fallback

Батериите на електромобилите издържат много по-дълго от очакваното

Ново изследване показва, че след 200 000-300 000 км пробег те запазват около 87% от капацитета си

Батерията е най-скъпият компонент на електрическия автомобил, което оправдава притесненията относно дългосрочната издръжливост. В крайна сметка, в случай на дефект или силно намалена производителност, собствениците могат да понесат високи разходи - или чрез ремонт, смяна на батерията, или под формата на намалена остатъчна стойност на колата.

"Дезинформацията може да повлияе отрицателно на прехода към електрическа мобилност, като увеличи неоснователните страхове и така намали социалното приемане и навлизането на пазара на електромобилите. Предоставянето на надеждни и прозрачни данни е от решаващо значение за осигуряване на реалистична картина на действителния живот на батерията и за укрепване на доверието в електрическите превозни средства", казват специалистите по електронна мобилност от австрийската компания P3.

За да открият действителните рискове, те проведоха проучване. Първоначално анализираха 50 електромобила от собствения си автопарк, а по-късно и реалните данни от измерванията на 7000 такива коли. В работата си експертите от Р3 бяха подкрепени от стартъпа за диагностика на батерии Aviloo.

Ключовите резултати са следните: през първите 30 000 км загубата на капацитет се ускорява. С увеличаване на пробега реалната деградация обаче намалява. Данните на Aviloo за 7000-те електромобила показват, че след изминати 100 000 км капацитетът на батерията (осреднен) е около 90%. След това намалението е почти в права линия - след пробег от 200 000-300 000 км батериите запазват около 87% от капацитета си, което е значително над гаранционния минимум, даван от производителя - 70–80%.

Данните от 50-те автомобила на P3 съвпадат с резултатите от оценката на Aviloo. "Батерията на почти всички тествани превозни средства на P3 е с капацитет над 90%. Това показва, че те продължават да поддържат много добра производителност въпреки различните компании, които са ги направили, различните профили на използване и интензивната употреба", уточняват от компанията.

P3 посочва, че данните за електромобили с пробег над 200 000 км са значително по-малки, отколкото за такива с по-малък. "Причината е, че няма чак толкова превозни средства с такъв пробег. Това донякъде ограничава информативната стойност за големия пробег и води до по-голяма дисперсия на данните", се казва в проучването.

За да облекчат притесненията на клиентите относно електромобилите, производителите предлагат широки гаранции за батериите - обичайно това е до 8 години или 160 000 километра, с гаранция за оставащ капацитет от 70 до 80%. Особено важно за собствениците е влиянието на състоянието на батерията върху остатъчната стойност на автомобила при продажбата му. "В гаранционния период загубата на стойност зависи силно от стареенето и оставащия капацитет на батерията. След изтичане й може да се очаква по-голяма загуба на стойност", обясняват от P3.

fallback
  • #52
    до пръднята ( преди 3 дни )
    Така, коя друга лъжлива опорка ще ни похилядиш?
  • #51
    Hvaliprats ( преди 3 дни )
    Гумите на електромобилите се износват по-бързо, това е факт. Не 2000 пъти, както ти зомбирано твърдиш, но около 2 пъти, което не променя факта че електромобилите имат по-високи директни вредни емисии от двг. Емисиите от тецовете са само бонус към това.
  • #50
    Hvaliprats ( преди 3 дни )
    Ха-ха, абе тротинет, какви умиращи тецове те гонят? Китай чупи рекорди по отваряне на нови тецове, а те ще карат поне още няколко десетилетия. Слез в реалността, стига повтаря тия безумни мантри.
  • #49
    До пръцльо ( преди 3 дни )
    "Хлор в басейна му дай и външни тоалетни - ентеуект та дрънка." А ти какво очакваш да отговоря на опорната ти точка че не е важно в кой край на басейна ще се изпикаеш? Какво очакваш да ти отговоря, когато започваш темата за тецове, режим на тока и подобни? Задаваш въпроси на които не можеш да понесеш отговора. Аз нямам против да ти отговарям. Снижавам отговорите до интелекта който имаш за да говорим на един език и да има шанс да го разбереш.
  • #48
    До пръц пръ ( преди 3 дни )
    Тази пръдня не я ли отнесе вятъра вече? Продължаваш ли да твърдиш, че онова изследване което те убеждава че гумите на един електромобил издържат максимум 36 км пробег и трябва да бъдат сменени, защото се износват 2000 пъти по-бързо от гумите на бензинов автомобил? Продължаваш ли да му ВЯРВАШ, въпреки че ти го сметнахме понеже ти не можеш сам? Имаш ли доказателства че гумите на никой електромобил не могат да издържат повече от 36 км пробег и трябва да се сменят 10 комплекта до морето?
  • #47
    До пръцльо ( преди 3 дни )
    Нали се сещаш, че и тази мантра за тецовете и вредните им газове ще умре заедно с тецовете след няколко години, още преди да е свършил живота на произведените днес батерии? Тогава какви ще са оправданията за батерии които са произведени с възобновяема енергия и през целия си живот се зареждат с възобновяема енергия? Осъзнаваш ли, че точно батериите, които след залез слънце връщат заредената по обяд слънчева енергия, ще погребат тецовете и унищожиха бъдещето на водорода и синтетичните горива
  • #46
    Hvaliprats ( преди 3 дни )
    Абе тротинет, колко пъти трябва да ти се обясни че финните частици от гумите на електромобилите са по-силно токсични от каквото и да излиза от ауспуха на модерен автомобил с ДВГ? Хлор в басейна му дай и външни тоалетни - ентеуект та дрънка.
  • #45
    Пак ли ( преди 3 дни )
    Колко пъти да ти обяснявам разликата между ходене по голяма нужда в тоалетната и същото действие на 5 м в страни между масите в ресторанта? Количеството на замърсяването е абсолютно едно и също. По твоята логика няма абсолютно никакво значение къде ще е замърсиш. Точно както факта че за хлориране на басейни се изсипват два литра хлор в басейна и е абсолютно същото Дали ще изпиеш 100 мл вода от басейна или 100 мл чист хлор. Все 100 мл и все същия хлор. Концентрацията не е важна.
  • #44
    Hvaliprats ( преди 3 дни )
    "Или е електромобил, или бълва отровни газове." ТЕЦ-овете които захранват електромобила бълват още по-отровни газове, ама какво значат тука някакви си подробности, важното е да си промивате редовно мозъчетата, да не вземете да поумнеете случайно.
  • #43
    Hvaliprats ( преди 3 дни )
    Електромобилът не е нищо повече от хибрид с по-голяма батерия и премахнат ДВГ. Знам, реалността е трудна за възприемане когато си умстено ограничен, но все пак положете малко усилия.
fallback
Последни