fallback

Най-голямата партия в ЕС призова за отмяна на забраната на ДВГ

ЕНП поиска промяна на политиките за намаляване на вредните емисии

Дясноцентристката Европейска народна партия (ЕНП) започва кампания за отслабване на основните политики на ЕС за намаляване на емисиите на CO2 от автомобилите, съобщава агенция Reuters, като са позова на документ, който предстои да бъде публикуван.

Исканията на най-голямата политическа група в ЕС се присъединяват към нарастващия натиск върху властите в Брюксел от страна на автомобилните производители и националните правителства, които се опитват да помогнат на изпитващия огромни затруднения автомобилен сектор в Европа.

В документа на ЕНП се казва, че забраната на ЕС от 2035 г. за продажба на нови автомобили с емисии на CO2 „трябва да бъде отменена“, за да се гарантира, че продажбите на автомобили с двигател с вътрешно горене, които работят с биогорива и други алтернативни горива, могат да продължат и след тази дата.

Законът също трябва да бъде променен така, че да подкрепи plug-in хибридните автомобили, които използват електрическа батерия и двигател с вътрешно горене, се казва в проекта. ЕНП настоява още през следващата година Брюксел да преразгледа политиката си, за да направи тези промени.

Автомобилният сектор в Европа се сблъсква с огромни проблеми, като започва да съкращава работни места и да закрива цели заводи. Причината е намаляване на търсенето, китайската конкуренция и слабите продажби на електрически автомобили. Кризата засяга не само производителите на автомобили, но и доставчиците на оборудване и резервни части.

Самата ЕНП има значително политическо влияние в ръководството на ЕС. Това е най-голямата група както в Европейския парламент, така и в новата Европейска комисия - където мнозинството от 27-те членове на Комисията, включително президентът Урсула фон дер Лайен, произлизат от групата.

Проектодокументът на ЕНП също така казва, че производителите на автомобили също трябва да бъдат защитени от въздействието на по-строгите ограничения на CO2 за автомобили, които влизат в сила през следващата година. Някои производители на автомобили предупредиха, че не могат да изпълнят тези лимити и се подготвят за евентуални милиарди евро глоби.

Досега Брюксел се съпротивлява на всички призиви за отслабване на мерките. Ръководителят на ЕС по въпросите на климата Уопке Хоекстра през септември каза, че правилата за климата осигуряват предвидима инвестиционна среда и много компании са информирали ЕС, че са на път да постигнат целите. Оттогава проблемите на сектора се засилиха, като Volkswagen обяви планове да затвори фабрики в Германия, а производителите на автомобили сега се подготвят за потенциална вълна от мита при бъдещия президент на САЩ Доналд Тръмп.

fallback
  • #17
    Тинтири_минитири ( преди 10 часа )
    Глупости! Не одобрявам нито едно от тези! Само ще направя забележка, че ТЕЦ в момента се субсидира заради рекета, който му налагат да плаща за емисии - маха се таксата за въглеродни емисии и се спира цялото субсидиране и каквото сабя покаже! Щото рязко ще откриете, че солара с батериите е по-скъп от кюмура...
  • #16
    Тинтири_минитири ( преди 10 часа )
    До 15: субсидирането винаги води след себе си изкривяване на реалностите на пазара. Ел има някакво място, но нито може, нито трябва да бъде единствената опция на пазара, защото употребата на автомобилите е различна и различните видове покриват различните нужди... Партията каза винаги е било върховна глупост и това насилствено налагане не е по-различно
  • #15
    До 13 ( преди 10 часа )
    В крайна сметка в субсидирането на определена технология няма лошо стига да не се прекалява, но се прави докато тя стане масова, а електромобилите са масови от няколко години вече
  • #14
    Тинтири_минитири ( преди 10 часа )
    Ще ви дойде акъла, ама късно! Още колко неща ще трябва да отменяте. След германия и полша днес чета и финландия масово съкращаване на работници и фалити на фирми - ще се наиграете!
  • #13
    Друг Гост ( преди 11 часа )
    До 12 - не са електричките проблема, а политиците за това, че налагат милиарди глоби и ги харчат за каквото поискат и че взимат пари от данъкоплатците за да спонсорират ел. В крайна сметка избирателят ще си каже думата.
  • #12
    Друго Гоше ( преди 11 часа )
    Ъхъ електричките са Ви проблема. На всяко затворено заводче в Европа, Китай и САЩ ще отворят 10 нови. И да инвестициите са направени и никой няма да ги отпише така лесно.Трябва да приемат, че със замаскиране на причините, проблема не се решава. Причините за упадъка на автомобилната промишленост в Европа не са от днес, и те са съвсем други.
  • #11
    До 8 ( преди 11 часа )
    Значи няма проблем да падне забраната и драмата е никаква. Всичко е точно, давайте следващата точка от дневния ред.
  • #10
    Друг Гост ( преди 11 часа )
    До 7 - в някои държави все още има преки дотации на ел. автомобили, но не смятай само тях - махни милиардите глоби за автомобилите и тогава да говорим. До 8 - когато процесът е естествен е постепенен - бизнеса и пазара на труда се преориентират. Някога политиците са били по-умни и не са забранили каретите 5 години след като е изобретен автомобила
  • #9
    анонимен ( преди 11 часа )
    Хм, тези са на път да направят откритието, че с партийни декрети нещата стигат до колапс. Това прозрение им отне "само" 35 години след като настъпи краха на другарите от СССР и СИВ. Явно западноевропейците наистина масово живеят в някакъв странен балон, който няма общо с останалия свят, но добрата новина е, че сблъсъкът с реалността винаги е неизбежен и също толкова е винаги болезнен в буквален и преносен смисъл.
  • #8
    q ( преди 11 часа )
    @6 Ми то няма смисъл от никакви забрани. Все едно да забранят телефоните с копчета или телевизорите с бурканести кинескопи. Фаровете с халогени или барабанните спирачки. Кой каквото иска да произвежда и продава. Дали някой ще купува и докога, е друг въпрос.
fallback
Последни