fallback

Батериите на електромобилите издържат много по-дълго от очакваното

Ново изследване показва, че след 200 000-300 000 км пробег те запазват около 87% от капацитета си

Батерията е най-скъпият компонент на електрическия автомобил, което оправдава притесненията относно дългосрочната издръжливост. В крайна сметка, в случай на дефект или силно намалена производителност, собствениците могат да понесат високи разходи - или чрез ремонт, смяна на батерията, или под формата на намалена остатъчна стойност на колата.

"Дезинформацията може да повлияе отрицателно на прехода към електрическа мобилност, като увеличи неоснователните страхове и така намали социалното приемане и навлизането на пазара на електромобилите. Предоставянето на надеждни и прозрачни данни е от решаващо значение за осигуряване на реалистична картина на действителния живот на батерията и за укрепване на доверието в електрическите превозни средства", казват специалистите по електронна мобилност от австрийската компания P3.

За да открият действителните рискове, те проведоха проучване. Първоначално анализираха 50 електромобила от собствения си автопарк, а по-късно и реалните данни от измерванията на 7000 такива коли. В работата си експертите от Р3 бяха подкрепени от стартъпа за диагностика на батерии Aviloo.

Ключовите резултати са следните: през първите 30 000 км загубата на капацитет се ускорява. С увеличаване на пробега реалната деградация обаче намалява. Данните на Aviloo за 7000-те електромобила показват, че след изминати 100 000 км капацитетът на батерията (осреднен) е около 90%. След това намалението е почти в права линия - след пробег от 200 000-300 000 км батериите запазват около 87% от капацитета си, което е значително над гаранционния минимум, даван от производителя - 70–80%.

Данните от 50-те автомобила на P3 съвпадат с резултатите от оценката на Aviloo. "Батерията на почти всички тествани превозни средства на P3 е с капацитет над 90%. Това показва, че те продължават да поддържат много добра производителност въпреки различните компании, които са ги направили, различните профили на използване и интензивната употреба", уточняват от компанията.

P3 посочва, че данните за електромобили с пробег над 200 000 км са значително по-малки, отколкото за такива с по-малък. "Причината е, че няма чак толкова превозни средства с такъв пробег. Това донякъде ограничава информативната стойност за големия пробег и води до по-голяма дисперсия на данните", се казва в проучването.

За да облекчат притесненията на клиентите относно електромобилите, производителите предлагат широки гаранции за батериите - обичайно това е до 8 години или 160 000 километра, с гаранция за оставащ капацитет от 70 до 80%. Особено важно за собствениците е влиянието на състоянието на батерията върху остатъчната стойност на автомобила при продажбата му. "В гаранционния период загубата на стойност зависи силно от стареенето и оставащия капацитет на батерията. След изтичане й може да се очаква по-голяма загуба на стойност", обясняват от P3.

fallback
  • #22
    анонимен ( преди 3 дни )
    То според държавните институции Ирак навремето беше пълен с оръжия за масово унищожаване, пък после не беше така. И Лемън Брадърс бяха в цветущо финансово състояние в началото на 2008г. според специалистите. Изобщо никой не манипулира данни и статистика.
  • #21
    Чичо Кольо ( преди 3 дни )
    В статия на TopGear от Февруари тази година се показва следната статистика "The Swedish Civil Contingencies Agency (MSB) reported 23 fires in 611,000 EVs during 2022, or 0.004 per cent in a year, which makes it 20 times less likely to happen than ICE car fires, which burned 3,400 times in 4.4 million cars, or 0.08 per cent"
  • #20
    анонимен ( преди 3 дни )
    Абе електричните що така лесно се палят и горят. Нещо с батериите им ли не е добре или така си мисля. А защо вече на много кораби, подземни гаражи и обществени места е забранено за електрични? Явно не е случайна тая работа. Така, че специално за батериите имате гаранция Франция. Трябва да се молите да не се запали и да не изгорите и вие.
  • #19
    анонимен ( преди 3 дни )
    А някой замислили се как влиаят бързите зарядни върху батериите. Нищо не казвате за това, а нещата са много различни как и къде зареждат. Едно е да си зареждат у дома в контакта по 2 пъти в седмица и съвсем друго е зареждането по 2 пъти на ден на бърза зарядна. Каква ти е гаранцията кой, как е зареждат. Не случайно цената на електричните на пазара втора ръка е толкова ниска.
  • #18
    До 16 ( преди 3 дни )
    Той Митетето понеже не е вярващ, чете... рекламни брошури и Ютюб. Ние вярващите понеже сме прости на "дата шийтове" не вярваме вече дори. Хеле пък китайски. Бай китаец понякога директно те пита какво искаш да пише в дата шийта.
  • #17
    До 14 ( преди 3 дни )
    На желязофосфатните батерии за съхранение на енергия в мрежата дават гаранция 6000 цикъла или 10 години, което настъпи първо. Можеш ли да сметнеш Колко хиляди километра са 6000 цикъла с избран от тебе пробег с едно зареждане, а след това да сметнеш за колко години ще ги изминеш ако запазиш сегашният си годишен пробег, а не скочиш в дълбокото да минаваш по два резервоара гориво на ден както прави всеки самоуважаващ се антиелектрик, който няма време за спиране за зареждане всеки ден?
  • #16
    До 5 ( преди 3 дни )
    ами вярващ си! вярваш си на глупостите за "точно и ясно"! Щото не мериш "блока", а четеш това което ти показва мениджмънта на батерията! А някой който не е просто "диагностик", а е доста по навътре в нещата, може така, да е бръкнал отзад на мениджмънта, че след 5 месеца като ти дойде "доволния" клиент с избушените клетки и те пета "ти какво гледа бе маугли" само да мънкащ - "ъм то таблета така показа ... "
  • #15
    Мда ( преди 3 дни )
    Ключа от палатката! "P3 посочва, че данните за електромобили с пробег над 200 000 км са значително по-малки, отколкото за такива с по-малък. "Причината е, че няма чак толкова превозни средства с такъв пробег." А защо така смело се твърди че нямат проблеми след 300 000км? После се сърдите, че подобни статии се смятат за пропагандни!
  • #14
    анонимен ( преди 3 дни )
    Чудесна новина, сега е нужно само да направят колите да издържат по-дълго от батериите, щото ако са вечни дори направо да ми прехвърлят старата батерия в новата кола, абе много лъжи има тука но и нека не се лъжем - лапнишараните хелектрици са си виновни сами.
  • #13
    До 9 ( преди 3 дни )
    На колко от твоите познати които притежават Тесла са сменени батериите?
fallback
Последни