fallback

Най-голямата партия в ЕС призова за отмяна на забраната на ДВГ

ЕНП поиска промяна на политиките за намаляване на вредните емисии

Дясноцентристката Европейска народна партия (ЕНП) започва кампания за отслабване на основните политики на ЕС за намаляване на емисиите на CO2 от автомобилите, съобщава агенция Reuters, като са позова на документ, който предстои да бъде публикуван.

автомобили

Исканията на най-голямата политическа група в ЕС се присъединяват към нарастващия натиск върху властите в Брюксел от страна на автомобилните производители и националните правителства, които се опитват да помогнат на изпитващия огромни затруднения автомобилен сектор в Европа.

В документа на ЕНП се казва, че забраната на ЕС от 2035 г. за продажба на нови автомобили с емисии на CO2 „трябва да бъде отменена“, за да се гарантира, че продажбите на автомобили с двигател с вътрешно горене, които работят с биогорива и други алтернативни горива, могат да продължат и след тази дата.

Законът също трябва да бъде променен така, че да подкрепи plug-in хибридните автомобили, които използват електрическа батерия и двигател с вътрешно горене, се казва в проекта. ЕНП настоява още през следващата година Брюксел да преразгледа политиката си, за да направи тези промени.

Автомобилният сектор в Европа се сблъсква с огромни проблеми, като започва да съкращава работни места и да закрива цели заводи. Причината е намаляване на търсенето, китайската конкуренция и слабите продажби на електрически автомобили. Кризата засяга не само производителите на автомобили, но и доставчиците на оборудване и резервни части.

Самата ЕНП има значително политическо влияние в ръководството на ЕС. Това е най-голямата група както в Европейския парламент, така и в новата Европейска комисия - където мнозинството от 27-те членове на Комисията, включително президентът Урсула фон дер Лайен, произлизат от групата.

Проектодокументът на ЕНП също така казва, че производителите на автомобили също трябва да бъдат защитени от въздействието на по-строгите ограничения на CO2 за автомобили, които влизат в сила през следващата година. Някои производители на автомобили предупредиха, че не могат да изпълнят тези лимити и се подготвят за евентуални милиарди евро глоби.

Досега Брюксел се съпротивлява на всички призиви за отслабване на мерките. Ръководителят на ЕС по въпросите на климата Уопке Хоекстра през септември каза, че правилата за климата осигуряват предвидима инвестиционна среда и много компании са информирали ЕС, че са на път да постигнат целите. Оттогава проблемите на сектора се засилиха, като Volkswagen обяви планове да затвори фабрики в Германия, а производителите на автомобили сега се подготвят за потенциална вълна от мита при бъдещия президент на САЩ Доналд Тръмп.

fallback
  • #49
    До другия гост ( преди 4 месеца )
    "Забравил си" да сметнеш По колко се плаща за емисии на час, когато изнасяме въглищна енергия С мощност 1000 мегавата? Колко струват 1300 т емисии по твоите сметки и кой ги плаща докато тецовете получават 20-30 000 лв в добрия случай или 0 лв на час в голяма част от дните през лятото?
  • #48
    Дежа вю ( преди 4 месеца )
    Не знам какво си смятал, но крайния резултат е лъжа. Себестойността без емисии е над 12 стотинки без ДДС. Дори тази цена вероятно е ниска, защото беше сметната в началото на годината, като по-голямата част беше за заплати. Оттогава количеството произведена енергия намаля, а разходите за заплати се увеличиха, което означава още по-висока цена. Себестойността на произведената от фотоволтаици енергия е около 3 стотинки и няма проблем да продават на нулева цена защото нямат разходи.
  • #47
    Друг Гост ( преди 4 месеца )
    До 45 - специално за илитератите. В коментар 36 - "при прогнозирана цена на квотите за въглеродни емисии 70 евро за тон", в коментар 37 - "Ако използваме определената от КЕВР средна цена за въглеродните емисии (70 евро), "
  • #46
    Друг Гост ( преди 4 месеца )
    До 45 - абе ти вярно не можеш да четеш?!? Къде точно съм умножил по 100 евро за тон?!? Инфантилче, не съм ти търсачка
  • #45
    До чат бота ( преди 4 месеца )
    Хайде сега изброй колко от тези 45 мнения са твои, за да си разпространяваш дезинформацията, да лъжеш да клеветиш и да се заяждаш? Като питаш колко АЕЦ могат да се построят с 120 милиарда евро, 3 броя с обща мощност 6 до 10 гигавата за най-рано 2045 ако ги почнат днес. Или пък 120 гигавата фотоволтаици в комбинация с батерии които могат да бъдат завършени до 2027 година и за следващите 20 години да произведат повече енергия, отколкото трите централи за целия си 70-годишен живот.
  • #44
    До чат-бота ( преди 4 месеца )
    Господин чат-бот психопат антиматематик, помолих за цена на тока с източник на информация, а не свободни съчинение на тема анти математика. Първо лъжеш като нормален психопат за 1300 кг емисии на мегават час без да дадеш източник, а след това умножаваш другата лъжа цена 100 евро за тон, познай какво получаваш. Много голяма лъжа по всички математически правила. Хайде стига смята А дай източник на информация? Моята информация е за 1000 килограма на мегават час и около 70 за Тон квоти.
  • #43
    Друг Гост ( преди 4 месеца )
    До 42 - колко да е евтино? Нали се субсидира от бюджета - не сме го платили през сметката, а през данъците. Пак е по-добре де - иначе бюрокрацията щеше да изяде и тези пари
  • #42
    анонимен ( преди 4 месеца )
    На свободния пазар фирмите също плащат акциз.Въпрос на време е битовите потребители да плащат по борсови цени с акциз.
  • #41
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Евтино е да зареждаш ток само от домашния контакт на регулирани цени.На борсата и бързите зарядни станции не е.
  • #40
    Друг Гост ( преди 4 месеца )
    До 40 - само да те допълня, че от ЕС имат изискване за минимален акциз - да не би някой да се измъкне и да му е евтино
fallback
Последни