IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Механик посочи защо системата „старт/стоп" трябва да се изключва

Нейното изполване често вреди не само на двигателя, но и на стартера и акумулатора

Системата „старт/стоп“, с която са оборудвани голяма част от по-новите автомобили, е направена с цел пестене на гориво и намаляване на вредните емисии, но в същото време вреди на някои основни системи на превозното средство. Това мнение изрази Скоти Килмър - механик с огромен опит, който има свой канал в YouTube, където дава съвети за използването и поддръжката на автомобила.


система старт-стоп


В интервю за британското издание Daily Express експертът категорично препоръчва на шофьорите да използват бутона „A-off“, разположен на контролния панел. Този бутон позволява да се деактивира режима старт/стоп, който автоматично изключва двигателя при временно спиране.

Килмър отбелязва, че въпреки че режимът „старт/стоп“ е необходим за пестене на гориво и намаляване на емисиите, той може да повлияе отрицателно на износването на задвижващата система и на други ключови компоненти като акумулатора и стартера. Това се дължи на факта, че при всяко спиране на двигателя маслото, необходимо за смазване, изтича надолу, което изисква повторно изпомпване при следващото му стартиране.

Съответно, шофьорите могат лесно да деактивират този режим чрез натискане на бутона „A-off“, разположен до скоростния лост. При някои модели автомобили може да се наложи да се използва информационно-развлекателната система, за да деактивирате режима.

Според Килмър системата „старт/стоп“ наистина има своите екологични и икономически ползи, но по-важно е да се постигне правилен баланс между грижата за за планетата и дълголетието и надеждността на автомобила.


0 от 500
  • #25
    13 rate up comment 7 rate down comment
    НУРС ( преди 4 седмици )
    Когато колата е в покой и мърка на място разходът е минимален и като се задейства старт/стоп ситемата и двиг изгасне после пак запали и така няколко пъти разходът не намалява, защото когато двиг стартира той харчи повече отколкото когато мърка на място. На Порше Кайен ми се прецака старт/стоп ситемата и като ми казаха колко хиляди е ремонта ми стана смешно, че дори и да пести гориво един ремонт ти *** спестеното, че и много отгоре даваш, за това аз не я ремонтирах тая система и си карам така
  • #24
    7 rate up comment 5 rate down comment
    ,imk ( преди 4 седмици )
    Аз съм чел точно обратните статии пак от британски механици:).ДВГ не е прсвен да работи на празен. Износването е много по голямо зарди по лошото смазване. Изгарянето на горивото също е много по лошото и запушва дпф на тези които ги имат де.Иначе в София има регистрирани около един милион автомобила Ако 500 Хил. От тях се движат всеки ден и висят средно по 10 минути на светофар се дин ден това прави 83хил. Машини часа работа да ДВГ на празен ход.
  • #23
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Merd ( преди 4 седмици )
    Доста неща се изписаха тук за вредите от гасенето на двигателя, но интересно, никой не обсъжда старт стоп система с мек хибрид. Смазване, натоварване на акумулатора и т.н. Защото мекия хибрид има батерия, която се използва за колата, а не акумулатора. Отделно има отделен стартер, които е само за старт стопа. Окей на Каптура е така.
  • #22
    32 rate up comment 3 rate down comment
    До 21 ( преди 4 седмици )
    И ще споделиш ли колко милилитра гориво си спестил през цялото това изключване за по 30 сек.? На бас,че за 10 години няма да спестиш 50% от цената на "специалния" акумулатор! Че се мрънка твърде много срещу тази система е факт. Но че ползите от нея също са толкова силно преувеличени също е факт. Колата изхвърля най-много вредни газове при запалване. Също факт!
  • #21
    6 rate up comment 25 rate down comment
    Ехххх ( преди 1 месец )
    Мрън-мрън-мрън!Пежо 2008, модел от 2018-та. Автоматик. Още от началото "Старт/Стоп" системата се държи перфектно.В зависимост от натоварването на звук и климатик, на светофари е между 30-60 секунди. Запалва при отлепяне от спирачката и никога не е правила проблем при потеглянето.Не бях с очакване да е толкова перфектна система. Бях разпитвал други със същия модел, не я харесваха. Не им зная стила на каране, но моят е бързо да потеглям и нямам никакви проблеми в това. Никога няма да я изклю ...
  • #20
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 месец )
    Предната ми кола Пасат 2.0 ТДИ задължително изгасях старт стопа. Сега карам майлд бензинов хибрид и горе долу става, макар че на еко режима гаси преди кръгови или в кръгови което е малко смотано. Няма отделно копче да я загася но като минеш на спорт индивидуал или спорт старт/стопа спира. Плъг ин хибрида е най-доброто в момента. Говоря от опит, там старт стопа не притриса и разхода е 3/100 плюс 15 Кв.
  • #19
    47 rate up comment 8 rate down comment
    Потърпевш ( преди 1 месец )
    За щастие карам стара кола, но скоро карах кола под наем с тъпата система. Тя гасне, когато не трябва, а когато трябва - не. На извънградско не дразни, но в градски условия ми гасна почти на всеки светофар, чувствах се *** на повечето кръстовища, забавих движението почти на всяко. Малко ми е като новите пластмасови капачки на бутилките. Що не спрат незаконната сеч, що не спрат копаенето на полезни изкопаеми, за да произвеждат батерии за електромобили, що не направят смислени неща? А?
  • #18
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Факт ( преди 1 месец )
    Имам FIAT 500x аутоматик, доста добра му е старт стоп системата, не бърза да загасва, копчето е голямо на най видно и удобно място. При запалване остава както е оставено, а не да тръгва винаги активно. В София пести осезателно бензин, въпреки това ползвам системата рядко избирателно само на светофари, които държат много дълго.
  • #17
    48 rate up comment 3 rate down comment
    до 15 ( преди 1 месец )
    Първо, не пести нищо. Буквално. Обикновено изключва двигателя за около секунда или дори по-малко. Още докато се гаси се налага да се развърти пак. Второ, гледа 100 параметъра, но софтуерът е настроен да гледа едва-едва допустими стойности. Например на моята кола започва да се гаси още когато антифризът е под 60 гр. при нормална температура 90-110. На никой производител не му пука, че съкращава живота на ДВГ със 100 хил. Аз съм много за чист въздух но това категорично не го изчиства
  • #16
    25 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Мда, а в съседната статия се питаме как и защо автомобилите станаха танкове. Ми, ето така с усилен стартер, усилен акумулатор, усилен това, усилен онова. Тя системата пести, ама като трябва да откине цялото това туловище на светофара и горивото отиде, та се не видя и пак ще го дишат тия в центъра на града. Те пък защо изобщо живеят там е друга и много интересна тема, свързана с желанието хем да ядеш сладолед, хем да пиеш лимонада.