Електрическите превозни средства изминаха дълъг път, но все още имат значителни препятствия за преодоляване, преди да успеят да се наложат напълно. Един от големите им проблеми е зареждането на батериите, като в Mercedes се готвят да предложат различно решение.

Компанията работи върху "слънчева боя", която се нанася безпроблемно върху каросериите на електрическите превозни средства. Тя може да генерира електричество, достатъчно за изминаването на повече от 14 000 км годишно. Тези цифра, разбира се, се постига при идеални условия, като тя означава добавяне на около 40 км на ден към пробега. И съответно няма как да замени напълно традиционното презареждане.
Самата идея за добавяне на пробег след оставянето на автомобила навън е много привлекателни и голям брой компании проучват нейния потенциал. В Mercedes обаче разглеждат създаването на активна фотоволтаична повърхност със слънчеви клетки, които имат ефективност от 20%.
Германският производител разработва и програмируем микроконвертор, който може да бъде инсталиран до батерията. Това ще направи възможно регулирането на клетките поотделно и ще направи електрическите превозни средства още по-добри.
Едновременно с това марката готви и "иновативна, по-устойчива спирачна система, която почти не се износва и на практика не се нуждае от поддръжка". Новата конфигурация също така не ръждясва, отделя по-малко емисии на прахови частици и издържа на високи натоварвания. Освен това обещава да бъде по-малко шумен и да има положително въздействие върху обхвата и ефективността.

И накрая - Mercedes, работи с канадския университет на Ватерло върху невроморфните изчисления. Това имитира начина, по който хората мислят и може да "направи изчисленията с изкуствен интелект значително по-енергийно ефективни и по-бързи". Германският производител вярват, че с някои подобрения системите за безопасност могат да разпознават пътни знаци, ленти и други участници в движението много по-добре и да реагират по-бързо, дори при лоша видимост.


0