fallback

Най-голямата партия в ЕС призова за отмяна на забраната на ДВГ

ЕНП поиска промяна на политиките за намаляване на вредните емисии

Дясноцентристката Европейска народна партия (ЕНП) започва кампания за отслабване на основните политики на ЕС за намаляване на емисиите на CO2 от автомобилите, съобщава агенция Reuters, като са позова на документ, който предстои да бъде публикуван.

Исканията на най-голямата политическа група в ЕС се присъединяват към нарастващия натиск върху властите в Брюксел от страна на автомобилните производители и националните правителства, които се опитват да помогнат на изпитващия огромни затруднения автомобилен сектор в Европа.

В документа на ЕНП се казва, че забраната на ЕС от 2035 г. за продажба на нови автомобили с емисии на CO2 „трябва да бъде отменена“, за да се гарантира, че продажбите на автомобили с двигател с вътрешно горене, които работят с биогорива и други алтернативни горива, могат да продължат и след тази дата.

Законът също трябва да бъде променен така, че да подкрепи plug-in хибридните автомобили, които използват електрическа батерия и двигател с вътрешно горене, се казва в проекта. ЕНП настоява още през следващата година Брюксел да преразгледа политиката си, за да направи тези промени.

Автомобилният сектор в Европа се сблъсква с огромни проблеми, като започва да съкращава работни места и да закрива цели заводи. Причината е намаляване на търсенето, китайската конкуренция и слабите продажби на електрически автомобили. Кризата засяга не само производителите на автомобили, но и доставчиците на оборудване и резервни части.

Самата ЕНП има значително политическо влияние в ръководството на ЕС. Това е най-голямата група както в Европейския парламент, така и в новата Европейска комисия - където мнозинството от 27-те членове на Комисията, включително президентът Урсула фон дер Лайен, произлизат от групата.

Проектодокументът на ЕНП също така казва, че производителите на автомобили също трябва да бъдат защитени от въздействието на по-строгите ограничения на CO2 за автомобили, които влизат в сила през следващата година. Някои производители на автомобили предупредиха, че не могат да изпълнят тези лимити и се подготвят за евентуални милиарди евро глоби.

Досега Брюксел се съпротивлява на всички призиви за отслабване на мерките. Ръководителят на ЕС по въпросите на климата Уопке Хоекстра през септември каза, че правилата за климата осигуряват предвидима инвестиционна среда и много компании са информирали ЕС, че са на път да постигнат целите. Оттогава проблемите на сектора се засилиха, като Volkswagen обяви планове да затвори фабрики в Германия, а производителите на автомобили сега се подготвят за потенциална вълна от мита при бъдещия президент на САЩ Доналд Тръмп.

fallback
  • #38
    Друг Гост ( преди 3 часа )
    До 34 - Други въпроси?!? Следващият път използвай интернет за да прочетеш, а не пиши дълги безсмислени коментари с риторични въпроси
  • #37
    Друг Гост ( преди 3 часа )
    До 34 - Ако използваме определената от КЕВР средна цена за въглеродните емисии (70 евро), при емисионен коефициент 1.3 (за производството на 1MWh електроенергия се отделят около 1.3 тона въглероден диоксид) и умножим по глокса на еврото 1.95583, резултатът е, че държавният ТЕЦ има 177.98 лв./MWh разход за емисии, а цената на тока без тях щеше да е 98 лв./MWh.
  • #36
    Друг Гост ( преди 3 часа )
    До 34 - В решението на Комисия за енергийно и водно регулиране (КЕВР) за цените на тока за регулаторния период 2024 2025 г. цената на електроенергията от ТЕЦ-а е определена на 275.98 лв. при прогнозирана цена на квотите за въглеродни емисии 70 евро за тон.
  • #35
    БАЛОНА ( преди 3 часа )
    БАЛОНА ЕС Е НА ПЪТ ГРЪМНЕ
  • #34
    анонимен ( преди 3 часа )
    В кое мнение е да прочета отговора на въпроса който зададох? Защото отговора на това дали крокодилът е зелен обикновено е че жабата е зелена дърветата със зелени и тревата е зелена и вие сте ми отговорили. Колко е себестойността на тока от въглишна централа? Вие казахте колко са налозите. Колко струва токът без налозите? Някой отговори ли с цифри? Че обикновено като ви питат за число отговора винаги е някое прилагателно гарнирано с 10 прилагателни по моя адрес?
  • #33
    MythBuster=idiot ( преди 3 часа )
    Аз съм вложил в BETL и Пауър Пал и продължавам да печеля.Като сте функционално неграмотни е загуба на време да ви открехвам в далаверата.
  • #32
    мхм ( преди 3 часа )
    И как ще намалят емисиите на цо2.
  • #31
    Друг Гост ( преди 3 часа )
    До 28 - абе ти си чудо на природата - можеш да пишеш без да можеш да четеш! "Цената не казахте" - казахме я - чети!
  • #30
    До 26 ( преди 3 часа )
    "Тинтири_минитири ( преди 34 минути )До 21, за производството на 1 МВ електричество от въглищен тец се отделят 1,3 тона въглеродни емисии, при цена от над 100 долара на тон сам си сметни колко ще е реалната стойност на тока без РЕКЕТА на зелените еуглени." А ти ще сметнеш ли колко е рекета на час за 1000 мегавата, които произвеждаме всеки пролетен летен или есенен ден по обяд когато пече слънце и ги изнасяме на цена 20-30 лв за мегават - 20-30 000 лв за 1000 мегавата? Можеш ли да сметнеш?
  • #29
    РУК ( преди 3 часа )
    Колеги,минавам само да предупредя за нова "електро" пирамида Пауър Пал! Рекламира се скрито и явно от хора които се самоопределят като прогресивни,начетени,добре информирани.По правило спамят от много профили,натяквайки за бъдеще само от батерии,споделяне на батерии,използване на батерии на коли за съхраняване на евтин ток и продажбата му на високи цени и др.Всички знаем за наличието на един многопрофилен индивид, който изцяло пасва на описанието TROL. Не се подвеждайте по схеми с батерии!
fallback
Последни