IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Hertz продава още 30 000 електромобила

Компанията за коли под наем записва огромни загуби заради решението си да се насочи към EV

Финансовите резултати на Hertz за третото тримесечие, публикувани тази седмица, показват, че компанията за отдаване на коли под наем е направила грешка с решението си да заложи много на електромобилите, съобщава Carscoops.


Hertz Tesla


Тежката амортизация на колите на ток, както и тези с ДВГ (в по-малка степен), играе основна роля за отчетените загуби от 1,3 млрд долара. За сравнение през третото тримесечие на 2023 г. Hertz е спечелила 629 млн долара. Новите финансови резултати доведоха до спад на акциите и обезценяване на стойността на компания с 1 млрд долара.

Гигантът за отдаване под наем се насочи към електромобили преди няколко години, закупувайки около 100 000 Tesla Model 3. Това беше последвано от още една значителна поръчка за Model Y, без обаче да се знае, че стойността на тези коли ще падне сериозно. Електромобилите се оказаха по-податливи на амортизация в сравнение с колите с ДВГ, а за проблемите на Hertz сериозна вина има и шефът на Tesla - Илон Мъск. Той свали цените на новите коли на марката, като по този начин намали и стойността на автопарка на компанията.

Част от вината за случващото се е и на автомобилите с ДВГ, които също претърпяха тежка амортизация, тъй като някои от тях бяха закупени по време на кризата с полупроводниците, когато производството на превозни средства беше ограничено и цените бяха високи.

За да излезе от тежката ситуация, Hertz започва масова разпродажба на електромобили. По-рано тази година година компанията продаде 20 000 бройки, последвани от още 10 000. Планът е до края на годината предвижда раздяла с още 30 000 EV, като повечето от тях ще бъдат Tesla. Тяхното излизане на пазара на употребявани автомобили ще окаже допълнителен натиск върху стойността при препродажба, което вероятно ще се превърне в допълнителен проблем за ЕV.

Bloomberg съобщава, че разпродажбата е част от по-голям план за привеждане на съответствие на автопарка от EV на Hertz в съответствие с бройката, която клиентите искат да наемат. Компанията съобщава, че „основният ремонт“ на автопарка ще продължи до края на 2025 г., но дотогава разходите за амортизация остават огромни - над 500 долара за кола, което е 2 пъти повече спрямо третото тримесечие на 2023 г. В Hertz се надяват, че ще успеят да намалят тази цифра до 300 долара, но засега това си остава огромна дупка в бюджета на компанията.


0 от 500
  • #45
    2 rate up comment 1 rate down comment
    FenIX #44 ( преди 1 месец )
    Типично за БГ не се обсъжда изказано мнение и аргументи а този който го е каза. Ще те разочаровам: карам кола на 9-10 но не години а месеца ;-) Идеята за батерии и EV коли под наем не е нова. Ползваха я Рено при Зое а GM при EV1 още преди 30 г. Китайците пък предлагат станции за смяна на батерията с вместо зареждане. OTA са нужни защото освен нова батерия е важен и софтуера който я управлява. Така колата няма да остарява морално за 1-2 г и собственика няма да носи риска за скъпата батерия
  • #44
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    "Според мен бъдещето е на батерии под наем с OTA ъпдейти. Така хем имаш най новите батерии в колата хем не плащаш първоначалната голяма цена на нещо което старее" . Мога ли да направя обосновано предположение, че за тебе най-новата технология на батерията прави електромобила най-високо технологичен, а останалото е само опаковка която не старее? Допускам се караш 20-30 годишен на автомобил на който редовно му обновяваш бензина. Така автомобилът ти не е морално остарял.
  • #43
    1 rate up comment 3 rate down comment
    FenIX ( преди 1 месец )
    Бъдещето е на BEV с КПД мн по голямо от ДВГ но засега са нишови коли. Батериите все още са скъпи, бързо остаряват морално защото технологията се развива. Нов BEV след 1-2 години е морално остарял мн повече от ДВГ. 2-ия собственик взима морално остаряла кола с малко или повече деградирала батерия а смяна извън гаранция е много скъпа. Според мен бъдещето е на батерии под наем с OTA ъпдейти. Така хем имаш най новите батерии в колата хем не плащаш първоначалната голяма цена на нещо което старее
  • #42
    0 rate up comment 6 rate down comment
    MythBuster=idiot ( преди 1 месец )
    Тесла е номер едно.Статистически е доказано.
  • #41
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Гост=idiot ( преди 1 месец )
    Даже като се замисля нямаше да е нулева А отрицателна. Ще трябва да плащат на клиентите да ги вземат, защото ще дойде време да искат по 10 000 за утилизация на батериите на старите електромобили. Пък и скоро модата на електромобилите ще отмине и няма да имах къде да се зарежда защото ще фалират всички зарядни станции . Ще слушате Акио Тойода
  • #40
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    По добре късно, отколкото никога.Ако се бяха забавили още електрокарите щяха да имат нулева остатъчна стойност.
  • #39
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 35, 37 и останали ( преди 1 месец )
    Функционалната неграмотност не прощава, а математическата неграмотност не ти помага. Това че в момента една нова Тесла от тези на Херц струва примерно 40 000 , а Херц губи 25 000 при продажбата, въобще не означава че автомобилите се продават на безценица. Продават ги за 35 000 което е висока цена за автомобил който е отдаван под наем и каран от всякакви клиенти като чужд автомобил. Чак вече ми е неудобно да обяснявам всяка статия като на бавноразвиващи се. Не ви ли е обидно?
  • #38
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Мъск ги е прецакал, ( преди 1 месец )
    При фирмите за коли под наем не е обичайно да купуват коли, наемат ги и след определен пробег ти сменят. Затова на запад колите им все са чистак-бърсак, на 10-20 хил км. Тоя филм с покупка и ремонти докато няма на къде го правят някои селювци в източна Европа.
  • #37
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    30 000 електрички се продават на безценица, а тесльо /TSLA / Жицата пак няма да си купи и ще кара дизел
  • #36
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Жицата ( преди 1 месец )
    Момчета, света се променя. Идват нови технологии и не можете да спрете тази промяна. Наслаждавайте се на мощните и бързо коли, които се движат почти безплатно вместо да обяснявате колко е бил як телефона със шайба. Фотоапаратите с лента също бяха супер ама си заминаха. Дишайте главите и вървете напред. Не хабете енергия за глупости.