fallback

Голямата автомобилна криза: Кой какви заводи затваря?

Причините за затрудненията в Европа са слабо търсене, високи разходи и конкуренцията от Китай

Няколко автомобилни компании неотдавна обявиха планове за затваряне на заводи и мащабни съкращения на работни места в Европа. Причините са комплексни - слабо търсене, високи разходи, конкуренция от страна на китайските производители и по-бавен от очакваното преход към електрически превозни средства.

Агенция Ройтерс обобщава обявените през последните месеци намерения на европейски компании от автомобилния сектор за освобождаване на служители и затварянето на фабрики обекти. Кои са тези компании - вижте в галерията.       Кои автомобилни компании затварят заводи в Европа (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #21
    анонимен ( преди 4 часа )
    Първо прецакаха купувачите със приказката за липсващи чипове за да надуят цените рекордно много а след това купувачите си го връщат
  • #20
    анонимен ( преди 9 часа )
    Нормално, свършиха балъците които панически купуваха каквото има с огромни надценки, аз никога не съм взимал нова кола поне с 15% отстъпки да не говорим, че сега дори смешни коли вече минават 100к което е доста доста надценено, сега всеки според джоба и нуждата но с тези 100к могат да се направят много ама много други неща.
  • #19
    анонимен ( преди 10 часа )
    Противниците на електрическите коли като Гост, Тинтири, Лудория и други основават разсъжденията си на дълбокото убеждение, че хората по света не искат ел автомобили. Само че фактите показват друго. Когато има субсидии, има и продажби. Когато производителите намаляват цените, продажбите се засилват. Тоест хората искат ел коли, а проблемът е цената. Въобще няма да цитирам проучвания от различни части на света, според които повече от половината потенциални купувачи обмислят покупка на ел кола.
  • #18
    анонимен ( преди 10 часа )
    ЕЛЕКТРИЧЕСКИТЕ АВТОМОБИЛИ и европейският пазар може да стимулират растежа в бъдещеВ посока нагоре, електрическите превозни средства с батерии се оказаха ДВИГАТЕЛ НА РАСТЕЖА, тъй като BMW отбеляза значително УВЕЛИЧЕНИЕ от 19,1% в продажбите на BEV след първите девет месеца на 2024 г. През следващите месеци производителят на автомобили очаква ПО-НИСКИ ЦЕНИ НА СУРОВИНИТЕ, особено на МАТЕРИАЛИТЕ ЗА БАТЕРИИ и благородните метали, което може допълнително ДА ЗАСИЛИ ТОЗИ СЕГМЕНТ.
  • #17
    До 13 ( преди 10 часа )
    BMW AG (включително марките Mini и Rolls-Royce) отчете печалба преди данъци от 838 милиона евро за трите месеца до 30 септември, почти 80% по-малко от същия период на миналата година. Приходите на групата бяха с повече от 15% по-ниски от предходната година, а възвръщаемостта на продажбите се сви до 2,6% от 10,6%. Доставките в автомобилния сегмент са намалели с 13% в световен мащаб, главно поради почти 30% спад в доставките за китайския пазар.
  • #16
    анонимен ( преди 11 часа )
    за какво му е на потребителя да знае че двигателя е три или два цилиндъра с осем крос твин турбини или окачването отзад е греда те меринджеите не знаят какво се произвежда той реве като клиент виж цвета или тиливизорчето това е акцента вече
  • #15
    анонимен ( преди 13 часа )
    Нещо което изключително много ме дразни напоследък е сайтове на автомобилните производители. Масово са супер некадърно направени. Дори и пълноразмерните им версии. Трудно се навигира в тях и реално не можеш да намериш никаква съществена информация за автомобилите. Няма нито детайлни технически параметри, нито хубави галерии със снимки или пък някаква история за разработката на отделните модели. Често няма дори цени и пренасочват към "дилъл". Някой може ли да обясни защо ги правят така?
  • #14
    анонимен ( преди 13 часа )
    10-ти... Явно не си излизал от колибата си и нямяш идея нито как мислят европейците, нито как и къде живеят.
  • #13
    Тинтири_минитири ( преди 13 часа )
    До 12: Специално Мерцедес прави около 1/3 от продажбите си в Китай нещо като 700 хил коли. Спада им за 2024 в Китай е 10%. И това е при общ спад на продажбите на нови автомобили в световен мащаб. Не тези 60-70 000 автомобила ги убиват. Както е видно не затварят китайските си производства, всички затварят европейските така че няма какво да ми припомняш. VAG групата е в подобно положение, те обаче явно наваксват китайските загуби, защото общите им продажби за 2024 са с 200 хил по-малко
  • #12
    До 9 ( преди 14 часа )
    "Тинтири_минитири ( преди 8 минути ).... Голяма част от продажбите на европейските производители в Китай е чрез китайските им Джойнт венчъри. тай все още не е причина."Запиши си тази гениална мисъл, защото ще ти я напомня в края на годината, като отчитат годишните продажби и в началото на следващата когато излезе финансовия резултат на производителите. Да видим mercedes къде продава най-много автомобили в цял свят И какво се случва с продажбите. То да е само mercedes. Ами volkswagen и BMW?
fallback
Последни