fallback

Батериите на електромобилите издържат много по-дълго от очакваното

Ново изследване показва, че след 200 000-300 000 км пробег те запазват около 87% от капацитета си

Батерията е най-скъпият компонент на електрическия автомобил, което оправдава притесненията относно дългосрочната издръжливост. В крайна сметка, в случай на дефект или силно намалена производителност, собствениците могат да понесат високи разходи - или чрез ремонт, смяна на батерията, или под формата на намалена остатъчна стойност на колата.

"Дезинформацията може да повлияе отрицателно на прехода към електрическа мобилност, като увеличи неоснователните страхове и така намали социалното приемане и навлизането на пазара на електромобилите. Предоставянето на надеждни и прозрачни данни е от решаващо значение за осигуряване на реалистична картина на действителния живот на батерията и за укрепване на доверието в електрическите превозни средства", казват специалистите по електронна мобилност от австрийската компания P3.

За да открият действителните рискове, те проведоха проучване. Първоначално анализираха 50 електромобила от собствения си автопарк, а по-късно и реалните данни от измерванията на 7000 такива коли. В работата си експертите от Р3 бяха подкрепени от стартъпа за диагностика на батерии Aviloo.

Ключовите резултати са следните: през първите 30 000 км загубата на капацитет се ускорява. С увеличаване на пробега реалната деградация обаче намалява. Данните на Aviloo за 7000-те електромобила показват, че след изминати 100 000 км капацитетът на батерията (осреднен) е около 90%. След това намалението е почти в права линия - след пробег от 200 000-300 000 км батериите запазват около 87% от капацитета си, което е значително над гаранционния минимум, даван от производителя - 70–80%.

Данните от 50-те автомобила на P3 съвпадат с резултатите от оценката на Aviloo. "Батерията на почти всички тествани превозни средства на P3 е с капацитет над 90%. Това показва, че те продължават да поддържат много добра производителност въпреки различните компании, които са ги направили, различните профили на използване и интензивната употреба", уточняват от компанията.

P3 посочва, че данните за електромобили с пробег над 200 000 км са значително по-малки, отколкото за такива с по-малък. "Причината е, че няма чак толкова превозни средства с такъв пробег. Това донякъде ограничава информативната стойност за големия пробег и води до по-голяма дисперсия на данните", се казва в проучването.

За да облекчат притесненията на клиентите относно електромобилите, производителите предлагат широки гаранции за батериите - обичайно това е до 8 години или 160 000 километра, с гаранция за оставащ капацитет от 70 до 80%. Особено важно за собствениците е влиянието на състоянието на батерията върху остатъчната стойност на автомобила при продажбата му. "В гаранционния период загубата на стойност зависи силно от стареенето и оставащия капацитет на батерията. След изтичане й може да се очаква по-голяма загуба на стойност", обясняват от P3.

fallback
  • #12
    До тинтири ( преди 3 дни )
    Като се има предвид че повечето антиелектрици успяват да осмислят всяка информация на третата година, учудваш ли се че продължават да разпространяват дезинформация? Да не говорим за способността им да разбират точно обратното на написаното дори информацията да е правилна. Като я гарнират с малко предразсъдъци, много необразованост и липса на функционална грамотност, обикновено става манджа с грозде и като ги попиташ какво се разбрали се сърдят, че им задаваш неудобни въпроси.
  • #11
    Тинтири_минитири ( преди 3 дни )
    да бе да... всичко било дезинформация - само правата вяра в електрификацията не била пропаганда. смешници!
  • #10
    До 6 ( преди 3 дни )
    "анонимен ( преди 31 минути )По план тока се вдига двойно от 2025 и се спира нощната тарифа!" ... Интересно! Дай източника на тази информация. Току виж сметките които правих за батерии за съхранение на енергия да преминат от графа нерентабилно към графа печеливша стратегия. При цена 15 ст, батериите имат възвръщаемост чак след 10 години и 3650 цикъла, но при 50 стотинки възвръщаемостта е след само след 2,5 години и 900 цикъла. До десетата година ще си я върнала парите 4 пъти
  • #9
    Hvaliprats ( преди 3 дни )
    До 1: Електроталибански пропагандни мантри. Повечето стари S-ки са със сменени батерии, при това по няколко пъти. Това че са някои са изкарали 10 години по никакъв начин пък не значи че ще изкарат 20. Батериите имат календарно стареене - скапват се с времето, дори без да се разреждат.
  • #8
    до 6 ( преди 3 дни )
    Към момента ВЕИ тока общо за ЕС е 50% от целия микс, у нас малко над 25%. Чист безплатен ток. По план догодина ЕС ще даде 60 милиарда за петрол, вие ще продължите да си давате заплатите на ОПЕК, а аз ще продължа да пълня от 20 кВт инсталация с панели и LFP съхранение и да карам не за 2 лв/100, а за 0. Да нямам обслужване и да връщам ток в батерията на всяко спиране и всяко спускане (рекуперация). Да спирам в синя и зелена зона без $. Патриот на БГ ток или петpoлна poбиня - всеки си решава
  • #7
    да вметна ( преди 3 дни )
    Под 70-80% за 160 000км може да направи само батерия с фабричен дефект. Друг въпрос е че 70% остатъчна вместимост не е равносилно на 70% пробег спрямо първоначалния
  • #6
    анонимен ( преди 3 дни )
    По план тока се вдига двойно от 2025 и се спира нощната тарифа!
  • #5
    Диагностик ( преди 3 дни )
    #2 Ние не сме вярващи. Ние сме знаещи. Апаратурата не лъже. Тука не хвърляш боб кога ще роди скорости, тука имаш точна цифра киловатчасове, които отдава блока в текущата си форма. Точно и ясно. Без приказки и философстване.
  • #4
    анонимен ( преди 3 дни )
    Ще са избили
  • #3
    анонимен ( преди 3 дни )
    Като купувате кола на ток над 10 години, проучете с какъв тип клетки е - цилиндрични (Тесла), призматични или pouch клетки (останалите). По правило цилиндричните се охлаждат най-равномерно и могат да се вадят поединично за подмяна. Призматичните и pouch клетките (тип кесийка) са правоъгълник и топлоотдаването поради формата им е по-неравномерно. Не циклите и бързия заряд, а температурата скапва батериите. Отделно в повечето случаи са компресирани една в друга (да няма раздуване) и ваденето е ад.
fallback
Последни