IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нова батерия за хибриди дава по-голям пробег от електромобил

Freevoy на CATL обещава да осигури до 400 км само на ток

Plug-in хибридите често са определяни като „преход към електрическите превозни средства“, тъй като те обикновено предлагат скромен пробег само на електричество от около 50-60 км. Това е достатъчно, за да покрие кратки пътувания до работното място, но не много повече. Освен това, те разчитат на традиционни ДВГ, което ги отдалечава още повече от електромобилите.


CATL батерии


Това обаче може да се промени, тъй като компанията CATL представи новата си супер хибридна батерия Freevoy, която обещава да осигури на PHEV пробег над 400 км. Тази цифри е според китайския стандарт (CLTC), но този диапазон съответства на оценката на американската агенция за околната среда (EPA) за Audi e-tron GT и надхвърля някои версии на Audi Q4 e-tron и BMW i4. Той също така превъзхожда данните на EPA за Fiat 500e, както и на някои версии на Ford Mustang Mach-E и F-150 Lightning.

От CATL твърдят, че освен значително увеличение на пробега, батерията поддържа 4C супербързо зареждане. Това означава, че само за 10 минути може да осигурят над 280 км пробег, разсейвайки безпокойството за обхвата на собствениците на EREV и PHEV“.

Забележителните характеристики на Freevoy се дължат на съвременните материали и авангардна химия. Според CATL батерията разполага с технология за модифициране на повърхността на катодния материал, съчетана с иновативна електролитна формула с високо напрежение, за създаване на нано защитен слой. Това ефективно минимизира страничните реакции в активния слой.“


CATL батерии


Китайската компания обяснява, че включването на „високоактивни частици във възбудено състояние в материала на катода значително повишава ефективността на транспортиране на литиевите йони в материала“. Freevoy разполага с технология за натриево-йонни батерии, както и много градиентен слоест електроден дизайн, като всичко това също допринася за постигане на огромен скок в пробега спрямо традиционните PHEV батерии.

Нова батерия ще се появи в производство още догодина, като ще бъде използвана за 30 хибрида, които предстои да се появят на пазара. Първи ще я получат модели на марките Chery, GAC, Geely, поставяйки началото на нова ери на хибриди, които наистина биха могли да накарат преминаването към изцяло електричество да не изглежда толкова спешно в крайна сметка.

0 от 500
  • #5
    3 rate up comment 6 rate down comment
    До 2 ( преди 4 седмици )
    Този автомобил е перфектен за Гост. Ще зарежда всяка седмица 150 км за 10 лв, като освен 20 лв седмично ще пести и по 1 мин., защото ще я зарежда за 4 минути. Ще е щастлив да плати 10-20 000 лв за ДВГ и допълнителни 200 кг, за да ходи веднъж годишно на ски на 500 км и няма да му се наложи да спре за 3 мин да дозареди ток за останалите 100 км. За тях ще използва бензинът на лято преди 3 години, на който му е минал срока на годност в резервоара. Следващия път ще си купи електромобил С 500 км пробе
  • #4
    3 rate up comment 6 rate down comment
    До 2 ( преди 4 седмици )
    Сложили са ДВГ за такива скептици като гостенина, който всяка седмица за 5 минути зарежда гориво за 30 лв за да измине 150 км, но когато си избира автомобил единственият параметър който го интересува е колко изминава с едно зареждане.
  • #3
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Факт ( преди 4 седмици )
    По голяма батерия по малък двг повече ел пробег по малък двг пробег общо без изменения.Смисъл никакъв.Кой беше прав Илон Мъск би Айшидо Тайода.
  • #2
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Друг Гост ( преди 4 седмици )
    Добре де, защо не я сложат на електромобил за да има 2000км пробег?!?
  • #1
    1 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    "Първи ще я получат модели на марките Chery, GAC, Geely, поставяйки началото на нова ери на хибриди, които наистина биха могли да накарат преминаването към изцяло електричество да не изглежда толкова спешно в крайна сметка." То никога не е било спешно. Но пък да си носиш постоянно генератора в багажника заедно с туба бензин е леко безсмислено, ако можеш да заредиш 280 км за 10 минути. Поне за повечето нормално мислещи хора. За гост разбира се е много логично да си дърпа дизелов генератор