IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Обратен завой - ЕС премахва новите мита за китайски коли

Двете страни са близо и до договорка за несправедливи държавни субсидии 

Много шум за нищо. Или поне за кратко. Бернд Лане, председател на комисията по международна търговия на Европейския парламент, каза пред германската телевизия N-TV, че Европейският съюз и Китай са близо до сключването на сделка. Тя ще премахване на митата върху китайските електрически превозни средства, внасяни в ЕС.


Китайски коли


Както е известно, ЕК наложи допълнителни такива. "Все още преговаряме с китайската страна по отношение на електрическите автомобили. Близо сме до решение за премахване на митата. Близо сме и до споразумение, което премахва нарушаването на конкуренцията чрез несправедливи субсидии, поради което митата бяха въведени първоначално", посочи Лане.

Пекин вече заведе дело в Световната търговска организация (СТО) срещу въведените от Европейския съюз високи мита, насочени към произведените в Китай електрически автомобили. Аргументът е, че "липсва" правно основание и нарушава търговските разпоредби.

Относно заплахата на новия президент Доналд Тръмп да наложи високи мита върху китайския внос в САЩ, Бернд Лане посочи, че след това има голям риск Китай да се насочи към пазара на ЕС, тъй като втората по сила световна икономика е силно зависим от износа. "Сега анализираме кои китайски продукти могат да навлязат в този случай на европейския пазар (на дъмпингови цени), за да създадем предпазна мрежа", отбеляза той.
 
 

0 от 500
  • #24
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Колега, защо никъде не усещам тоя "безплатен" ток дето е 50% от микса? За последните 10 години цената е твърдо нагоре, а производствата затварят и се изнасят с 200 от ЕС.
  • #23
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Я съм ( преди 4 седмици )
    Пак някои хора не са разбрали, една от причините да им налагаме мита, е че искаме производство да е в Европа. Батерии,панели, вей. Дано част от инвестициите и производството да се случат в България.
  • #22
    1 rate up comment 2 rate down comment
    556 ( преди 4 седмици )
    Т.ъ.п!ят пепейски хрол отново оспамил темата!
  • #21
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Европейският съюз общо е с 50% дял на ВЕИ (чистите енергоизточници) от общия енергиен микс. Това е към тази година и всеки може да го провери. Останалото е АЕЦ и малко изкопаеми горива. Ясна е посоката. 100% чист ток, MegaPack централи, 100% коли на ток, здраве, тонус и пари за всички. 0-2 лв/100 км и 55-60 милиарда всеки месец за петрол сега, от утре обратно в джоба за паркове, градини, нови коли и почивки.
  • #20
    5 rate up comment 3 rate down comment
    До антиелектриците ( преди 4 седмици )
    Докажете че не сте антиматематици и намерете някаква грешка в сметките? Ако смятате че това предложение има някакви проблеми, дайте по-добро? Да отворим още въглищни централи? Да строим още АЕЦ по 20 милиарда ама не лева А евро. Ама не крайна цена А обещана, ама не за 10 години, а за 20?
  • #19
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Още сметки ( преди 4 седмици )
    Годишно тези централи ще произвеждат 2,6TWh електрическа енергия. България изразходва около 30 TWh годишно, като половината се произвежда от АЕЦ Козлодуй. Тоест ако през следващите 10 години продължим вместо субсидии за въглищните централи, да инвестираме по 2 милиарда за фотоволтаици, след 10 години 26TWh от енергията ще се произвежда от слънцето с или без електромобили. Обърнете внимание че смятам инвестицията по днешни цени, а цените падат и инвестицията ще е значително под 20 милиарда
  • #18
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Малко сметки ( преди 4 седмици )
    1 милион автомобила харчат средно по 1000 литра годишно, което е 1 милиард литра на стойност 2,5 милиарда лева. Фотоволтаична централа с мощност 200 киловата произвежда годишно 260 000kWh, които са достатъчни за 100 автомобила и струва 200 000 лв. За 1 милион електромобила ще са нужни 10 000 такива централи, пръснати из цялата страна, за да не натоварват инфраструктурата, а от тях да се зарежда директно. Ще струват само 2 милиарда и ще спестят 50 милиарда за следващите 20 години.
  • #17
    4 rate up comment 4 rate down comment
    До 16 ( преди 4 седмици )
    А какво лошо виждаш Китай да субсидира Европейския преход към възобновяема енергия, което преведено на чист български език означава откъс от вноса на изкопаеми горива? Не се ли усещаш че едното е равно на другото въпреки че не говорим за математика? Ако включим и математиката, преходът излиза по-евтино отколкото да продължим да купуваме изкопаеми горива до безкрай. Точно тези са с изкопаемите горива промиват мозъците на антиелектриците. Поне на тези които по принцип си имат.
  • #16
    0 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    парите отидоха в украйна защото европа отдавна планира откъсване от енергоизточниците които купува от азия и средствата да се използват за да бъде енергийно независима но видна на путин не му харса да му слагат тапа на тръбите и се почна лошото е че не знаем как ще свърши защото оцелели няма да има
  • #15
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До 12 ( преди 4 седмици )
    Функционално грамотните успяха да разберат това изречение. Попитай някой такъв да ти разясни какво точно съм искал да кажа, че вече нямам желание да обяснявам в смисъла елементарни изказвания, написани в прав текст. "Поне така са мислили истинските мъже преди 100 години и са наричали останалите женчовци" така завършва мнението.