IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Hertz продава още 30 000 електромобила

Компанията за коли под наем записва огромни загуби заради решението си да се насочи към EV

Финансовите резултати на Hertz за третото тримесечие, публикувани тази седмица, показват, че компанията за отдаване на коли под наем е направила грешка с решението си да заложи много на електромобилите, съобщава Carscoops.


Hertz Tesla


Тежката амортизация на колите на ток, както и тези с ДВГ (в по-малка степен), играе основна роля за отчетените загуби от 1,3 млрд долара. За сравнение през третото тримесечие на 2023 г. Hertz е спечелила 629 млн долара. Новите финансови резултати доведоха до спад на акциите и обезценяване на стойността на компания с 1 млрд долара.

Гигантът за отдаване под наем се насочи към електромобили преди няколко години, закупувайки около 100 000 Tesla Model 3. Това беше последвано от още една значителна поръчка за Model Y, без обаче да се знае, че стойността на тези коли ще падне сериозно. Електромобилите се оказаха по-податливи на амортизация в сравнение с колите с ДВГ, а за проблемите на Hertz сериозна вина има и шефът на Tesla - Илон Мъск. Той свали цените на новите коли на марката, като по този начин намали и стойността на автопарка на компанията.

Част от вината за случващото се е и на автомобилите с ДВГ, които също претърпяха тежка амортизация, тъй като някои от тях бяха закупени по време на кризата с полупроводниците, когато производството на превозни средства беше ограничено и цените бяха високи.

За да излезе от тежката ситуация, Hertz започва масова разпродажба на електромобили. По-рано тази година година компанията продаде 20 000 бройки, последвани от още 10 000. Планът е до края на годината предвижда раздяла с още 30 000 EV, като повечето от тях ще бъдат Tesla. Тяхното излизане на пазара на употребявани автомобили ще окаже допълнителен натиск върху стойността при препродажба, което вероятно ще се превърне в допълнителен проблем за ЕV.

Bloomberg съобщава, че разпродажбата е част от по-голям план за привеждане на съответствие на автопарка от EV на Hertz в съответствие с бройката, която клиентите искат да наемат. Компанията съобщава, че „основният ремонт“ на автопарка ще продължи до края на 2025 г., но дотогава разходите за амортизация остават огромни - над 500 долара за кола, което е 2 пъти повече спрямо третото тримесечие на 2023 г. В Hertz се надяват, че ще успеят да намалят тази цифра до 300 долара, но засега това си остава огромна дупка в бюджета на компанията.


0 от 500
  • #35
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    30 000 електрички се продават на безценица, а тесльо / TSLA пак няма да си купи и ще кара дизел
  • #34
    5 rate up comment 2 rate down comment
    TSLA ( преди 1 месец )
    Статията "If you drive a STELLANTIS vehicle, may God help you!" - е достатъчно ясна. А който предстои да сменя колата с електричка втора ръка, може да види кои коли стават от хората които ги разлабят и правят: "Which used EV to buy? A Beginners Guide!" - EV Clinic
  • #33
    3 rate up comment 4 rate down comment
    TSLA ( преди 1 месец )
    Виждат се разглобените коли на сайта им, фейса, YT, виждат се цените за резервни части (400 евро отопление, 3000 мотор при Тесла, струват 4000 и 18000 при останалите). Смяната на 1 бр. цилиндрична батерия 18650, 21700 (видео: Repair Tesla battery for 1 - 1 Cell Extraction) - 1 евро. Останалите марки с призматични и pouch клетки - не подлежат на подмяна на отделни елементи или такава е изключително трудна (клетките на батерията са компресирани и слепени).
  • #32
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Смуккачите на малката чуурчица на Путин как жадно са налазили! Отличная работа, друзя!
  • #31
    6 rate up comment 4 rate down comment
    TSLA ( преди 1 месец )
    Преписващите бъркат обезценяване с амортизация. На сайта на най-големия сервиз за електромобили в Европа - EV Clinic Загреб - четем следното: "Why is Tesla the king of the road? Because it is the ONLY vehicle on which we have documented that the ORIGINAL batteries from the first installation exceed 600,000 km. All other vehicles struggle significantly to achieve even half of that, while some EU manufacturers enter garage doors with just 10,000 km (Mercedes, Stellantis, Renault)" - край на цитата
  • #30
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Какво е общото между Ютюб и Порнхъб? Практическият опит на Митьо със зарядните кабели и секса се изчерпва с тях.
  • #29
    0 rate up comment 6 rate down comment
    MythBuster=idiot ( преди 1 месец )
    Функционално неграмотните не разбрали. Зареждането става за 5 секунди,включваш и изключваш.
  • #28
    11 rate up comment 2 rate down comment
    До 24 ( преди 1 месец )
    А чакането да се заради електричката на зарядната която сама ти разпознава колата, не го включваш в уравнението, защото през това време онанираш на задната седалка на колата и го броиш за пълноценен интимен живот, нали?
  • #27
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Leberknoedl ( преди 1 месец )
    Електромобилите са набутвация за лапнишарани. Mногократно демонстрирано.
  • #26
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 месец )
    Още един удар срещу Тесла.