IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Hertz продава още 30 000 електромобила

Компанията за коли под наем записва огромни загуби заради решението си да се насочи към EV

Финансовите резултати на Hertz за третото тримесечие, публикувани тази седмица, показват, че компанията за отдаване на коли под наем е направила грешка с решението си да заложи много на електромобилите, съобщава Carscoops.


Hertz Tesla


Тежката амортизация на колите на ток, както и тези с ДВГ (в по-малка степен), играе основна роля за отчетените загуби от 1,3 млрд долара. За сравнение през третото тримесечие на 2023 г. Hertz е спечелила 629 млн долара. Новите финансови резултати доведоха до спад на акциите и обезценяване на стойността на компания с 1 млрд долара.

Гигантът за отдаване под наем се насочи към електромобили преди няколко години, закупувайки около 100 000 Tesla Model 3. Това беше последвано от още една значителна поръчка за Model Y, без обаче да се знае, че стойността на тези коли ще падне сериозно. Електромобилите се оказаха по-податливи на амортизация в сравнение с колите с ДВГ, а за проблемите на Hertz сериозна вина има и шефът на Tesla - Илон Мъск. Той свали цените на новите коли на марката, като по този начин намали и стойността на автопарка на компанията.

Част от вината за случващото се е и на автомобилите с ДВГ, които също претърпяха тежка амортизация, тъй като някои от тях бяха закупени по време на кризата с полупроводниците, когато производството на превозни средства беше ограничено и цените бяха високи.

За да излезе от тежката ситуация, Hertz започва масова разпродажба на електромобили. По-рано тази година година компанията продаде 20 000 бройки, последвани от още 10 000. Планът е до края на годината предвижда раздяла с още 30 000 EV, като повечето от тях ще бъдат Tesla. Тяхното излизане на пазара на употребявани автомобили ще окаже допълнителен натиск върху стойността при препродажба, което вероятно ще се превърне в допълнителен проблем за ЕV.

Bloomberg съобщава, че разпродажбата е част от по-голям план за привеждане на съответствие на автопарка от EV на Hertz в съответствие с бройката, която клиентите искат да наемат. Компанията съобщава, че „основният ремонт“ на автопарка ще продължи до края на 2025 г., но дотогава разходите за амортизация остават огромни - над 500 долара за кола, което е 2 пъти повече спрямо третото тримесечие на 2023 г. В Hertz се надяват, че ще успеят да намалят тази цифра до 300 долара, но засега това си остава огромна дупка в бюджета на компанията.


0 от 500
  • #5
    6 rate up comment 9 rate down comment
    До1 ( преди 1 месец )
    А освен че ти е функционално неграмотен и не си разбрал новината си избягал и е от реалността. Какво точно ще спечели или изгуби Херц от това на каква цена ще зареждат клиентите им? Клиентите взимат автомобила зареден и го връщат зареден. Също така и математиката ти куца, защото не си направил сметката, че при евтиния бензин в САЩ, да караш на ток зареждайки на бързи зарядни станции е по-скъпо, отколкото на бензин. Очевидно клиентите на Херц нямат домашна зарядна, защото нямат автомобил и...дом
  • #4
    5 rate up comment 8 rate down comment
    MythBuster=idiot ( преди 1 месец )
    Тесла са номер едно.Статистически е доказано.
  • #3
    5 rate up comment 16 rate down comment
    До 1 и 2 ( преди 1 месец )
    Функционалната неграмотност не прощава. Омръзна ми да ви го напомням. Не знам вас дали не ви хвана срам вече. Какво значение има Колко е амортизиран един автомобил ако е в перфектна техническа форма и отличен външен вид без никакви износвания? Упс... Съвсем ли ви бръкнах в мозъка? Пак ще изпаднете в когнитивен дисонанс.
  • #2
    9 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Защо е позволено да продават амортизирани и опасни електрички?
  • #1
    19 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Не, знам. Освен Митьо Електриков да им се обади да им покаже сметките за зареждане с евтиния ток и последваща продажба, когато е скъп, друго решение не виждам. А и да им обясни и за зарядните на всеки стълб по улиците.