fallback

Най-голямата партия в ЕС призова за отмяна на забраната на ДВГ

ЕНП поиска промяна на политиките за намаляване на вредните емисии

Дясноцентристката Европейска народна партия (ЕНП) започва кампания за отслабване на основните политики на ЕС за намаляване на емисиите на CO2 от автомобилите, съобщава агенция Reuters, като са позова на документ, който предстои да бъде публикуван.

Исканията на най-голямата политическа група в ЕС се присъединяват към нарастващия натиск върху властите в Брюксел от страна на автомобилните производители и националните правителства, които се опитват да помогнат на изпитващия огромни затруднения автомобилен сектор в Европа.

В документа на ЕНП се казва, че забраната на ЕС от 2035 г. за продажба на нови автомобили с емисии на CO2 „трябва да бъде отменена“, за да се гарантира, че продажбите на автомобили с двигател с вътрешно горене, които работят с биогорива и други алтернативни горива, могат да продължат и след тази дата.

Законът също трябва да бъде променен така, че да подкрепи plug-in хибридните автомобили, които използват електрическа батерия и двигател с вътрешно горене, се казва в проекта. ЕНП настоява още през следващата година Брюксел да преразгледа политиката си, за да направи тези промени.

Автомобилният сектор в Европа се сблъсква с огромни проблеми, като започва да съкращава работни места и да закрива цели заводи. Причината е намаляване на търсенето, китайската конкуренция и слабите продажби на електрически автомобили. Кризата засяга не само производителите на автомобили, но и доставчиците на оборудване и резервни части.

Самата ЕНП има значително политическо влияние в ръководството на ЕС. Това е най-голямата група както в Европейския парламент, така и в новата Европейска комисия - където мнозинството от 27-те членове на Комисията, включително президентът Урсула фон дер Лайен, произлизат от групата.

Проектодокументът на ЕНП също така казва, че производителите на автомобили също трябва да бъдат защитени от въздействието на по-строгите ограничения на CO2 за автомобили, които влизат в сила през следващата година. Някои производители на автомобили предупредиха, че не могат да изпълнят тези лимити и се подготвят за евентуални милиарди евро глоби.

Досега Брюксел се съпротивлява на всички призиви за отслабване на мерките. Ръководителят на ЕС по въпросите на климата Уопке Хоекстра през септември каза, че правилата за климата осигуряват предвидима инвестиционна среда и много компании са информирали ЕС, че са на път да постигнат целите. Оттогава проблемите на сектора се засилиха, като Volkswagen обяви планове да затвори фабрики в Германия, а производителите на автомобили сега се подготвят за потенциална вълна от мита при бъдещия президент на САЩ Доналд Тръмп.

fallback
  • #28
    Пръц пръц пръц ( преди 3 часа )
    "Hvaliprats ( преди 5 минути )Тротинетка, разбира се че ТЕЦ-овете произвеждат по-евтин ток от ВЕИ - Китай последнте години построи много повече мощности на въглища отколкото на ВЕИ." Това ли изпърдя? Цената не казахте. Можеш ли поне изградените мощности да кажеш колко са били Или пак е СЛЯПА ВЯРА?
  • #27
    Тинтири_минитири ( преди 4 часа )
    Hvaliprats: малко по памет ще цитирам Китай отговаря за близо 50% от инсталираните фотоволтаици в световен мащаб... но това е едва 6% от електроенергията, която само Китай ползва. А ние въпреки безумните мощности, които инсталирахме, тия тъмни, снежни дни от фотоволтаика правим само 1% от потребяваното, и внасяме като ненормални - просто няма начин да стане така както го мисля *** от ЦК на ЕС
  • #26
    Тинтири_минитири ( преди 4 часа )
    До 21, за производството на 1 МВ електричество от въглищен тец се отделят 1,3 тона въглеродни емисии, при цена от над 100 долара на тон сам си сметни колко ще е реалната стойност на тока без РЕКЕТА на зелените еуглени. Под 100 лева става! И това е при нашите (тук съм изцяло съгласен с теб) раздути щатни длъжности в централите, които могат да паднат на половина - но работната заплата е нищожно перо ако го сравним с перо "въглеродни емисии"!!! Тук няма място за скачане и пдскачане!
  • #25
    Hvaliprats ( преди 4 часа )
    Тротинетка, разбира се че ТЕЦ-овете произвеждат по-евтин ток от ВЕИ - Китай последнте години построи много повече мощности на въглища отколкото на ВЕИ.
  • #24
    Hvaliprats ( преди 4 часа )
    До 24: За момента никой не може да прави електромобили с печалба. Тесла е борасов балон, обиращ парите на пишман инвеститорите си, а китайците са дълбоко държавно субсидирани.
  • #23
    СМОГ ( преди 4 часа )
    След генерал де Гол, който каза на aмepиканците дайте ми златото, вземете си хартийките, политици НЯМА. Това са шепа назначени пудели, обслужващи началниците си, които не могат да правят ел. коли и губят много, много пари. Да залагаш на гърнета и изгорели газове в 21 век, значи си си изключил мозъка.
  • #22
    Друг Гост ( преди 4 часа )
    До 21 - абе на колко години си? ТЕЦ МИ2 - 275,98 лв./MWh - почти половината са парникови квоти
  • #21
    Гост ( преди 4 часа )
    Ще им дойде акъла на зелянасалите,по добре късно отколкото никога.Като затварят заводите в Европа,откъде ще събират данъци и кой ще изхранва безработните,Теслю митичен.При тези цени на електроенергията и газа,ако затвориш производството губиш по малко.
  • #20
    До 18 ( преди 4 часа )
    Говори с цифри? Колко е себестойността на киловатчас за производство на енергия от въглища? Само разходите за въглища и раздутите щатове с още по-раздути заплати? Без ДДС и без такси за въглеродни квоти. Кажи цената за да продължим разговора? Ако не знаеш цена значи всичките ти приказки са на сляпа ВЯРА, предразсъдъци и опорни точки на хора които харесваш. Залагам на всичко това в комбинация и се обзалагам, че няма да кажеш цена, дори приблизителна. Даже не те интересува, нали? ВЯРВАШ СИ СЛЯПО!
  • #19
    Тинтири_минитири ( преди 4 часа )
    ... и отново се обръщам към ***! системата ви е откровено идиотска! как очаквате да "избера" картинка на нещо си, като снимката е една, просто разделена на квадранти и трябва да щракам 10 пъти докато най-накрая глупавата ви верификация изкара всъщност отделни картини! За къв дявол въобще е тая глупава "капча"?! Ние не сме роботи - вие сте....
fallback
Последни