fallback

Батериите на електромобилите издържат много по-дълго от очакваното

Ново изследване показва, че след 200 000-300 000 км пробег те запазват около 87% от капацитета си

Батерията е най-скъпият компонент на електрическия автомобил, което оправдава притесненията относно дългосрочната издръжливост. В крайна сметка, в случай на дефект или силно намалена производителност, собствениците могат да понесат високи разходи - или чрез ремонт, смяна на батерията, или под формата на намалена остатъчна стойност на колата.

"Дезинформацията може да повлияе отрицателно на прехода към електрическа мобилност, като увеличи неоснователните страхове и така намали социалното приемане и навлизането на пазара на електромобилите. Предоставянето на надеждни и прозрачни данни е от решаващо значение за осигуряване на реалистична картина на действителния живот на батерията и за укрепване на доверието в електрическите превозни средства", казват специалистите по електронна мобилност от австрийската компания P3.

За да открият действителните рискове, те проведоха проучване. Първоначално анализираха 50 електромобила от собствения си автопарк, а по-късно и реалните данни от измерванията на 7000 такива коли. В работата си експертите от Р3 бяха подкрепени от стартъпа за диагностика на батерии Aviloo.

Ключовите резултати са следните: през първите 30 000 км загубата на капацитет се ускорява. С увеличаване на пробега реалната деградация обаче намалява. Данните на Aviloo за 7000-те електромобила показват, че след изминати 100 000 км капацитетът на батерията (осреднен) е около 90%. След това намалението е почти в права линия - след пробег от 200 000-300 000 км батериите запазват около 87% от капацитета си, което е значително над гаранционния минимум, даван от производителя - 70–80%.

Данните от 50-те автомобила на P3 съвпадат с резултатите от оценката на Aviloo. "Батерията на почти всички тествани превозни средства на P3 е с капацитет над 90%. Това показва, че те продължават да поддържат много добра производителност въпреки различните компании, които са ги направили, различните профили на използване и интензивната употреба", уточняват от компанията.

P3 посочва, че данните за електромобили с пробег над 200 000 км са значително по-малки, отколкото за такива с по-малък. "Причината е, че няма чак толкова превозни средства с такъв пробег. Това донякъде ограничава информативната стойност за големия пробег и води до по-голяма дисперсия на данните", се казва в проучването.

За да облекчат притесненията на клиентите относно електромобилите, производителите предлагат широки гаранции за батериите - обичайно това е до 8 години или 160 000 километра, с гаранция за оставащ капацитет от 70 до 80%. Особено важно за собствениците е влиянието на състоянието на батерията върху остатъчната стойност на автомобила при продажбата му. "В гаранционния период загубата на стойност зависи силно от стареенето и оставащия капацитет на батерията. След изтичане й може да се очаква по-голяма загуба на стойност", обясняват от P3.

fallback
  • #32
    Чичо Кольо ( преди 3 дни )
    Аз не защитавам електрическите коли!!!! Нямам такава, но съм фен на Тесла, защото чета, гледам ревюта и се информирам!!!! Карам си Тойотка хибрид, както много пъти съм казвал....Аз обаче съм против глупави коментари, на ниско информирани индивиди, които бълват невярна информация базирана на тяхната неплатежоспособност = на както вече казах "ако не мога да го притежавам, то това е боклyk"
  • #31
    Чичо Кольо ( преди 3 дни )
    Проблема на електрическите коли не е дали се палят!!!!! Това не се случва често сравнение със БМВтата например, или френските дизели....Проблема с горенето на електрическите коли е, че ако случайно се запалят, гасенето им е изключително трудно, заради което се появяват в новините и хората започват да говорят за това!!!!!! Някой тук да е виждал горяща електричка на живо? Аз не съм, но пък горящи БМВта и то под 5 годишни съм виждал много в УК
  • #30
    Знаещ ( преди 3 дни )
    Чичо Кольо, манипулираш. Средната възраст на ЕV-тата е 2-3 години, докато средната на ДВГ е 12-15, като повечето запалили се са на над 20. Круши с картофи?
  • #29
    анонимен ( преди 3 дни )
    Светъл ден! Имаме нов антиелектрик! Нека всички да поздравим Нестор Тодоров и високо начетените му мнения!
  • #28
    Тодор Несторов ( преди 3 дни )
    При късо съединение в клетка с голям единичен капацитет, ПРОСТО НЕ СЪЩЕСТВУВА И. ЯМА ОТКЪДЕ ДА ДОЙДЕ механизъм, ограничаващ тока и мощността в зоната на късото съединение. То се случва или пи механични, или по електрически причини (ЕМИ , електромагнитен импулс) в близост до недомислените батерии. Освен това, имате десетки фактори, оскъпяващи и усложняващ7 живота НА ВСИЧКИ, свързани с това тежко Недоразумение, "Модерни" (чети "ГЛУПАВИ" EV.Тъжно но, факт: Това е ГЛУПАВИЯТ "ИЗБОР" НА ИНДУСТРИЯТА.
  • #27
    Тодор Несторов ( преди 3 дни )
    Само ги вижте, какви глупотевини пишат: "Ключовите резултати са следните: през първите 30 000 км загубата на капацитет се ускорява."Всичко останало, са брътвежи на тема.
  • #26
    Чичо Кольо ( преди 3 дни )
    Предполагам няма никога да разбереш 25ти, защото едва ли имаш възможност да си позволиш електричка, и затова вместо поне малко да се интересуваш от новите технологии, ти само ги "плюеш"!!!!! Напълно нормална реакция, когато не можеш да притежаваш нещо- то не е хубаво!!!!
  • #25
    Гост ( преди 3 дни )
    Само не разбрах милионите обещани километри,с колко смени на батериите са?
  • #24
    Гост ( преди 3 дни )
    Нямало много електрокара с пробег над 200000 км,но били сигурни че ще издържат 300000 км и повече.Тези "изследователи" биха по наглост наш Тесльо.
  • #23
    Гост ( преди 3 дни )
    Батериите издържат много повече.Вместо обещаните 160000 км, издържат 180000 км.С реклами по Електрокар ТВ ще вдигаме продажбите на електрически каручки.
fallback
Последни