IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Обратен завой - ЕС премахва новите мита за китайски коли

Двете страни са близо и до договорка за несправедливи държавни субсидии 

Много шум за нищо. Или поне за кратко. Бернд Лане, председател на комисията по международна търговия на Европейския парламент, каза пред германската телевизия N-TV, че Европейският съюз и Китай са близо до сключването на сделка. Тя ще премахване на митата върху китайските електрически превозни средства, внасяни в ЕС.


Китайски коли


Както е известно, ЕК наложи допълнителни такива. "Все още преговаряме с китайската страна по отношение на електрическите автомобили. Близо сме до решение за премахване на митата. Близо сме и до споразумение, което премахва нарушаването на конкуренцията чрез несправедливи субсидии, поради което митата бяха въведени първоначално", посочи Лане.

Пекин вече заведе дело в Световната търговска организация (СТО) срещу въведените от Европейския съюз високи мита, насочени към произведените в Китай електрически автомобили. Аргументът е, че "липсва" правно основание и нарушава търговските разпоредби.

Относно заплахата на новия президент Доналд Тръмп да наложи високи мита върху китайския внос в САЩ, Бернд Лане посочи, че след това има голям риск Китай да се насочи към пазара на ЕС, тъй като втората по сила световна икономика е силно зависим от износа. "Сега анализираме кои китайски продукти могат да навлязат в този случай на европейския пазар (на дъмпингови цени), за да създадем предпазна мрежа", отбеляза той.
 
 

0 от 500
  • #4
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    С мита, без мита швабен зи каскен!
  • #3
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Митото е по-добрия вариант защото то остава в ЕС. В новия вариант в който Китай намаля субсидиите е в полза повече на Китай който няма да дава толкова субсидии, а не на ЕС който ще събира по-малко мито, но щом така са решили. Все пак за крайната цена за клиент е все тая дали Китай ще намали субсидиите или ЕС ще вдигне митото
  • #2
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Но стандартното мито трябва да се увеличи от 10 до 15% колкото е в Китай за вносни коли
  • #1
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Специално за Европа чичо Си ще вдигне цените на субсидираните си коли, за да не плаща мита, и да не покопава европейската автомобилна промишленост.