Plug-in хибридите често са определяни като „преход към електрическите превозни средства“, тъй като те обикновено предлагат скромен пробег само на електричество от около 50-60 км. Това е достатъчно, за да покрие кратки пътувания до работното място, но не много повече. Освен това, те разчитат на традиционни ДВГ, което ги отдалечава още повече от електромобилите.
Това обаче може да се промени, тъй като компанията CATL представи новата си супер хибридна батерия Freevoy, която обещава да осигури на PHEV пробег над 400 км. Тази цифри е според китайския стандарт (CLTC), но този диапазон съответства на оценката на американската агенция за околната среда (EPA) за Audi e-tron GT и надхвърля някои версии на Audi Q4 e-tron и BMW i4. Той също така превъзхожда данните на EPA за Fiat 500e, както и на някои версии на Ford Mustang Mach-E и F-150 Lightning.
От CATL твърдят, че освен значително увеличение на пробега, батерията поддържа 4C супербързо зареждане. Това означава, че само за 10 минути може да осигурят над 280 км пробег, разсейвайки безпокойството за обхвата на собствениците на EREV и PHEV“.
Забележителните характеристики на Freevoy се дължат на съвременните материали и авангардна химия. Според CATL батерията разполага с технология за модифициране на повърхността на катодния материал, съчетана с иновативна електролитна формула с високо напрежение, за създаване на нано защитен слой. Това ефективно минимизира страничните реакции в активния слой.“
Китайската компания обяснява, че включването на „високоактивни частици във възбудено състояние в материала на катода значително повишава ефективността на транспортиране на литиевите йони в материала“. Freevoy разполага с технология за натриево-йонни батерии, както и много градиентен слоест електроден дизайн, като всичко това също допринася за постигане на огромен скок в пробега спрямо традиционните PHEV батерии.
Нова батерия ще се появи в производство още догодина, като ще бъде използвана за 30 хибрида, които предстои да се появят на пазара. Първи ще я получат модели на марките Chery, GAC, Geely, поставяйки началото на нова ери на хибриди, които наистина биха могли да накарат преминаването към изцяло електричество да не изглежда толкова спешно в крайна сметка.