IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Механик посочи защо системата „старт/стоп" трябва да се изключва

Нейното изполване често вреди не само на двигателя, но и на стартера и акумулатора

Системата „старт/стоп“, с която са оборудвани голяма част от по-новите автомобили, е направена с цел пестене на гориво и намаляване на вредните емисии, но в същото време вреди на някои основни системи на превозното средство. Това мнение изрази Скоти Килмър - механик с огромен опит, който има свой канал в YouTube, където дава съвети за използването и поддръжката на автомобила.


система старт-стоп


В интервю за британското издание Daily Express експертът категорично препоръчва на шофьорите да използват бутона „A-off“, разположен на контролния панел. Този бутон позволява да се деактивира режима старт/стоп, който автоматично изключва двигателя при временно спиране.

Килмър отбелязва, че въпреки че режимът „старт/стоп“ е необходим за пестене на гориво и намаляване на емисиите, той може да повлияе отрицателно на износването на задвижващата система и на други ключови компоненти като акумулатора и стартера. Това се дължи на факта, че при всяко спиране на двигателя маслото, необходимо за смазване, изтича надолу, което изисква повторно изпомпване при следващото му стартиране.

Съответно, шофьорите могат лесно да деактивират този режим чрез натискане на бутона „A-off“, разположен до скоростния лост. При някои модели автомобили може да се наложи да се използва информационно-развлекателната система, за да деактивирате режима.

Според Килмър системата „старт/стоп“ наистина има своите екологични и икономически ползи, но по-важно е да се постигне правилен баланс между грижата за за планетата и дълголетието и надеждността на автомобила.


0 от 500
  • #14
    9 rate up comment 30 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    E, колко да пести? В задръстванията в София със стар/стоп 6/100, без старт/стоп 10/100. Отива на двойна разликата когато не можеш да пресечеш на две поредни светвания на зеления сигнал. И разбира се маслото, свещите, стартера и акумулаторът са различни. Като се тегли чертата, водачът е на плюс с парите, ако е кадърно направена системата. Но най-важното е, че хората, които живеят в центъра на градовете могат да живеят 1-2 години повече заради по-малкото замърсяване.
  • #13
    29 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Вече съм на третата кола с такава система. Преди години, още докато бях на първата, реших са и дам шанс. Много бързо се отказах. Първо, гасят се само когато няма смисъл, а когато има - не. Второ, пречат. Дори малкото забавяне на тръгването в много случаи е от неудобно до проблемно. Така че винаги я изключвам. Понякога, когато знам, че светофарът е много дълъг, я включвам ръчно.
  • #12
    36 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Предполагам, че е абсолютно безсмислена откъм екологичен ефект, иска по-скъп акумулатор и е опасна ако искаш бързо да се мушнеш пред някого, а колата е угаснала. На мене копчето ми е единственото захабено, щото ми е инстинкт като седна в колата да го натисна.
  • #11
    32 rate up comment 9 rate down comment
    Софийски шоФер ( преди 5 месеца )
    След зоновите климатици тази система старт/стоп е най голямата тъпня в колите!
  • #10
    52 rate up comment 11 rate down comment
    Шофьор ( преди 5 месеца )
    Изключването на тази еко-гейска глупост е първото нещо което правя след стартирането на двигателя ! Оня ден гледах един с неизключена система-докато маневрираше на паркинга, четири пъти му се гаси и стартира двигателя...*** и идоотщината !
  • #9
    26 rate up comment 4 rate down comment
    Геле ( преди 5 месеца )
    На колегата ми с чисто новото Рено Каптюр тая система не изкара и година преди да се развали. Взеха да му свирят светофарите, че не тръгва... Ходи я ремонтира, пак се развали... и накрая я спря щото няма врмее да виси по официалните сервизи.
  • #8
    23 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Колата ми е с такава система. След месец стават 12 години от първа регистрация, все още съм с оригиналния акумлатор...
  • #7
    17 rate up comment 1 rate down comment
    до 4 ( преди 5 месеца )
    Моят опит показва около половин литър на 100. Уж всички твърдят че вече няма драма за турбото да гасиш двигателя веднага за дълъг път, но съм съгласен че е малко притеснително и аз в този случай я гася. Макар че обикновено последните 500-1000 метра съм на принудителен празен ход с високи обороти (съответно голямо охлаждане) и най-често още около минута докато паркирам
  • #6
    11 rate up comment 31 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    В колите си има компютър който управлява тази система, та чичо Скоти да не се прави на много умен защото такива коли ползват и специално проектирани акумулатори, двигатели и всичко.
  • #5
    15 rate up comment 6 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 5 месеца )
    Не мисля че някой взима Скоти Килмър на сериозно!!! Хората го гледат защото е забавен, или поне някой го намират за забавен. Аз не мога да го търпя.....Най-добрия youtube канал на автомобилен механик за мен е "The car care nut" Разбира се, тук повечето от вас ще ме обвинят в Тойота сектант, или там както го наричате- ха ха ха. Вижте го....има няколко клипа и за Тесла ако искате да научите малко повече за това какво има под обвивката!!!!