IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нова батерия за хибриди дава по-голям пробег от електромобил

Freevoy на CATL обещава да осигури до 400 км само на ток

Plug-in хибридите често са определяни като „преход към електрическите превозни средства“, тъй като те обикновено предлагат скромен пробег само на електричество от около 50-60 км. Това е достатъчно, за да покрие кратки пътувания до работното място, но не много повече. Освен това, те разчитат на традиционни ДВГ, което ги отдалечава още повече от електромобилите.


CATL батерии


Това обаче може да се промени, тъй като компанията CATL представи новата си супер хибридна батерия Freevoy, която обещава да осигури на PHEV пробег над 400 км. Тази цифри е според китайския стандарт (CLTC), но този диапазон съответства на оценката на американската агенция за околната среда (EPA) за Audi e-tron GT и надхвърля някои версии на Audi Q4 e-tron и BMW i4. Той също така превъзхожда данните на EPA за Fiat 500e, както и на някои версии на Ford Mustang Mach-E и F-150 Lightning.

От CATL твърдят, че освен значително увеличение на пробега, батерията поддържа 4C супербързо зареждане. Това означава, че само за 10 минути може да осигурят над 280 км пробег, разсейвайки безпокойството за обхвата на собствениците на EREV и PHEV“.

Забележителните характеристики на Freevoy се дължат на съвременните материали и авангардна химия. Според CATL батерията разполага с технология за модифициране на повърхността на катодния материал, съчетана с иновативна електролитна формула с високо напрежение, за създаване на нано защитен слой. Това ефективно минимизира страничните реакции в активния слой.“


CATL батерии


Китайската компания обяснява, че включването на „високоактивни частици във възбудено състояние в материала на катода значително повишава ефективността на транспортиране на литиевите йони в материала“. Freevoy разполага с технология за натриево-йонни батерии, както и много градиентен слоест електроден дизайн, като всичко това също допринася за постигане на огромен скок в пробега спрямо традиционните PHEV батерии.

Нова батерия ще се появи в производство още догодина, като ще бъде използвана за 30 хибрида, които предстои да се появят на пазара. Първи ще я получат модели на марките Chery, GAC, Geely, поставяйки началото на нова ери на хибриди, които наистина биха могли да накарат преминаването към изцяло електричество да не изглежда толкова спешно в крайна сметка.

0 от 500
  • #15
    0 rate up comment 1 rate down comment
    СМОГ ( преди 1 месец )
    Акумулаторният блок работи до -40, но най-важното е че може да се зарежда при -30, което е нещо ново.
  • #14
    2 rate up comment 6 rate down comment
    До 12 ( преди 1 месец )
    И спри с тази патологична лъжа, че карам някой да си купи електромобил! На гост съм му казвал, че за 150 км на седмица, какъвто и автомобил да си вземе, няма абсолютно никакво значение. Нито марката, нито вида на задвижването нито годините са му важни. След като така или иначе ще го кара докато стане на 20 години, спокойно можеше да си вземе и 15-годишен, вместо 10-годишен. Казвал съм му го напълно сериозно и добронамерено, защото ВЯРВАМ, че е така!
  • #13
    2 rate up comment 7 rate down comment
    До 12 ( преди 1 месец )
    Абсолютно вярно. Нали и аз това казвам? Защо трябваше да го повтаряш и да казваш че не си съгласен със собственото си мнение? Нали и двамата твърдим, че техническата възможност на електричката от статията и на королата на гост имат възможност да се зареждат от 2 до 4 пъти по-рядко отколкото той е избрал да ги зарежда. Тоест и двете ще му вършат работа без да си променя навиците да зарежда веднъж седмично по 150 км. Единствената е разлика е, че с короната ходи да си губи времето по бензиностанции
  • #12
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Митичке пак даваш наклон в живота на хората.Бензиновият автомобил се зарежда според предпочитанията на собственика. Електричката се зарежда според възможностите на електричката.Схвана ли разлика, функционален неграмотнико? Едното е твой избор,другото е техническа възможност.
  • #11
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Функционална неграмо ( преди 1 месец )
    "Гост ( преди 7 минути )Генератора е нужен на електричарите,Теслю митичен.За Тойотаджиите им стигат 5 минути на бензиностанция и 600-700 км с едно зареждане." Разликата, е че автомобилите от статията си носят генератора постоянно в багажника да им тежи. Носят и резервоар с бензин, който ако се ползва от човек като тебе ще им стигне за 5 години и бензинът в него ще се разслои.Даже не се усещаш, че доказваш технологичното изоставане на Toyota, която не предлага EREV хибриди, а "самозареждащи "
  • #10
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 месец )
    За мен няма идеален автомобил и не е задължително той да се казва Toyota corolla ! Аз имам няколко автомобила които ползвам по предназначение. Не искам да се възползвам от съвета на турбо да си купя другия идеален и перфектен автомобил - баничарка. Нито баничарките, нито хибридите които задължително трябва да се казват corolla, нито електромобилите са подходящи за всичко И за всеки. Това само сектантите не можете да го разберете! Марката и задвижването нямат значение!
  • #9
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Инфо ( преди 1 месец )
    Малко разяснения. 1С означава, че за 1 час батерията се зарежда. 4С/тази/ - за 15минути. Обикновено за колите мерят времето 20-80%, и за това е по-кратко. Другото МНОГО голямо предимство е, че се зарежда спокойно при -30 градуса. Сегашните (всички, дори и тесла /те са с CATL/BYD/ ) първо се подгряват за да влязат в режим, и чак тогава могат да се зареждат на голяма скорост. ЕС хибридите са с 3-15Kwh , китайските с 30-50kwh батерии. При среден разход 15-20kw/100км спокойно минават до 300км.
  • #8
    2 rate up comment 8 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 месец )
    Ти мазохист ли си, щом избираш да зареждаш 750 км за 25 минути? Разделени на 5 зареждания по 5 минути? Подиграваш се на собствениците на Tesla че трябва да спират 4 пъти за да изминат 1000 км, А ти доброволно си избрал да спреш 6 пъти за 1000 км. На тях са им необходими 40 минути зареждане по принуда, докато ти сам си избрал да изгубиш 30 минути за зареждане. И точно ти да тръгнеш да говориш за пестене на време...
  • #7
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    За Теслю адреналинката електричка най подходящ е дизелов двутонен СУВ,Но мечтае бедния мишок за електрокар,да пести от ток,да зарежда от фотоволтаика на покрива и да продава ток на комшиите.
  • #6
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Генератора е нужен на електричарите,Теслю митичен.За Тойотаджиите им стигат 5 минути на бензиностанция и 600-700 км с едно зареждане.