fallback

Батериите на електромобилите издържат много по-дълго от очакваното

Ново изследване показва, че след 200 000-300 000 км пробег те запазват около 87% от капацитета си

Батерията е най-скъпият компонент на електрическия автомобил, което оправдава притесненията относно дългосрочната издръжливост. В крайна сметка, в случай на дефект или силно намалена производителност, собствениците могат да понесат високи разходи - или чрез ремонт, смяна на батерията, или под формата на намалена остатъчна стойност на колата.

"Дезинформацията може да повлияе отрицателно на прехода към електрическа мобилност, като увеличи неоснователните страхове и така намали социалното приемане и навлизането на пазара на електромобилите. Предоставянето на надеждни и прозрачни данни е от решаващо значение за осигуряване на реалистична картина на действителния живот на батерията и за укрепване на доверието в електрическите превозни средства", казват специалистите по електронна мобилност от австрийската компания P3.

За да открият действителните рискове, те проведоха проучване. Първоначално анализираха 50 електромобила от собствения си автопарк, а по-късно и реалните данни от измерванията на 7000 такива коли. В работата си експертите от Р3 бяха подкрепени от стартъпа за диагностика на батерии Aviloo.

Ключовите резултати са следните: през първите 30 000 км загубата на капацитет се ускорява. С увеличаване на пробега реалната деградация обаче намалява. Данните на Aviloo за 7000-те електромобила показват, че след изминати 100 000 км капацитетът на батерията (осреднен) е около 90%. След това намалението е почти в права линия - след пробег от 200 000-300 000 км батериите запазват около 87% от капацитета си, което е значително над гаранционния минимум, даван от производителя - 70–80%.

Данните от 50-те автомобила на P3 съвпадат с резултатите от оценката на Aviloo. "Батерията на почти всички тествани превозни средства на P3 е с капацитет над 90%. Това показва, че те продължават да поддържат много добра производителност въпреки различните компании, които са ги направили, различните профили на използване и интензивната употреба", уточняват от компанията.

P3 посочва, че данните за електромобили с пробег над 200 000 км са значително по-малки, отколкото за такива с по-малък. "Причината е, че няма чак толкова превозни средства с такъв пробег. Това донякъде ограничава информативната стойност за големия пробег и води до по-голяма дисперсия на данните", се казва в проучването.

За да облекчат притесненията на клиентите относно електромобилите, производителите предлагат широки гаранции за батериите - обичайно това е до 8 години или 160 000 километра, с гаранция за оставащ капацитет от 70 до 80%. Особено важно за собствениците е влиянието на състоянието на батерията върху остатъчната стойност на автомобила при продажбата му. "В гаранционния период загубата на стойност зависи силно от стареенето и оставащия капацитет на батерията. След изтичане й може да се очаква по-голяма загуба на стойност", обясняват от P3.

fallback
  • #62
    Чичо Кольо= чичо Тес ( преди 2 дни )
    Изумява ме разнообразието от никове, които използва тротинетката.
  • #61
    До 60 ( преди 2 дни )
    Кой беше този Скот Килмър? Да не беше онзи който хвалеше Toyota че ще слага скоростни кутии на електромобилите си и това било логично според него? Даже се чудеше защо останалите не слагат скоростни кутии на електрическите двигатели, защото според него на ниски обороти били по икономични. Този Скоти килмер ли? Колко трябва да ти е промит мозъка, за да му повярваш? Колко голям антифизик трябва да си за да му повярваш? Не бих повярвал и дума от човек с такива познания, камо ли да го давам за пример
  • #60
    анонимен ( преди 2 дни )
    Ха,ха, Кольо бил автофен и имал мнение по темата от carwow, т.е. потвърждава констатацията ми, че сте дървени философи "клавиатурни бойци". На Митето все Дани Ергенът му на устатата, обаче иначе не ВЯРВА като простите антиелектрици. Пффф, кви сте смехорани. Като Ютюб ви определя мнението за електромобилите, що не вярвате на Скоти Килмър за тях, бе кауни?
  • #59
    До пръцльо ( преди 2 дни )
    Цитирай изследването да видиш че е 2000 пъти. Тези два пъти си ги изсмука от пръстите и ги няма в изследването. Ще обясниш ли как 10% повече тегло износват гумите с 200% ? Антифизиката очевидно те влече. Нека видим как се справяш с антиматематиката? Дай решението на задачата? Докажи и как фините прахови частици са по вредни от въглеродния окис който си е жива отрова И може да те убие моментално. Фините прахови частици имат ли такива канцерогенни свойства? NOx? Озонът? ФПЧ са най-малкото зло..
  • #58
    Патил ( преди 2 дни )
    А редукторите им колко издържат?
  • #57
    Hvaliprats ( преди 2 дни )
    Тротинет, да четеш можеш ли? Самоцитирам се в коментар 51: "Не 2000 пъти, както ти зомбирано твърдиш, но около 2 пъти, което не променя факта че електромобилите имат по-високи директни вредни емисии от двг."
  • #56
    До 55 ( преди 2 дни )
    Всъщност това ще стане по напълно естествен път. Например днешните батерии позволяват пробег 400 км, въпреки рекламирания 600, като зареждат 200 км за 15-20 минути. След 10 години като знаеш, че новите батерии изминават 1000 реални километра които се зареждат за 5-10 минути, сам ще пожелаеш да си смениш батерията с по- лека и по-евтина, а старата да оставиш вкъщи за съхранение на евтината възобновяема енергия по обяд, за да я ползваш вечер, когато е скъпа и да си зареждаш новата батерия.
  • #55
    Чичовото ( преди 2 дни )
    Спокойно... Проезводителите, след като са разбрали това, ще скъсят живота на батериите и няма да изкарат повече от 200-250к км, колкото сега е живота на съвременен автомобил.
  • #54
    анонимен ( преди 2 дни )
    Цикъл на Кребс или Цикъл на лимонената антиелекришка глава: 1. Спуска му се опорка, която всеки 8-мокласник отличник може да обори. 2. Започва да я повтаря до болка. 3. Фактите срещу опорката стават толкова много, че дори неострият му ум започва да се срамува да я повтаря. 4. Избира си нова опорка. 5. Цикълът се повтаря.
  • #53
    До пръцльо ( преди 2 дни )
    Ти да видиш? Отново антифизик? Ще ми обясниш ли как при два пъти по-бързо износване на гумите се отделят 2000 пъти повече фини прахови частици отколкото от бензинов автомобил? Ако бензинов автомобил до морето отделя 10 гр фини прахови частици от гумите, а електромобила отделя 2000 пъти повече според онова Велико проучване от учен, аз като по-*** ползвам калкулатор и смятам че електромобила трябва да отдели 20 кг фини прахови частици. 20 гр от гумите, откъде са останалите 19,980 кг, че съм глуп
fallback
Последни