fallback

Батериите на електромобилите издържат много по-дълго от очакваното

Ново изследване показва, че след 200 000-300 000 км пробег те запазват около 87% от капацитета си

Батерията е най-скъпият компонент на електрическия автомобил, което оправдава притесненията относно дългосрочната издръжливост. В крайна сметка, в случай на дефект или силно намалена производителност, собствениците могат да понесат високи разходи - или чрез ремонт, смяна на батерията, или под формата на намалена остатъчна стойност на колата.

"Дезинформацията може да повлияе отрицателно на прехода към електрическа мобилност, като увеличи неоснователните страхове и така намали социалното приемане и навлизането на пазара на електромобилите. Предоставянето на надеждни и прозрачни данни е от решаващо значение за осигуряване на реалистична картина на действителния живот на батерията и за укрепване на доверието в електрическите превозни средства", казват специалистите по електронна мобилност от австрийската компания P3.

За да открият действителните рискове, те проведоха проучване. Първоначално анализираха 50 електромобила от собствения си автопарк, а по-късно и реалните данни от измерванията на 7000 такива коли. В работата си експертите от Р3 бяха подкрепени от стартъпа за диагностика на батерии Aviloo.

Ключовите резултати са следните: през първите 30 000 км загубата на капацитет се ускорява. С увеличаване на пробега реалната деградация обаче намалява. Данните на Aviloo за 7000-те електромобила показват, че след изминати 100 000 км капацитетът на батерията (осреднен) е около 90%. След това намалението е почти в права линия - след пробег от 200 000-300 000 км батериите запазват около 87% от капацитета си, което е значително над гаранционния минимум, даван от производителя - 70–80%.

Данните от 50-те автомобила на P3 съвпадат с резултатите от оценката на Aviloo. "Батерията на почти всички тествани превозни средства на P3 е с капацитет над 90%. Това показва, че те продължават да поддържат много добра производителност въпреки различните компании, които са ги направили, различните профили на използване и интензивната употреба", уточняват от компанията.

P3 посочва, че данните за електромобили с пробег над 200 000 км са значително по-малки, отколкото за такива с по-малък. "Причината е, че няма чак толкова превозни средства с такъв пробег. Това донякъде ограничава информативната стойност за големия пробег и води до по-голяма дисперсия на данните", се казва в проучването.

За да облекчат притесненията на клиентите относно електромобилите, производителите предлагат широки гаранции за батериите - обичайно това е до 8 години или 160 000 километра, с гаранция за оставащ капацитет от 70 до 80%. Особено важно за собствениците е влиянието на състоянието на батерията върху остатъчната стойност на автомобила при продажбата му. "В гаранционния период загубата на стойност зависи силно от стареенето и оставащия капацитет на батерията. След изтичане й може да се очаква по-голяма загуба на стойност", обясняват от P3.

fallback
  • #56
    До 55 ( преди 1 година )
    Всъщност това ще стане по напълно естествен път. Например днешните батерии позволяват пробег 400 км, въпреки рекламирания 600, като зареждат 200 км за 15-20 минути. След 10 години като знаеш, че новите батерии изминават 1000 реални километра които се зареждат за 5-10 минути, сам ще пожелаеш да си смениш батерията с по- лека и по-евтина, а старата да оставиш вкъщи за съхранение на евтината възобновяема енергия по обяд, за да я ползваш вечер, когато е скъпа и да си зареждаш новата батерия.
  • #55
    Чичовото ( преди 1 година )
    Спокойно... Проезводителите, след като са разбрали това, ще скъсят живота на батериите и няма да изкарат повече от 200-250к км, колкото сега е живота на съвременен автомобил.
  • #54
    анонимен ( преди 1 година )
    Цикъл на Кребс или Цикъл на лимонената антиелекришка глава: 1. Спуска му се опорка, която всеки 8-мокласник отличник може да обори. 2. Започва да я повтаря до болка. 3. Фактите срещу опорката стават толкова много, че дори неострият му ум започва да се срамува да я повтаря. 4. Избира си нова опорка. 5. Цикълът се повтаря.
  • #53
    До пръцльо ( преди 1 година )
    Ти да видиш? Отново антифизик? Ще ми обясниш ли как при два пъти по-бързо износване на гумите се отделят 2000 пъти повече фини прахови частици отколкото от бензинов автомобил? Ако бензинов автомобил до морето отделя 10 гр фини прахови частици от гумите, а електромобила отделя 2000 пъти повече според онова Велико проучване от учен, аз като по-*** ползвам калкулатор и смятам че електромобила трябва да отдели 20 кг фини прахови частици. 20 гр от гумите, откъде са останалите 19,980 кг, че съм глуп
  • #52
    до пръднята ( преди 1 година )
    Така, коя друга лъжлива опорка ще ни похилядиш?
  • #51
    Hvaliprats ( преди 1 година )
    Гумите на електромобилите се износват по-бързо, това е факт. Не 2000 пъти, както ти зомбирано твърдиш, но около 2 пъти, което не променя факта че електромобилите имат по-високи директни вредни емисии от двг. Емисиите от тецовете са само бонус към това.
  • #50
    Hvaliprats ( преди 1 година )
    Ха-ха, абе тротинет, какви умиращи тецове те гонят? Китай чупи рекорди по отваряне на нови тецове, а те ще карат поне още няколко десетилетия. Слез в реалността, стига повтаря тия безумни мантри.
  • #49
    До пръцльо ( преди 1 година )
    "Хлор в басейна му дай и външни тоалетни - ентеуект та дрънка." А ти какво очакваш да отговоря на опорната ти точка че не е важно в кой край на басейна ще се изпикаеш? Какво очакваш да ти отговоря, когато започваш темата за тецове, режим на тока и подобни? Задаваш въпроси на които не можеш да понесеш отговора. Аз нямам против да ти отговарям. Снижавам отговорите до интелекта който имаш за да говорим на един език и да има шанс да го разбереш.
  • #48
    До пръц пръ ( преди 1 година )
    Тази пръдня не я ли отнесе вятъра вече? Продължаваш ли да твърдиш, че онова изследване което те убеждава че гумите на един електромобил издържат максимум 36 км пробег и трябва да бъдат сменени, защото се износват 2000 пъти по-бързо от гумите на бензинов автомобил? Продължаваш ли да му ВЯРВАШ, въпреки че ти го сметнахме понеже ти не можеш сам? Имаш ли доказателства че гумите на никой електромобил не могат да издържат повече от 36 км пробег и трябва да се сменят 10 комплекта до морето?
  • #47
    До пръцльо ( преди 1 година )
    Нали се сещаш, че и тази мантра за тецовете и вредните им газове ще умре заедно с тецовете след няколко години, още преди да е свършил живота на произведените днес батерии? Тогава какви ще са оправданията за батерии които са произведени с възобновяема енергия и през целия си живот се зареждат с възобновяема енергия? Осъзнаваш ли, че точно батериите, които след залез слънце връщат заредената по обяд слънчева енергия, ще погребат тецовете и унищожиха бъдещето на водорода и синтетичните горива
fallback
Последни