fallback

Батериите на електромобилите издържат много по-дълго от очакваното

Ново изследване показва, че след 200 000-300 000 км пробег те запазват около 87% от капацитета си

Батерията е най-скъпият компонент на електрическия автомобил, което оправдава притесненията относно дългосрочната издръжливост. В крайна сметка, в случай на дефект или силно намалена производителност, собствениците могат да понесат високи разходи - или чрез ремонт, смяна на батерията, или под формата на намалена остатъчна стойност на колата.

"Дезинформацията може да повлияе отрицателно на прехода към електрическа мобилност, като увеличи неоснователните страхове и така намали социалното приемане и навлизането на пазара на електромобилите. Предоставянето на надеждни и прозрачни данни е от решаващо значение за осигуряване на реалистична картина на действителния живот на батерията и за укрепване на доверието в електрическите превозни средства", казват специалистите по електронна мобилност от австрийската компания P3.

За да открият действителните рискове, те проведоха проучване. Първоначално анализираха 50 електромобила от собствения си автопарк, а по-късно и реалните данни от измерванията на 7000 такива коли. В работата си експертите от Р3 бяха подкрепени от стартъпа за диагностика на батерии Aviloo.

Ключовите резултати са следните: през първите 30 000 км загубата на капацитет се ускорява. С увеличаване на пробега реалната деградация обаче намалява. Данните на Aviloo за 7000-те електромобила показват, че след изминати 100 000 км капацитетът на батерията (осреднен) е около 90%. След това намалението е почти в права линия - след пробег от 200 000-300 000 км батериите запазват около 87% от капацитета си, което е значително над гаранционния минимум, даван от производителя - 70–80%.

Данните от 50-те автомобила на P3 съвпадат с резултатите от оценката на Aviloo. "Батерията на почти всички тествани превозни средства на P3 е с капацитет над 90%. Това показва, че те продължават да поддържат много добра производителност въпреки различните компании, които са ги направили, различните профили на използване и интензивната употреба", уточняват от компанията.

P3 посочва, че данните за електромобили с пробег над 200 000 км са значително по-малки, отколкото за такива с по-малък. "Причината е, че няма чак толкова превозни средства с такъв пробег. Това донякъде ограничава информативната стойност за големия пробег и води до по-голяма дисперсия на данните", се казва в проучването.

За да облекчат притесненията на клиентите относно електромобилите, производителите предлагат широки гаранции за батериите - обичайно това е до 8 години или 160 000 километра, с гаранция за оставащ капацитет от 70 до 80%. Особено важно за собствениците е влиянието на състоянието на батерията върху остатъчната стойност на автомобила при продажбата му. "В гаранционния период загубата на стойност зависи силно от стареенето и оставащия капацитет на батерията. След изтичане й може да се очаква по-голяма загуба на стойност", обясняват от P3.

fallback
  • #42
    до пръднята ( преди 3 дни )
    Ще успееш ли един път да напишеш нещо, с което сам не си противоречиш? Използвайки една от най-безмозъчните опорки на тойоткаджиите доказваш, че не си тойоткаджия, така ли?
  • #41
    анонимен ( преди 3 дни )
    Електрифициран автомобил е като леко бременна жена. Такова нещо няма. Или е електромобил, или бълва отровни газове. Или друг пример - форумния антиелектрик. Той не е заострен неостър, а напълно неостър.
  • #40
    Hvaliprats ( преди 3 дни )
    "Антиелектриците на 99% процента са Тойоткаджии." Ха-ха-ха, и как точно става това, при положение че Тойота имат най-много произведени електрифицирани автомобили, към 30 милиона хибрида? Електро-тротинетките не обичате много да влагате мисъл в това което пишете, все антиелектрици, антифизици и антиматематици ви се привиждат а проблемът е че елементарна функционална грамотност нямате.
  • #39
    До 34 ( преди 3 дни )
    "анонимен ( преди 1 час )Значи и Чичо Кольо като Електрическата Латерна борят митовете и легендите чрез преразкази от Интернет, защото ние сме прости и бедни да караме електрички, обаче и те не ги ползват и няма на какво друго да се позоват" ти като защитаваш АЕЦ и ТЕЦ имаш ли атомна централа и ТЕЦ в двора? От личен опит ли говориш? Защо трябва да ти оборвам лъжите за батериите, като си купя батерия за няколко милиона, след като мога да отворя сайта на ЕСО след залез и да ти затворя устата.
  • #38
    До 28 ( преди 3 дни )
    "анонимен ( преди 11 часа )Светъл ден! Имаме нов антиелектрик! Нека всички да поздравим Нестор Тодоров и високо начетените му мнения!" Винаги е имало ***, антифизици и антиматематици. Дали ще добавите един-двама към никовете от групата, няма особено значение. РУК Не е прав че ако една лъжа бъде повторена от 100 антиелектрика, то тя ще стане истина. Земята няма да стане плоска и никой образован човек няма да се съгласи че е плоска дори да го сочат 1000 пръста докато той им сочи че греша ...
  • #37
    анонимен ( преди 3 дни )
    Антиелектриците на 99% процента са Тойоткаджии. И тук идва иронията. Когато Тойотка пусна Приус, купувачите бяха притеснени, че батерията ще изкара я 150 хил., я не. Оказа се, че изкарва 300 хил. Но антиелектриците удобно са забравили тази част от историята. Паралелни въртеше и дискусията за екологията, понеже никелът се добива мръсно и тежките баретии обикаляха 2 пъти земното кълбо, докато стигнат в колата. Нашите приятелчета и това са забравили. Както винаги, времето ще им запуши плюещите усти
  • #36
    Друг Гост ( преди 3 дни )
    Ами екстра - да идат да си купят от Херц - продават 30 000
  • #35
    Чичо Кольо ( преди 3 дни )
    Приятелю, аз обичам коли, и всичко свързано с коли. Обичам да чета, да коментирам(за това и съм тук), гледам ревюта, участвам в различни форуми, фейсбук групи (световни форуми на английски), итн..Прав си нямам личен опит с електричка, макар че съм карал Тойота BZ4X вече, но не притежавам такава. НО, вярвам на хората с опит, вярвам на автомобилни журналисти като Mat Watson (carwaw), вярвам на TopGear, не защитавам електричките( нямам причина да го правяп)росто вярвам на информацията която чета!!!
  • #34
    анонимен ( преди 3 дни )
    Значи и Чичо Кольо като Електрическата Латерна борят митовете и легендите чрез преразкази от Интернет, защото ние сме прости и бедни да караме електрички, обаче и те не ги ползват и няма на какво друго да се позоват. Като вица, "Аз не съм ял баница, обаче познавам един човек, на който братовчед му е ял баница, и той казва, че била много вкусна". Май имаше някакво определение за такива хора ама не мога се сетя. Чичо Кольо, по вашия край им викат "хипокритс" и това няма нищо общо с Хипократ.
  • #33
    До 19 ( преди 3 дни )
    Две твърдения - и двете грешни. Вече има достатъчно изследвания и статистика, че бързото зареждане на практика не води до по-бърза деградация. Разликата с бавното зареждане е минимална. Относно голямото обезценяване - на хартия уж го има, а като отвориш сайтовете за продажба и нещо ги няма евтините електрически коли.
fallback
Последни