fallback

Батериите на електромобилите издържат много по-дълго от очакваното

Ново изследване показва, че след 200 000-300 000 км пробег те запазват около 87% от капацитета си

Батерията е най-скъпият компонент на електрическия автомобил, което оправдава притесненията относно дългосрочната издръжливост. В крайна сметка, в случай на дефект или силно намалена производителност, собствениците могат да понесат високи разходи - или чрез ремонт, смяна на батерията, или под формата на намалена остатъчна стойност на колата.

"Дезинформацията може да повлияе отрицателно на прехода към електрическа мобилност, като увеличи неоснователните страхове и така намали социалното приемане и навлизането на пазара на електромобилите. Предоставянето на надеждни и прозрачни данни е от решаващо значение за осигуряване на реалистична картина на действителния живот на батерията и за укрепване на доверието в електрическите превозни средства", казват специалистите по електронна мобилност от австрийската компания P3.

За да открият действителните рискове, те проведоха проучване. Първоначално анализираха 50 електромобила от собствения си автопарк, а по-късно и реалните данни от измерванията на 7000 такива коли. В работата си експертите от Р3 бяха подкрепени от стартъпа за диагностика на батерии Aviloo.

Ключовите резултати са следните: през първите 30 000 км загубата на капацитет се ускорява. С увеличаване на пробега реалната деградация обаче намалява. Данните на Aviloo за 7000-те електромобила показват, че след изминати 100 000 км капацитетът на батерията (осреднен) е около 90%. След това намалението е почти в права линия - след пробег от 200 000-300 000 км батериите запазват около 87% от капацитета си, което е значително над гаранционния минимум, даван от производителя - 70–80%.

Данните от 50-те автомобила на P3 съвпадат с резултатите от оценката на Aviloo. "Батерията на почти всички тествани превозни средства на P3 е с капацитет над 90%. Това показва, че те продължават да поддържат много добра производителност въпреки различните компании, които са ги направили, различните профили на използване и интензивната употреба", уточняват от компанията.

P3 посочва, че данните за електромобили с пробег над 200 000 км са значително по-малки, отколкото за такива с по-малък. "Причината е, че няма чак толкова превозни средства с такъв пробег. Това донякъде ограничава информативната стойност за големия пробег и води до по-голяма дисперсия на данните", се казва в проучването.

За да облекчат притесненията на клиентите относно електромобилите, производителите предлагат широки гаранции за батериите - обичайно това е до 8 години или 160 000 километра, с гаранция за оставащ капацитет от 70 до 80%. Особено важно за собствениците е влиянието на състоянието на батерията върху остатъчната стойност на автомобила при продажбата му. "В гаранционния период загубата на стойност зависи силно от стареенето и оставащия капацитет на батерията. След изтичане й може да се очаква по-голяма загуба на стойност", обясняват от P3.

fallback
  • #16
    До 5 ( преди 1 година )
    ами вярващ си! вярваш си на глупостите за "точно и ясно"! Щото не мериш "блока", а четеш това което ти показва мениджмънта на батерията! А някой който не е просто "диагностик", а е доста по навътре в нещата, може така, да е бръкнал отзад на мениджмънта, че след 5 месеца като ти дойде "доволния" клиент с избушените клетки и те пета "ти какво гледа бе маугли" само да мънкащ - "ъм то таблета така показа ... "
  • #15
    Мда ( преди 1 година )
    Ключа от палатката! "P3 посочва, че данните за електромобили с пробег над 200 000 км са значително по-малки, отколкото за такива с по-малък. "Причината е, че няма чак толкова превозни средства с такъв пробег." А защо така смело се твърди че нямат проблеми след 300 000км? После се сърдите, че подобни статии се смятат за пропагандни!
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    Чудесна новина, сега е нужно само да направят колите да издържат по-дълго от батериите, щото ако са вечни дори направо да ми прехвърлят старата батерия в новата кола, абе много лъжи има тука но и нека не се лъжем - лапнишараните хелектрици са си виновни сами.
  • #13
    До 9 ( преди 1 година )
    На колко от твоите познати които притежават Тесла са сменени батериите?
  • #12
    До тинтири ( преди 1 година )
    Като се има предвид че повечето антиелектрици успяват да осмислят всяка информация на третата година, учудваш ли се че продължават да разпространяват дезинформация? Да не говорим за способността им да разбират точно обратното на написаното дори информацията да е правилна. Като я гарнират с малко предразсъдъци, много необразованост и липса на функционална грамотност, обикновено става манджа с грозде и като ги попиташ какво се разбрали се сърдят, че им задаваш неудобни въпроси.
  • #11
    Тинтири_минитири ( преди 1 година )
    да бе да... всичко било дезинформация - само правата вяра в електрификацията не била пропаганда. смешници!
  • #10
    До 6 ( преди 1 година )
    "анонимен ( преди 31 минути )По план тока се вдига двойно от 2025 и се спира нощната тарифа!" ... Интересно! Дай източника на тази информация. Току виж сметките които правих за батерии за съхранение на енергия да преминат от графа нерентабилно към графа печеливша стратегия. При цена 15 ст, батериите имат възвръщаемост чак след 10 години и 3650 цикъла, но при 50 стотинки възвръщаемостта е след само след 2,5 години и 900 цикъла. До десетата година ще си я върнала парите 4 пъти
  • #9
    Hvaliprats ( преди 1 година )
    До 1: Електроталибански пропагандни мантри. Повечето стари S-ки са със сменени батерии, при това по няколко пъти. Това че са някои са изкарали 10 години по никакъв начин пък не значи че ще изкарат 20. Батериите имат календарно стареене - скапват се с времето, дори без да се разреждат.
  • #8
    до 6 ( преди 1 година )
    Към момента ВЕИ тока общо за ЕС е 50% от целия микс, у нас малко над 25%. Чист безплатен ток. По план догодина ЕС ще даде 60 милиарда за петрол, вие ще продължите да си давате заплатите на ОПЕК, а аз ще продължа да пълня от 20 кВт инсталация с панели и LFP съхранение и да карам не за 2 лв/100, а за 0. Да нямам обслужване и да връщам ток в батерията на всяко спиране и всяко спускане (рекуперация). Да спирам в синя и зелена зона без $. Патриот на БГ ток или петpoлна poбиня - всеки си решава
  • #7
    да вметна ( преди 1 година )
    Под 70-80% за 160 000км може да направи само батерия с фабричен дефект. Друг въпрос е че 70% остатъчна вместимост не е равносилно на 70% пробег спрямо първоначалния
fallback
Последни