо с ДВГ или електромобил. Всички останали знаем че на магистрала електромобилите харчат повече отколкото за преминаване на Шипка. Само антиелектриците ВЯРВАТЕ в обратното.
  • #2
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 1 час )
    Още една опорка в канала,Теслю митичен.
  • #1
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 часа )
    Аре вече да престанете с темата за пробега на б.0.kлyците - когато 1) батерията стане с размера на бензинов резервоар, струва 2) 200 евро и 3) се пълни за 5 мин. 4) от 0 до 100% (а не от 10 до 80%), 5) без да се налага преди това да я "кондиционирам", ми се обадете да обсъдим и другите недостатъци на т.нар. модерна технология - цена, тегло, практичност, безопастност, ремонтируемост, рециклируемост...