IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Механик посочи защо системата „старт/стоп" трябва да се изключва

Нейното изполване често вреди не само на двигателя, но и на стартера и акумулатора

Системата „старт/стоп“, с която са оборудвани голяма част от по-новите автомобили, е направена с цел пестене на гориво и намаляване на вредните емисии, но в същото време вреди на някои основни системи на превозното средство. Това мнение изрази Скоти Килмър - механик с огромен опит, който има свой канал в YouTube, където дава съвети за използването и поддръжката на автомобила.


система старт-стоп


В интервю за британското издание Daily Express експертът категорично препоръчва на шофьорите да използват бутона „A-off“, разположен на контролния панел. Този бутон позволява да се деактивира режима старт/стоп, който автоматично изключва двигателя при временно спиране.

Килмър отбелязва, че въпреки че режимът „старт/стоп“ е необходим за пестене на гориво и намаляване на емисиите, той може да повлияе отрицателно на износването на задвижващата система и на други ключови компоненти като акумулатора и стартера. Това се дължи на факта, че при всяко спиране на двигателя маслото, необходимо за смазване, изтича надолу, което изисква повторно изпомпване при следващото му стартиране.

Съответно, шофьорите могат лесно да деактивират този режим чрез натискане на бутона „A-off“, разположен до скоростния лост. При някои модели автомобили може да се наложи да се използва информационно-развлекателната система, за да деактивирате режима.

Според Килмър системата „старт/стоп“ наистина има своите екологични и икономически ползи, но по-важно е да се постигне правилен баланс между грижата за за планетата и дълголетието и надеждността на автомобила.


0 от 500
  • #35
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Здрасти ( преди 4 седмици )
    Всяко просто нещо е гениално, тази система не е проста, а това означава, че спестените пари си ги похарчил предварително за нейното придобиване.
  • #34
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Модерните турбодвигатели с малък обем горят по литър-литър и половина на час. Тази система в повечето случаи изключва двигателя за не повече от 1-2. Дълги от по 20 сек са голяма рядкост. Да приемем средно 2 сек, по 10 изключвания на ден - 20 сек. Това прави 5-7 мл гориво на ден, или 1,8-2,5 литра на година.
  • #33
    0 rate up comment 4 rate down comment
    бъчваря ( преди 4 седмици )
    Е колко ще я караме тая кола, че чак мотора да се прецака? Ако е трети, четвърти собственик, да. Ама там и други неща могат да се прецакат, несвързани със старт-стоп системата. Личната ми кола в момента е на 105000 км, взех я 2011 година на 13 км. Карам 90 % на къси разстояния. Мотор-никакви проблеми. Та ми е интересно, как точно една старт-стоп система ще скъси живота на автомобил в Англия, дето нямат зима? А тук и зими имаше и преспи...
  • #32
    9 rate up comment 1 rate down comment
    ГрИЙн вегаНов ( преди 4 седмици )
    Всички които "спестяват"пари от гориво с тая система, какво правите с ТОЛКОВА много пари?
  • #31
    10 rate up comment 8 rate down comment
    До 25 ( преди 4 седмици )
    Смени си колата. Явно този Кайен не е за теб щом ти е скъп ремонта. Сигурно и други неща не ти работят и таблото ти свети като коледна елха.
  • #30
    7 rate up comment 4 rate down comment
    До 29 ( преди 4 седмици )
    Ти наистина си много глупав.
  • #29
    4 rate up comment 28 rate down comment
    Петигани ( преди 4 седмици )
    Този специалист,май не знае,че при палене от старт стоп системата,стартера не участва.
  • #28
    9 rate up comment 8 rate down comment
    Дачия фен ( преди 4 седмици )
    Искам да ме оставят насаме с тоя арпаджик,дето е разрешил тая *** система,за да му направя няколко цицини по празната му глава
  • #27
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Всезнайковците ( преди 4 седмици )
    от Ботунец, не коментирайте неща, които са далече от вашите микромозъчета. Старт стопа е система за намаляване емисиите на СО, СО2, СО3, феноли, полибифеноли и диоксини, от коите се разболяване основно от рак, а не за пестене на гориво.
  • #26
    13 rate up comment 6 rate down comment
    Дааа ( преди 4 седмици )
    Друго си е когато механик обяснява на инженерите колко са тпи. Сигурно е преименуван българин.